Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Food

gerelateerde topics

  • retail
  • mvo
  • duurzaamheid
  • thuisbezorgd
  • podcast

food experts

  • Daan Koek
    Aantal blogs: 2
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 2
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Vlog: hoe booming is business bij Deliveroo in corona-pandemie?

    Vlog: hoe booming is business bij Deliveroo in corona-pandemie?

    Welkom bij onze tweede HelloMasters at Home-vlog! HelloMasters is de podcast (en in deze corona-tijden nu tijdelijk een vlog) van het marketingplatform HelloMaaS door founder/CEO Louise Doorn. Deze week een gesprek met Jeremy Brook, CMO van Deliveroo Australië, met uiteraard aandacht voor hun business tijdens de corona-pandemie.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 2 april 2020
    • Loopbaan Strategie Brand management
      • 4858
      • 0
  • Dit zijn de disruptieve foodtrends met toekomst

    Dit zijn de disruptieve foodtrends met toekomst

    Het kan deprimerend zijn, als je dezer dagen leest over voedselproductie in Nederland. Hoe gaan we verder als marketeer, bureaumens of foodproducent? Door naar innovaties te kijken, hiermee in te spelen op nieuwe wetenschappelijke inzichten en 'verantwoorde' marketing-insights. Na een schets van de markt delen vier marketing- en voedselexperts wat zij als de grootste komende drie foodtrends zien. Anticipeer op wat de pot schaft, straks.

    Lees verder »
    • Peter van Woensel Kooy (MarketingTribune)
    • 19 november 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 10794
      • 0
  • Future Port Prague brengt digitale toekomst dichtbij

    Future Port Prague brengt digitale toekomst dichtbij

    De wereld gaat disruptief veranderen, dat weten we allemaal. Maar hoe dan precies? Eerder deze maand probeerde Future Port Prague antwoord te geven op die vraag. Niet alleen door het over digital en tech te hebben, maar ook door uitstapjes te maken naar zeer uiteenlopende sectoren, van food en recruitment tot de medische wetenschap. “Think about significance, not about success.”

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 27 september 2019
    • E-business Data analytics Innovatie
      • 5358
      • 0
  • ReclameReview: Samen tegen voedselverspilling met Becky

    ReclameReview: Samen tegen voedselverspilling met Becky

    Elke Nederlander verspilt 50 kilo voedsel per jaar. Zonde natuurlijk, want bij elkaar is dat een paar miljard kilo aan eten. Om deze verspilling tegen te gaan, is deze nieuwe campagne gelanceerd met het geanimeerde poppetje Becky.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 25 september 2019
    • Advertising
      • 7694
      • 2
  • Zo reageert Teun van de Keuken in een MRI-scanner op junkfood

    Zo reageert Teun van de Keuken in een MRI-scanner op junkfood

    Onlangs werden we benaderd door tv-programma De Monitor. Of we presentator Teun van de Keuken in onze MRI-scanner wilden onderzoeken op zijn attitude ten aanzien van gezond en ongezond eten. En of dat bewust anders is dan onbewust. Het leek ons een aardig experiment, vooral omdat er recent enkele interessante publicaties zijn verschenen. Zo suggereert een Engels artikel dat ongezond eten gezonder lijkt in een gezonde omgeving.

    Lees verder »
    • Martin de Munnik (Neurensics )
    • 18 juli 2019
    • Contentmarketing Data analytics
      • 9914
      • 0
  • ReclameReview: de grote bloemkolen van New York Pizza

    ReclameReview: de grote bloemkolen van New York Pizza

    New York Pizza verkoopt als eerste thuisbezorger ook pizza’s met een bloemkoolbodem. Wie dacht dat de pizzabakker daar een boodschap over corporate social responsibility op zou loslaten, komt bedrogen uit. Reclamebureau Natwerk ontwikkelde een campagne met bloemkolen, hele grote bloemkolen. Drie, twee, één... ophef!

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 10 juli 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 43358
      • 9
  • De uitdaging van Jumbo: van boodschappers naar ambassadeurs

    De uitdaging van Jumbo: van boodschappers naar ambassadeurs

    Wie kent het niet, de gele gloed met heldere witte letters wat zicht vormt tot de branding van Jumbo Supermarkten. De Brabantse supermarktketen is sinds 1996 niet meer uit het Nederlandse retaillandschap weg te denken. "We zitten in een snelrijdende – zeg maar gerust voortdenderende – trein. Het succes dat we hebben, heeft een aanzuigende werking op alle collega’s. We zijn dan ook allemaal gemotiveerd om er een succes van te maken", aldus Maurice Barten, Manager Marketing Online bij Jumbo. 

    Lees verder »
    • Sophia van der Schoor (Coty)
    • 10 juni 2019
    • E-business Contentmarketing E-commerce
      • 23210
      • 1
  • Podcast: packaging-succes met Ariane van Mancius

    Podcast: packaging-succes met Ariane van Mancius

    In deze aflevering van podcast-serie De Namarama Show gaat copywriter en naamexpert Floris Hülsmann in gesprek met Ariane van Mancius, specialist in food en packaging. Over het belang van trends, packaging-successen, haar eigen enerverende carrière en mooie inzichten. Inspirerend!

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 11 mei 2019
    • Brand design
      • 6394
      • 0
  • Wasteless gaat strijd aan tegen voedselverspilling

    Wasteless gaat strijd aan tegen voedselverspilling

    Het is een onderwerp waar mensen het snel over eens zijn: voedselverspilling is zonde. Sterker nog, voedselverspilling is een groot probleem – zeker met het oog op de toekomst, waarin de wereldbevolking groeit en steeds meer mensen gevoed moeten worden. Van al het geproduceerde voedsel belandt 20 procent op de vuilstort. Wasteless wil daar een einde aan maken.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 25 juni 2018
    • E-business E-commerce Innovatie
      • 10622
      • 0
  • Picnic bezorgt meer dan alleen boodschappen: zo voedt de app-only supermarkt zich met klantfeedback

    Picnic bezorgt meer dan alleen boodschappen: zo voedt de app-only supermarkt zich met klantfeedback

    Met het merkimago 'sympathiek' op zak heeft Picnic momenteel weinig reden tot klagen. De online supermarkt timmert sinds 2015 hard aan de weg in kruideniersland en valt met zijn milieuvriendelijke bezorgwagentjes duidelijk in de smaak. Gemak dient immers de mens, dus zeg maar dag tegen het zeulen met volle boodschappentassen. Inmiddels is de Nederlandse websuper actief in pakweg dertig steden, goed voor ruim 65.000 klanten. Om een nog grotere hap uit deze markt te kunnen nemen, steekt het app-only bedrijf extra energie in service en klantvriendelijkheid. “Wij willen mensen een fijn gevoel geven.” 

    Lees verder »
    • CustomerFirst
    • 5 februari 2018
    • Customer experience E-commerce
      • 30166
      • 0
  • De online-boodschappenmarkt 2017: logistiek als enabler

    De online-boodschappenmarkt 2017: logistiek als enabler

    Afgelopen jaren heb ik meerdere artikelen over de online-foodmarkt gepubliceerd op Marketingfacts. Een markt die een aantal jaren geleden nog een "slapende gigant" werd genoemd. Afgelopen drie jaar heb ik de markt vanuit mijn rol binnen de online food business van PostNL zien veranderen. De markt groeit en logistiek is een belangrijke enabler hiervoor. In dit artikel bespreek ik de veranderde toekomst van de foodmarkt en de logistieke aspecten die ik hiermee in relatie zie staan op het gebied van online food.

    Lees verder »
    • Daan Koek (Aimy)
    • 11 januari 2017
    • E-commerce
      • 18886
      • 1
  • Vier trends in de online-foodmarkt

    Vier trends in de online-foodmarkt

    Afgelopen jaar is de online-foodmarkt met 55 procent gegroeid en inmiddels koopt al 2 procent van de consumenten voedsel online. Daarnaast ontstaan er steeds meer nieuwe initiatieven, zoals recentelijk de thuisbezorging van Hoogvliet. Kortom: de online-foodmarkt verandert. In deze blogpost zet ik 4 trends uiteen die de toekomst van food en de foodmarkt zullen bepalen.

    Lees verder »
    • Daan Koek (Aimy)
    • 4 november 2015
    • E-commerce
      • 32753
      • 1
  • Marktplaats rondom koken haalt 7 miljoen dollar op

    Marktplaats rondom koken haalt 7 miljoen dollar op

    De website Cooking.com, een soort marktplaats annex webshop rondom koken, heeft 7 miljoen dollar opgehaald. Ik bekeek de site en stel vast dat het in feite een webwinkel is voor apparaten die te maken hebben met koken. Daarnaast bevat de site kooknieuws, kooktips, recepten en een groot kookforum. Met het geld zou de site bepaalde ‘sociale’ features willen toevoegen om hem meer te laten leven.

    Lees verder »
    • Jeroen Bertrams (Zelfstandig)
    • 17 juni 2008
    • Social media
      • 9848
      • 4

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you