-
Vlog: hoe booming is business bij Deliveroo in corona-pandemie?
Welkom bij onze tweede HelloMasters at Home-vlog! HelloMasters is de podcast (en in deze corona-tijden nu tijdelijk een vlog) van het marketingplatform HelloMaaS door founder/CEO Louise Doorn. Deze week een gesprek met Jeremy Brook, CMO van Deliveroo Australië, met uiteraard aandacht voor hun business tijdens de corona-pandemie.
-
Dit zijn de disruptieve foodtrends met toekomst
Het kan deprimerend zijn, als je dezer dagen leest over voedselproductie in Nederland. Hoe gaan we verder als marketeer, bureaumens of foodproducent? Door naar innovaties te kijken, hiermee in te spelen op nieuwe wetenschappelijke inzichten en 'verantwoorde' marketing-insights. Na een schets van de markt delen vier marketing- en voedselexperts wat zij als de grootste komende drie foodtrends zien. Anticipeer op wat de pot schaft, straks.
-
Future Port Prague brengt digitale toekomst dichtbij
De wereld gaat disruptief veranderen, dat weten we allemaal. Maar hoe dan precies? Eerder deze maand probeerde Future Port Prague antwoord te geven op die vraag. Niet alleen door het over digital en tech te hebben, maar ook door uitstapjes te maken naar zeer uiteenlopende sectoren, van food en recruitment tot de medische wetenschap. “Think about significance, not about success.”
-
ReclameReview: Samen tegen voedselverspilling met Becky
Elke Nederlander verspilt 50 kilo voedsel per jaar. Zonde natuurlijk, want bij elkaar is dat een paar miljard kilo aan eten. Om deze verspilling tegen te gaan, is deze nieuwe campagne gelanceerd met het geanimeerde poppetje Becky.
-
Zo reageert Teun van de Keuken in een MRI-scanner op junkfood
Onlangs werden we benaderd door tv-programma De Monitor. Of we presentator Teun van de Keuken in onze MRI-scanner wilden onderzoeken op zijn attitude ten aanzien van gezond en ongezond eten. En of dat bewust anders is dan onbewust. Het leek ons een aardig experiment, vooral omdat er recent enkele interessante publicaties zijn verschenen. Zo suggereert een Engels artikel dat ongezond eten gezonder lijkt in een gezonde omgeving.
-
ReclameReview: de grote bloemkolen van New York Pizza
New York Pizza verkoopt als eerste thuisbezorger ook pizza’s met een bloemkoolbodem. Wie dacht dat de pizzabakker daar een boodschap over corporate social responsibility op zou loslaten, komt bedrogen uit. Reclamebureau Natwerk ontwikkelde een campagne met bloemkolen, hele grote bloemkolen. Drie, twee, één... ophef!
-
De uitdaging van Jumbo: van boodschappers naar ambassadeurs
Wie kent het niet, de gele gloed met heldere witte letters wat zicht vormt tot de branding van Jumbo Supermarkten. De Brabantse supermarktketen is sinds 1996 niet meer uit het Nederlandse retaillandschap weg te denken. "We zitten in een snelrijdende – zeg maar gerust voortdenderende – trein. Het succes dat we hebben, heeft een aanzuigende werking op alle collega’s. We zijn dan ook allemaal gemotiveerd om er een succes van te maken", aldus Maurice Barten, Manager Marketing Online bij Jumbo.
-
Podcast: packaging-succes met Ariane van Mancius
In deze aflevering van podcast-serie De Namarama Show gaat copywriter en naamexpert Floris Hülsmann in gesprek met Ariane van Mancius, specialist in food en packaging. Over het belang van trends, packaging-successen, haar eigen enerverende carrière en mooie inzichten. Inspirerend!
-
Wasteless gaat strijd aan tegen voedselverspilling
Het is een onderwerp waar mensen het snel over eens zijn: voedselverspilling is zonde. Sterker nog, voedselverspilling is een groot probleem – zeker met het oog op de toekomst, waarin de wereldbevolking groeit en steeds meer mensen gevoed moeten worden. Van al het geproduceerde voedsel belandt 20 procent op de vuilstort. Wasteless wil daar een einde aan maken.
-
Picnic bezorgt meer dan alleen boodschappen: zo voedt de app-only supermarkt zich met klantfeedback
Met het merkimago 'sympathiek' op zak heeft Picnic momenteel weinig reden tot klagen. De online supermarkt timmert sinds 2015 hard aan de weg in kruideniersland en valt met zijn milieuvriendelijke bezorgwagentjes duidelijk in de smaak. Gemak dient immers de mens, dus zeg maar dag tegen het zeulen met volle boodschappentassen. Inmiddels is de Nederlandse websuper actief in pakweg dertig steden, goed voor ruim 65.000 klanten. Om een nog grotere hap uit deze markt te kunnen nemen, steekt het app-only bedrijf extra energie in service en klantvriendelijkheid. “Wij willen mensen een fijn gevoel geven.”
-
De online-boodschappenmarkt 2017: logistiek als enabler
Afgelopen jaren heb ik meerdere artikelen over de online-foodmarkt gepubliceerd op Marketingfacts. Een markt die een aantal jaren geleden nog een "slapende gigant" werd genoemd. Afgelopen drie jaar heb ik de markt vanuit mijn rol binnen de online food business van PostNL zien veranderen. De markt groeit en logistiek is een belangrijke enabler hiervoor. In dit artikel bespreek ik de veranderde toekomst van de foodmarkt en de logistieke aspecten die ik hiermee in relatie zie staan op het gebied van online food.
-
Vier trends in de online-foodmarkt
Afgelopen jaar is de online-foodmarkt met 55 procent gegroeid en inmiddels koopt al 2 procent van de consumenten voedsel online. Daarnaast ontstaan er steeds meer nieuwe initiatieven, zoals recentelijk de thuisbezorging van Hoogvliet. Kortom: de online-foodmarkt verandert. In deze blogpost zet ik 4 trends uiteen die de toekomst van food en de foodmarkt zullen bepalen.
-
Marktplaats rondom koken haalt 7 miljoen dollar op
De website Cooking.com, een soort marktplaats annex webshop rondom koken, heeft 7 miljoen dollar opgehaald. Ik bekeek de site en stel vast dat het in feite een webwinkel is voor apparaten die te maken hebben met koken. Daarnaast bevat de site kooknieuws, kooktips, recepten en een groot kookforum. Met het geld zou de site bepaalde ‘sociale’ features willen toevoegen om hem meer te laten leven.