-
Waarom Flywheel-marketing beter werkt dan de marketingfunnel
Op 20 November 2018 13:05 uur shockeerde Brian Halligan, CEO van Hubspot, de marketingwereld met zijn artikel in Harvard Business Review, waarin hij het einde van de marketingfunnel aankondigde. De reden: "De funnel blijkt simpelweg niet effectief genoeg te zijn". Hoewel weinig marketeers zullen ontkennen dat het vandaag de dag moeilijk is om de aandacht van consumenten te vangen, is het opmerkelijk dat één van de grootste leveranciers van contentmarketing-software de funnel afserveert. Uiteraard om een nieuw concept te lanceren: het marketing-vliegwiel (Flywheel).
-
Je eigen conversiefunnel, brandstof voor success [case]
Een relevante conversiefunnel is een voorwaarde voor betere online marketing. In deze case voor Nieuweautokopen.nl, onderdeel van Marktplaats, laat ik stap voor stap zien hoe we onze antieke AIDA- of touch/tell/sell-funnel hebben omgezet naar veel relevantere metrics. En wat een eigen conversiefunnel voor jou kan betekenen.
-
Adverteren op Facebook: het draait om de funnel
Tijdens het Congres Facebook Marketing (#congresfb) heb ik de termen customer journey en de funnel vaak voorbij horen komen. En dat is niet voor niks, want met een advertentiefunnel ben je het meest effectief en relevant voor de doelgroep. In dit artikel ga ik aan de hand van de presentaties die ik heb bijgewoond de funnel met jullie doorlopen.
-
Zo kies je de juiste SEA-doelgroepstrategie per funnelfase
De meeste SEA-specialisten zijn een groot deel van hun tijd bezig met het doen van een zoekwoordenonderzoek, het bouwen van zoekwoordlijsten en het optimaliseren van de zoekwoordresultaten. Door altijd bezig te zijn met zoekwoorden vergeten ze bijna waar het in marketing écht om draait: de consument. Een zakenman en een aanstaande bruid zijn vast niet opzoek naar dezelfde soort reis wanneer zij Googelen naar ‘vliegtickets Parijs’. Het is belangrijk om te denken vanuit de intentie van de consument. Met welke intentie is deze consument nou eigenlijk op zoek?
Dit hangt voor een deel samen met de fase van het aankoopproces waar de consument zich in bevindt. Het REAN-model biedt hierbij uitkomst. Ook als het gaat om het kiezen van welke doelgroepstrategie je het beste kunt inzetten voor je eerstvolgende SEA-campagne. In dit artikel lees je hoe je het REAN-model kunt gebruiken om de juiste doelgroepstrategie voor je SEA-campagnes te bepalen.
-
Het beïnvloeden van conversie en acquisitie met technologie en experimenteerdrift
Als je affiniteit met data en tools hebt, dan moet je je in het online domein als een vis in het water voelen. Als je daarnaast ook nog een beetje creatief en nieuwsgierig bent, dan kan je aan de slag met growthhacking om online echt het onderste uit de kan te halen en sneller te groeien dan je concurrenten. Ik volgde een tweedaagse cursus growthhacking en deel in dit artikel de belangrijkste lessen en een aantal tools om aan de slag te gaan.