-
Dit is waarom mensen producten kopen die door Insta-influencers worden gepromoot
Influencer-marketing op Instagram is booming business: een industrie die 2 miljard euro omzet en in de loop van dit jaar naar verwachting zal doorgroeien naar 5 tot 10 miljard euro. Maar moeten consumenten niet bewuster worden gemaakt van de invloed van influencers op hun gedrag? Worden we te gemakkelijk verleid om producten te kopen die door influencers worden gepromoot, terwijl ze helemaal niet oprecht zijn en het alleen maar doen voor de poen?
-
Marketing Troonrede 2019: de impact op mens, markt en maatschappij
Aan de vooravond van een nieuw decennium liet de MarketingTroonrede dit jaar haar licht schijnen op de impact van marketing op mens, markt en maatschappij. De MarketingTroonrede 2019 werd op dinsdagavond 24 september uitgesproken door Daniëlle de Jonge, auteur van het recent verschenen boek Extreem Klantgericht. "Greenwashing door marketeers, waar we ook onoprechte purpose-marketing onder verstaan, wordt in deze tijden van absolute transparantie genadeloos afgestraft."