Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Gaming

gerelateerde topics

  • games
  • gamification
  • esports
  • datascience
  • influencer marketing

gaming experts

  • Ralph Wolbrink
    Aantal blogs: 1
  • Kevin Loos
    Aantal blogs: 1
  • Tjerk Van der Maten
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Waarom gaming ervoor zorgt dat jouw medewerkers beter presteren

    Waarom gaming ervoor zorgt dat jouw medewerkers beter presteren

    We weten dat we niet goed zijn in multitasking, maar we doen wel steeds vaker aan task switching. Ook omdat het werk erom vraagt. Wat blijkt? Wie game-ervaring heeft, is beter in het wisselen tussen taken als het gaat om accuraatheid, snelheid en het filteren van informatie.

    Lees verder »
    • Tjerk van der Maten (Home of esports )
    • 24 juni 2020
    • Innovatie Loopbaan
      • 7656
      • 4
  • Games als toekomstvoorspellers

    Games als toekomstvoorspellers

    De gamewereld is lang niet serieus genomen. Dat was het domein van bleke ongezonde jongens die elkaar tot diep in de nacht achter de computer overhoop zaten te schieten. Maar het is al lang tijd voor een nieuwe blik. Niet alleen voldoen gamers natuurlijk niet aan het cliché, maar richten we ons te weinig op de data die zij gezamenlijk creëren. Het Amsterdamse Newzoo is marktleider op het gebied van data uit en over games. Daar kunnen gamebedrijven zelf profijt van hebben, maar het is ook heel leerzaam voor de buitenwereld. "Elk bedrijf dat bezig is met consumentenervaringen", aldus CEO en co-founder Peter Warman. 

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 16 december 2019
    • Data analytics
      • 19590
      • 0
  • Chinees leren in Fortnite: games als marketingmedium

    Chinees leren in Fortnite: games als marketingmedium

    Toen ik begon als hoofd marketing bij GoEast Mandarin, een grote taalschool voor expats in Shanghai, hoorde ik al het verhaal van een docent die een student had die de normale boeken doodsaai vond. Omdat hij bij een vliegtuigfabrikant werkte en helemaal fan was van vliegtuigen, kocht de docent een Chinees luchtvaart-boek en maakte daar lesmateriaal van. Er is ook een verhaal van een student die uit Marvel-stripboeken leerde. Volgens mij is dat de juiste manier van lesgeven. En het sluit perfect aan op contentmarketing.

    Lees verder »
    • Jaap Grolleman (GoEast Mandarin)
    • 3 juli 2019
    • Social media Brand design
      • 13390
      • 1
  • De wondere wereld van eSports

    De wondere wereld van eSports

    Professioneel gamen, het is een droom die voor velen inmiddels realiteit is geworden. Het competitief gamen – ofwel eSports – is booming. Afgelopen jaar keken maar liefst 215 miljoen mensen weleens naar een esports-evenement. Tel daar nog eens 165 miljoen mensen bij op die regelmatig keken naar een online game evenement, dan heb je een serieuze concurrent voor traditionele 'echte' sport te pakken. Niet voor niets dat netwerken als Twitch groeien als kool.

    Lees verder »
    • Ralph Wolbrink (Pure Internet Marketing)
    • 13 maart 2019
    • Social media
      • 11582
      • 0
  • Jongeren activeren: de vijf tips voor gaming en e-sports

    Jongeren activeren: de vijf tips voor gaming en e-sports

    In 2018 ontdekten marketeers massaal een nieuw kanaal om in de wereld van jongeren te komen: gaming en e-sports. Tijdens de laatste NIMA Top Marketing Tour van het jaar was dit dan ook het onderwerp, met de overkoepelende vraag: hoe activeer je gamende jongeren voor jouw merk? Drie vooraanstaande sprekers met een trackrecord in de wereld van e-sports en gaming presenteerden hun praktijkcases aan de bezoekers.

    Lees verder »
    • Kevin Loos (2Basics Marketing & Sports)
    • 15 januari 2019
    • Advertising Social media
      • 12682
      • 1
  • Gamification is serious business

    Gamification is serious business

    Gamification, ofwel het inbrengen van game-elementen en -denken binnen (marketing) communicatie. Weer zo’n mooi woord dat langzaam in ons vocabulaire is geslopen. Bij gebrek aan beter, ook nog eens een slechte benaming aangezien het veelal geassocieerd wordt met games en dus minder 'serieuze' zaken. Terwijl de inzet ervan gewoon tot keiharde resultaten als loyalty, registraties, leden of engagement kunnen leiden. Mits juist ingezet.

    Lees verder »
    • John Meulemans (3sixtyfive)
    • 30 januari 2012
    • Contentmarketing Brand design
      • 21460
      • 1

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you