-
Into the Woods episode 3: Logistiek
Langzaamaan krijgt het merk gestalte. Hoe je in eerdere postings hebt kunnen lezen wat het idee is van Speelhout en hoe we het merk positioneren, gaan we nu rustigaan verder met de beginselen van een winkel. Voordat we daarmee beginnen, zal ik dieper ingaan op duurzaamheidstransities binnen promotie/adverteren, de prijs en kijken hoe duurzaam we kunnen zijn in de supply chain. Vandaag vooral aandacht voor dat laatste onderwerp, om te zien hoe het proces 'van het bos tot aan het kind' eruit ziet.
-
Flitsbezorging in Nederland: Feiten en cijfers – Deel 1
Het relatief nieuwe concept van flitsbezorging houdt de marketing-gemoederen flink bezig en sommige partijen worden er onrustig van. Ajax niet, want die gaan een partnership aan met Flink. Niet alleen supermarkten hebben er een nieuwe concurrent bij: ook platformen als Just Eat Takeaway, bol.com en Amazon concurreren met flitsbezorgers op het gebied van service en gemak. Maar hoe stevig is deze ontwikkeling nu eigenlijk echt in Nederland?
-
Flitsbezorgers: disruptieve blijvers of eendagsvliegen?
Het tienminutenmodel dat flitsbezorgers hanteren klinkt uiterst optimistisch. Toch neemt de populariteit toe en worden er miljarden geïnvesteerd door durfkapitalisten. Of het ook op de lange termijn levensvatbaar is, moet de toekomst leren. "Wellicht blijft het als nichemarkt over."