-
GDN of DV360: Welk display-platform is de juiste keuze?
De afgelopen jaren is display, mede dankzij de opkomst van programmatic advertising, niet meer weg te denken uit de marketingwereld. In 2019 zagen we dat de ad spend van display (wederom) is gestegen, zo blijkt uit cijfers van IAB Nederland. Twee veel gebruikte Google-platformen om display in te zetten zijn Google Display Network (GDN) en Display & Video 360 (DV360). Ondanks het feit dat je via beide platformen display kan inzetten, zijn de verschillen groot. Maar wat zijn precies deze verschillen? En wanneer kun je beter DV360 gebruiken en wanneer GDN?
-
4 redenen waarom DSP’s het Google Display Network verslaan
Marketeers en mediabureaus vragen mij vaak wat het verschil is tussen programmatic advertising met het Google Display Network (GDN) en met een demand-side platform (DSP). Beide platformen worden weliswaar gebruikt voor programmatic online-displaycampagnes, maar de mogelijkheden verschillen enorm. Wat zijn die verschillen? En is een DSP beter dan GDN? Zeker, en wel om vier redenen.