Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Games

gerelateerde topics

  • gamification
  • gadgets
  • gaming
  • e-sports
  • fast moving targets

games experts

  • Marco Derksen
    Aantal blogs: 36
  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 27
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 13

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Marketing wordt kinderspel

    Marketing wordt kinderspel

    Gamification, het wordt meer en meer ontdekt door merken en organisaties. Zorgverzekeraars als De Friesland Zorgverzekeraar kopen zelfs aandelen in game-bedrijven om spelenderwijs mensen in de zorg te helpen. En mijn dochter leert nu typen bij Typetopia, wat eigenlijk een doorlopend spel is. Ook bij Aegon spelen we al een aantal jaren met de uitdaging van spelelementen in de wereld van ‘saaie’ verzekeringen. Zo ontwikkelden we speeljetoekomst.nu, een online spel waarin je speelt met je financiële toekomst. En met resultaat. Inmiddels speelden bijna 400.000 mensen het spel, wonnen we vorig jaar de designprijs Red Dot Award en hebben we sinds kort de onderzoeksresultaten binnen met daarin interessante resultaten op het merk en de merkvoorkeur. Een kijkje in de keuken van de ontwikkeling van onze pensioengame. Wat kwamen we tegen en wat hebben we ervan geleerd?

    Lees verder »
    • Debora de Laaf (manager communicatie Aegon Nederland)
    • 22 juli 2014
    • Contentmarketing
      • 20741
      • 2
  • Jurriaan van Rijswijk (Center for Applied Games): “Nederland is een koploper in de game-industrie”

    Jurriaan van Rijswijk (Center for Applied Games): “Nederland is een koploper in de game-industrie”
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 22 april 2014
    • E-business
      • 17592
      • 0

    Vorige week opende het Center for Applied Games haar deuren. In een statig pand vlakbij Artis in Amsterdam is volgens initiatiefnemer Jurriaan van Rijswijk “de hele keten” samengebracht. Montpellier Venture, Stichting Games for Health Europe, een fonds dat het uitgeven van applied games mogelijk maakt en plannen voor een uitgeverij. Met serieuze steun van een investeringsmaatschappij en een focus op bedrijven, de zorg en educatie. En het doel om applied gaming verder te brengen.

    Lees verder »
  • Sponsorvermelding vooral effectief voor ‘vrolijke’ gamer

    Sponsorvermelding vooral effectief voor ‘vrolijke’ gamer SWOCC
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 21 november 2013
    • Advertising
      • 10043
      • 2

    Advergames worden steeds populairder. Deze online spelletjes zijn gemaakt door adverteerders om hun product, dienst of boodschap op een interactieve manier onder de aandacht te brengen. Advergames kunnen de vorm aannemen van zeer eenvoudige memory-achtige spelletjes zoals van bijvoorbeeld Mc Donald's, tot geavanceerde online multiplayer platforms als America's Army van het Amerikaanse leger. Ze zijn daarmee een interessant alternatief voor reclame, maar is altijd duidelijk dat er sprake is van advertising en zo ja, wat is daarvan het effect?

    Lees verder »
  • Bas Seelen (Spil Games): “Een user is niet premium, maar wel altijd geld waard”

    Bas Seelen (Spil Games): “Een user is niet premium, maar wel altijd geld waard”

    In een serie van 5 video-interviews gaan we met de marketeers van Spil Games in op de kracht van gaming als advertisingplatform. Bas Seelen versterkte recent Spil Games. Zijn ervaring met data en automated trading komt van pas in de overgang die het bedrijf daarin zelf maakt. In dit uitgebreide interview legt Bas uit welke stappen Spil Games maakt en wat de gevolgen ervan zijn voor de propositie richting adverteerders.

    Lees verder »
    • Redactie (Marketingfacts)
    • 28 oktober 2013
    • Advertising
      • 9510
      • 0
  • Nieuw! Beheers het socialmediaspel voor jouw organisatie met de Social Media Management Game

    Nieuw! Beheers het socialmediaspel voor jouw organisatie met de Social Media Management Game

    Michel Penterman is trainer en docent op het gebied van social media en trainde in de afgelopen jaren veel organisaties over de toepassing ervan. Als ervaringsdeskundige heeft hij het initiatief genomen om een game te ontwikkelen ten behoeve van de implementatie van social media, de Social Media Management Game. Het is de eerste management game in Nederland op dit gebied.

    Lees verder »
    • Redactie (Marketingfacts)
    • 23 oktober 2013
    • Social media
      • 13179
      • 2
  • Mobiele gaming biedt mogelijkheden voor adverteerders

    Mobiele gaming biedt mogelijkheden voor adverteerders

    In een serie van 5 video-interviews gaan we met de marketeers van Spil Games in op de kracht van gaming als advertisingplatform. Oscar Diele, chief marketing officer, geeft een inkijkje in het mobiele gebruik van games. Dat gebruik groeit hard, niet in de laatste plaats door de mogelijkheden die HTML5 biedt voor gaming in de browser. En dat is niet alleen interessant voor de gebruiker, maar ook voor adverteerders.

    Lees verder »
    • Redactie (Marketingfacts)
    • 17 oktober 2013
    • Advertising Mobile Brand design
      • 9505
      • 0
  • Spil Games: scherpe targeting binnen massaal bezoek dankzij data en localisering

    Spil Games: scherpe targeting binnen massaal bezoek dankzij data en localisering

    In een serie van 5 video-interviews gaan we met de marketeers van Spil Games in op de kracht van gaming als advertisingplatform. Age Sluis, director advertising Europe bij Spil Games, gaat dit keer in op de mogelijkheden tot targeting binnen het wereldwijde bereik van hun platforms, de verschillen in advertentievormen en -formaten tussen landen en de cijfers. 

    Lees verder »
    • Redactie (Marketingfacts)
    • 10 oktober 2013
    • Advertising
      • 9276
      • 0
  • Oscar Diele (Spil Games) uitgeroepen tot Marketeer of the Year

    Oscar Diele (Spil Games) uitgeroepen tot Marketeer of the Year

    Donderdagavond werd Oscar Diele uitgeroepen tot Marketeer van het Jaar, tijdens MarketingLive in de Kookfabriek in Amsterdam. Volgens de jury vertegenwoordigt Diele de nieuwe generatie marketeers. Diele: "Een dag niet geïnnoveerd is een dag niet geleefd". De andere genomineerden waren Bert Habets (RTL Nederland) en Michel Schaeffer (Bol.com). Alle genomineerden gaven een uitgebreide presentatie over hun eigen rol binnen de marketingstrategie van hun bedrijven. De verkiezing vormde het absolute hoogtepunt van MarketingLive.

    Lees verder »
    • Bas Welling
    • 7 juni 2012
    • E-business
      • 36654
      • 1
  • Spil Games: The state of gaming 2011

    Spil Games: The state of gaming 2011

    Medio januari werd er al over geschreven op Marketingfacts: Spil Games heeft een goed jaar achter de rug. Het aantal unieke bezoekers nam het afgelopen jaar toe tot 170 miljoen (december 2011). Het State of Gaming verslag dat Spil zojuist heeft gepubliceerd geeft inzicht in speelgewoonten van de online gamers op haar platformen. Hieruit blijkt nog maar eens hoe populair online spellen zijn. Uit cijfers van comScore blijkt dat bijna de helft van de wereldwijde online gemeenschap online spellen speelt, waarbij Spil Games op nummer één staat. Over het algemeen hebben gamers over de hele wereld 11 miljard spellen gespeeld in 2011 – dat zijn 350 spellen per seconde. In 2010 waren dat er nog 10 miljard. De tijd die zij doorbrengen op de sites is toegenomen van 38 tot 85 minuten per maand.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 1 februari 2012
      • 18839
      • 0
  • Justin Franssen over de regulering van gaming in Holland

    Justin Franssen over de regulering van gaming in Holland

    Afgelopen week vond in London de grootste online gaming beurs van Europa, “ICE” plaats in Earls Court, London. Tijdens dit event sprak ik met diverse mensen over de regulering van online kansspelen. Het is in Nederland een actueel onderwerp omdat het binnen het regeerakkoord opgenomen is. Dit artikel is de inleiding van een serie artikelen die nader op de marketingaspecten van online gaming/gambling in zullen gaan.

    Lees verder »
    • Gastblogger (Marketingfacts)
    • 31 januari 2012
      • 19548
      • 0
  • Roamler: altijd toegang tot een mobiele workforce

    Roamler: altijd toegang tot een mobiele workforce

    Benieuwd of jouw producten wel juist in de schappen staan bij de winkels? Foto’s nodig van alle locaties van de organisatie? Op zoek naar een originele manier om jouw merk te promoten? Snel de outdoor campagne in beeld vastleggen? Nieuwsgierig naar hoe consumenten jouw product gebruiken? Een klein greep uit vragen en situaties waarmee de Nederlandse Nederlandse start-up Roamler merken en bedrijven kan helpen.

    Lees verder »
    • Dennis Knetemann (EPIC || Amsterdam)
    • 24 januari 2012
    • Mobile
      • 16999
      • 6
  • Aantal bezoekers Spil Games afgelopen jaar flink gegroeid

    Aantal bezoekers Spil Games afgelopen jaar flink gegroeid

    Spil Games heeft een goed jaar achter de rug. Het aantal maandelijkse bezoekers groeide in december van afgelopen jaar naar 170 miljoen unieke bezoekers, zo meldt Spil Games vanochtend. Een behoorlijke groei ten opzichte van het jaar ervoor. In 2010 verwelkomde Spil Games dezelfde maand nog zo’n 130 miljoen unieke bezoekers. Een toename van 30 procent, en bijna twee keer zoveel als de groei van vorig jaar. Ook nam de tijd die spelers maandelijks gemiddeld doorbrengen op de drie sites (Spel.nl, GirlsGoGames.nl en Spelletjes.nl) toe van 38 minuten naar 84.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 18 januari 2012
      • 15695
      • 0
  • Top Names: Jurriaan van Rijswijk over games als medicijn

    Top Names: Jurriaan van Rijswijk over games als medicijn

    In deze aflevering van Top Names van Fast Moving Targets een gesprek met Jurriaan van Rijswijk, de eerste game consultant van Nederland. Nu staat hij o.a. aan het hoofd van Games For Health Europe en is hij secretaris van de Dutch Game Association. Een bevlogen pleitbezorger van de inzet voor games. Ze kunnen waardevol zijn voor gezondheid, voor werk, voor bewegen.

    Lees verder »
    • Erwin Blom (Fast Moving Targets)
    • 21 december 2011
      • 16036
      • 0
  • Killzone 3 grote winnaar bij Dutch Game Awards 2011

    Killzone 3 grote winnaar bij Dutch Game Awards 2011

    Killzone 3 van de Amsterdamse studio Guerrilla Games is de grote winnaar geworden bij de jaarlijkse uitreiking van de Dutch Game Awards, de belangrijkste prijzen voor games van Nederlandse bodem. De internationale hit sleepte maar liefst drie awards, in de vorm van een uil, in de wacht. Niet alleen entertainmentgames vielen in de prijzen, ook een aantal serious games won een award. Zo sleepten de medische game Body Posture (ontwikkeld ten behoeve van revalidatie) en de educatieve game Juf in a Box (dat kinderen helpt met fijne motoriek en schrijven) een uil in de wacht.

    Lees verder »
    • Paul van der Torre (PeevdTee)
    • 25 november 2011
      • 11074
      • 0
  • De digitale kansen van gaming in Holland

    De digitale kansen van gaming in Holland

    Zoals bekend is het exploiteren en aanbieden van online kansspelen in Nederland niet toegestaan. Omdat de marketing hiervan ook niet is toegestaan, is de enige manier voor aanbieders om bezoekers te krijgen het inzetten van affiliate marketing en SEO.

    Met oog op regulering in de toekomst wil ik in deze blog inzicht geven in markt, de regulering en de marketing (internationaal perspectief en best practice).

    Lees verder »
    • Gastblogger (Marketingfacts)
    • 23 november 2011
    • Mobile
      • 14014
      • 2
  • ouder » « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you