-
Zo voorkom je de meest gemaakte Google Ads-fouten in 2021
Wanneer het aankomt op adverteren in Google willen we allemaal maar één ding: dat het geld oplevert! Om dit te kunnen realiseren willen we uiteraard best practices volgen en voorkomen dat we zaken over het hoofd zien. Wat zijn nou de zes meest gemaakte fouten in Google Ads? Dat lees je in dit artikel!
-
Hagakure: dé nieuwe methode voor search-campagnes?
‘Hidden by the leaves’ is grofweg de Japanse vertaling van Googles nieuwe ‘Hagakure’-methode. Het verwijst naar ‘de weg van de Samurai’. Is de nieuwe Hagakure-methode de toekomst voor nog beter presterende search-campagnes? Of anders gezegd: is Hagakure de weg voor de samoerai onder ons?
-
Zo sluiten je advertentieteksten perfect aan bij je doelgroep
Wanneer we een zoekopdracht binnen Google beknopt willen formuleren, komen we vaak niet verder dan enkele woorden. In zo’n geval kan de woordkeuze van verschillende mensen bij hun zoekopdrachten weleens overeenkomen, zonder dat zij hierbij dezelfde zoekintentie hebben. In dit blog leg ik je in drie stappen uit hoe je eenvoudig en overzichtelijk structuur kunt aanbrengen in advertentieteksten, zodat je teksten altijd aansluiten op de motieven van jouw doelgroep.
-
Naming convention voor Google Ads-campagnes: 8 best practises
De naam die je aan een campagne geeft kán heel onbeduidend lijken. Het heeft namelijk geen enkele, directe invloed op de prestaties van je campagne. Toch kan het indirect een grote impact op je Google Ads-account, overzicht en tijdsbesteding hebben. De 'gewoonte' om campagnes logische namen te geven, heet ook wel naming convention. In dit artikel licht ik toe waarom de meeste SEA-specialisten heel strikt zijn in hun naming convention in het kader van overzicht, samenwerking, tijdsbesparing en het voorkomen van fouten en foutmeldingen. Ook geef ik je praktische voorbeelden van een goede naming convention.
-
Vijf tips voor Google Ads Search met een beperkt advertentiebudget
Als je regelmatig via Google Ads adverteert, dan heb je de campagnemelding ‘Beperkt door budget’ ongetwijfeld voorbij zien komen. Als je zoekwoordcampagne beperkt is door budget, dan betekent dit dat het door jou ingestelde dagbudget niet toereikend genoeg is om voor deze campagne het optimale aantal vertoningen te genereren. Gelukkig zijn er zijn voldoende alternatieven! In dit artikel deel ik vijf tips met je om je campagnes te specificeren, zodat je met een beperkt advertentiebudget een zo relevant mogelijke doelgroep bereikt waarbij de kans op conversie het hoogst is.
-
Google’s verloren zoekdata: wat nu?
Eind deze zomer besloot Google minder zoektermen in het zoektermenrapport terug te laten komen. Gevolg: accounts missen een groot deel van click- en cost-data. Dit betekent dat je niet langer volledige inzage hebt over het uitgegeven campagnebudget. Grote commotie onder search-specialisten. Wat nu?
-
Klantenmatch is niét hetzelfde als remarketing
Klantenmatch is al beschikbaar binnen Google Ads sinds 2015, toch hoor je hier maar weinig over. Omdat we het een interessante tool vinden die veel op kan leveren voor bedrijven die veel klantgegevens hebben, willen we er graag wat meer over vertellen. Wat is klantenmatch?
-
Google’s zoektermenrapport uitgekleed: wat nu?
Sinds september 2020 staat de wereld van online SEA-marketeers op z’n kop. Gedurende het jaar voert Google altijd een paar updates of veranderingen door waardoor de werkwijze van SEA-specialisten net wat verandert. Per 1 september heeft er wel een hele opvallende wijziging plaatsgevonden: de update van het zoektermenrapport. Dit zorgde voor aardig wat onrust bij SEA-specialisten. We vragen ons af wat de reden achter deze update is en waarom Google dit precies heeft gedaan, maar we stellen ons ook een belangrijkere vraag: hoe gaan we nu verder?
-
Zo bespaar je geld op online advertising
De afgelopen maanden heeft de retail veel te verduren gehad. Covid-19 hakte er keihard in en dit heeft veel gevolgen voor iedereen. Als retailer probeer je zo goed mogelijk met deze unieke situatie omspringen. Je bent de afgelopen maanden doorgekomen en online wil je graag weer stappen maken in de juiste richting. Met online advertising heb je een belangrijk kanaal om de eerste stappen te zetten. Maar het budget is beperkt en je bent op zoek naar concrete stappen om dit optimaal te benutten. Daarom delen we een aantal tips en tricks om geld te besparen op online advertising.
-
Zo verbeter je de kwaliteitsscore van je SEA-campagnes
Worden jouw advertenties weinig vertoond, of is je vertoningspercentage niet waar je op hoopt? De kans bestaat dat je een lage advertentiepositie inneemt binnen de veilingen van Google Ads of Microsoft Ads. Tot nu toe probeerde je telkens om dit te verbeteren door je biedingen te verhogen. Dit kan je advertentiepositie verbeteren, maar er is een andere factor die hier een nog belangrijkere rol in speelt: de kwaliteitsscore. Heb je deze al eens bekeken, of zorgvuldig geprobeerd te optimaliseren? Ontdek mijn gouden tips in dit blog en verbeter je kwaliteitsscore!
-
Vijf redenen om te adverteren op Bing
Als het gaat om PPC-advertenties, investeren de meeste marketeers en merken alleen in Google Ads. Google domineert immers PPC-advertenties met een wereldwijd marktaandeel van 87 procent dus waarom zou iemand op Bing adverteren?
-
Amazon is nu ruim drie maanden in Nederland. Welke impact zien we binnen Google Ads?
De komst van Amazon is van tevoren flink gehyped, dagelijks verschenen er meerdere blogs over de kansen die deze nieuwe marketplace in Nederland zou bieden. Maar wat is de stand van zaken nu? Welke rol speelt Amazon op dit moment binnen het online landschap? En wat is tot nu toe het effect op retailers?
-
Marktonderzoek via Google: goedkoop, snel én effectief
Je kunt binnen één week uitvinden met welke boodschap je je doelgroep het beste kunt overtuigen. Hoe? Dat lees je hier.
-
Google Ads: dit moet je weten over de aangepaste dimensies
Sinds kort is er een nieuwe functionaliteit in bij Google Ads (in beta): de aangepaste dimensie. Eén step-up ten opzichte van labels.
-
Meer bezoekers naar je fysieke vestiging met Google Ads
Steeds meer webshops zetten Google Ads-zoekwoordadvertenties in om meer websitebezoekers en verkopen te genereren. Het voordeel is dat je ook heel goed meetbaar kunt maken hoeveel je hebt geïnvesteerd in Google Ads én hoeveel omzet het heeft opgeleverd, en zo kun je in kaart brengen of Google Ads winstgevend is voor je webshop. Maar wist je dat je zoekwoordadvertenties ook heel goed in kunt zetten voor offline resultaten, bijvoorbeeld om meer bezoekers naar je fysieke vestiging te trekken?