Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Generatie Z

gerelateerde topics

  • millennials
  • generatie y
  • doelgroep
  • jongerenmarketing
  • targeting

generatie z experts

  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 2
  • Marco Derksen
    Aantal blogs: 1
  • John Faasse
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Tien tips voor coronacampagnes gericht op jongeren

    Tien tips voor coronacampagnes gericht op jongeren

    Hoewel jongeren weer naar school en sport mogen, blijven de coronavirusrichtlijnen ook voor hen van groot belang. Ze lijken weliswaar minder vatbaar voor het coronavirus, maar kunnen wel anderen besmetten. Maar hoe overtuig je tieners van nut en noodzaak van de beleidsmaatregelen en hoe bevorder je het gedrag dat de besmettingscurve zou moeten afvlakken?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 7 mei 2020
    • Advertising Contentmarketing Strategie
      • 6416
      • 0
  • Generatie Z bereiken? Zet offline marketing in

    Generatie Z bereiken? Zet offline marketing in

    Een merk dat staat voor zijn merkwaarden kan generatie Z aan zich binden. Niet alleen door de inzet van online marketing, maar door ‘traditionele’ marketing. Bijvoorbeeld door je merkbelofte terug te laten keren in de materialen die je gebruikt.

    Lees verder »
    • Maarten Timmerman-Zubani (FLYERALARM Benelux)
    • 31 maart 2020
    • Advertising Strategie
      • 8426
      • 0
  • Ok boomer: tekenen van een nieuwe tijd

    Ok boomer: tekenen van een nieuwe tijd

    Wie een beetje thuis is op internet heeft al meerdere malen de term 'Ok boomer' voorbij zien komen. De kreet staat synoniem voor het simpelweg negeren van de oudere generatie: de jongeren zijn aan de beurt. Online vindt er een heuse generatieoorlog plaats. Generatie Z gaat voor een gewetensvol kapitalisme, waarbij zingeving de boventoon voert. En als purpose het toegangsbiljet wordt tot de economie van de eenentwintigste eeuw, dan moet dit in de strategie van organisaties worden opgenomen.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 5 december 2019
    • Contentmarketing
      • 17886
      • 5
  • De week van Koot: Surface Earbuds en Generation Alpha

    De week van Koot: Surface Earbuds en Generation Alpha

    Jammer dat Trump of Johnson niet mochten deelnemen aan de verkiezing voor de Televizierring, want die doen echt niet onder voor Chateau Meiland. Naast dit onbelangrijke shownieuws was er deze week ineens Extinction Rebellion. Met de snelheid van Eliud Kipchoge staan zij op in de strijd tegen het klimaat. Om met het motto van Kipchoge te spreken: #nohumanislimited. Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update. 

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 15 oktober 2019
    • Advertising E-business Social media Direct marketing Media Brand design Search E-commerce Innovatie
      • 8954
      • 0
  • Fuck millennials!

    Fuck millennials!

    Niet dat ik iets heb tegen iedereen die tussen 1980 en 2000 is geboren, maar wel tegen de zelfbenoemde trendwatchers die willekeurig etiketten plakken op een 'generatie', daar vervolgens onbewezen eigenschappen aan toekennen om die vervolgens op congressen in Powerpoint-presentaties met veel stockfoto’s uit te venten. Bovendien vergeet ik steeds over wie het nou precies gaat. Millennials? Generatie X? Al sla je me dood. Is het zinvol om onderscheid te maken tussen generaties of 'leeftijdscohorten', zoals ik het ooit geleerd heb? 

    Lees verder »
    • John Faasse (Uitbijter BV)
    • 28 mei 2019
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 40058
      • 2
  • Generatie Z bestaat niet. X en Y trouwens ook niet

    Generatie Z bestaat niet. X en Y trouwens ook niet

    Stop met het segmenteren op zinloze generatiekenmerken. We worden allemaal gedreven door fear, greed en herd, diepliggende onderbewuste emoties die we zelf nooit kunnen benoemen. Hierop inzetten werkt beter: zo segmenteer je op iemands gedragsintentie in plaats van op zijn vermeende karakter. En daar gaat het toch om in marketing: het beïnvloeden van gedrag.

    Lees verder »
    • Martin de Munnik (Neurensics )
    • 11 december 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 13228
      • 0
  • Millennials zonder Instagram bestaan ook

    Millennials zonder Instagram bestaan ook

    Hoe bereik je de nieuwe generaties consumenten? Er is bijna geen groter vraagstuk denkbaar voor de hedendaagse marketeer, zeker nu jongeren traditionele reclame en media massaal de rug toe keren. Marketing moet anders, maar hoe? Online Tuesday pakte de handschoen op en analyseerde de generaties X, Y en Z.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 17 september 2018
    • Advertising Mobile Contentmarketing
      • 18584
      • 0
  • Online Tuesday verhuist en verkent nieuwe generaties

    Online Tuesday verhuist en verkent nieuwe generaties

    Online Tuesday vernieuwt en verhuist! Na jarenlang De Nieuwe Liefde slaat onze maandelijkse dosis digitale marketing op locatie vanaf deze maand zijn vleugels uit. De eerste editie van het nieuwe seizoen vindt op 11 september plaats in het IBM Building, direct naast startup-walhalla B.Amsterdam. Bij vernieuwing hoort ook een kijk in de toekomst. Dat doet Online Tuesday door in te zoomen op de nieuwe generaties: ‘How to reach generation X, Y, Z and beyond!’ 

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 7 september 2018
    • E-business Contentmarketing Marketingfacts
      • 12920
      • 0
  • Generation Z: de ongrijpbare generatie

    Generation Z: de ongrijpbare generatie

    The elusive Generation Z. In 2020 bestaat veertig procent van de grootste wereldmarkten uit deze jongeren. Naast hun eigen (groeiende) koopkracht hebben ze invloed op hun ouders’ uitgaven. Zo vormt deze jonge generatie nu al een belangrijke groep voor adverteerders en marketeers. Maar wie is Gen Z nou exact en hoe bereik je deze groep?

    Lees verder »
    • Diederick Ubels (MobPro)
    • 8 september 2017
    • E-business Contentmarketing
      • 349412
      • 15
  • Jan Riemens (Zoomin.TV): “Van adverteren moeten we het niet hebben, van adverteerders wel”

    Jan Riemens (Zoomin.TV): “Van adverteren moeten we het niet hebben, van adverteerders wel”

    Jan Riemens denkt het zeker te weten: advertenties gaan verdwijnen. De ceo van Zoomin.tv, die twee jaar geleden de meerderheid van zijn bedrijf verkocht aan het Zweedse MTG, zoekt dus hard naar nieuwe manieren om het advertentiegeld toch binnen te halen. Zijn meest recente idee: het organiseren van wereldkampioenschappen voor drone-races. “Platte verhalen van grote bedrijven worden niet meer geloofd. Je moet een goed verhaal hebben om geloofd te worden. Dat betekent dat als je nog wat wilt verkopen, je je op een hele andere manier moet presenteren.”

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 24 juli 2017
    • Media
      • 10281
      • 0
  • Generatie Einstein: slim, sterk en sociaal

    Generatie Einstein: slim, sterk en sociaal

    Na de Babyboomers, Generatie C, Generatie X, Generatie Z en Generatie Blah! (om er maar eens een paar te noemen), krijgen we nu de Generatie Einstein. Althans, dat is wat Inez Groen en Jeroen Boschma, beiden van het bureau voor jongerencommunicatie Keesie, beweren in het boek ‘Generatie Einstein’ dat vanaf morgen (woensdag) in de winkels ligt.

    Lees verder »
    • Marco Derksen (Upstream)
    • 26 juni 2006
    • Contentmarketing Data analytics
      • 165439
      • 14

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you