-
Podcast: hoe DeGiro met een klantenstop bouwde aan vertrouwen
Zonder vernieuwing geen koppositie, zonder kwaliteit geen vertrouwen of groei. Dat zegt Esmond Berkhout, CEO van DeGiro, in de podcast OnBrandScan. De online broker voor particuliere beleggers groeit dankzij een toegankelijk platform met lage kosten. Door te investeren in kennisdeling wil DeGiro zijn reputatiewaarde verhogen. “We gaan particulieren opleiden tot verstandige beleggers.”
-
Hoe je de CFO te vriend houdt tijdens (en na) de coronacrisis
Cash is king. Dat staat ingelijst en wel op het nachtkastje van je Chief Finance. Het eerste wat ie ’s ochtends doet is het banksaldo van de zaak checken. Nog voor het "goedemorgen" tegen zijn of haar partner. Zo, nu ken je je CFO écht. Ik heb ook wel eens tegen mijn CFO gezegd dat "geld door zijn aderen stroomt". Daar was hij best trots op.
-
De impact van communicatie: een handboek voor financials
Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Communicatie voor Financials' van Theo de Joode, Bert van der Zaag en Karolijn Burgman, een studieboek dat financiën integraal behandelt vanuit communicatieperspectief en ethische waarden.
-
Is de reputatie van financials nog te redden?
Verliezers en ouderen voelden zich miskend en projecteren negatieve sentimenten op de financiële sector, omdat pers en politiek dat ook doen. Met de Update Vertrouwen Financiële Sector krijgen we jaarlijks inzicht in hoe het vertrouwen in banken en verzekeraars zich ontwikkelt. Halverwege maart werd bekend dat 43 procent van de mensen zijn vertrouwen uitspreekt in de financiële sector. Tien jaar geleden, net na de grote crisis van 2008, was dat 44 procent. We zijn dus geen centimeter opgeschoten. Waarom is dat zo?