-
Featured snippets: waarom willen we ze en hoe targeten we ze?
Sinds de introductie van featured snippets is Google flink aan het experimenteren en wordt het assortiment steeds uitgebreider. De opkomst van voice search speelt daar een belangrijke rol in. Voor SEO-specialisten biedt het een kans om pagina’s die an sich niet goed ranken, toch bovenaan de zoekresultaten te krijgen, zonder al te veel moeite te doen. Maar hoe genereer je nu zo’n rang0-positie en wat is je marktaandeel als je er één hebt gescoord?
-
De huidige status en toekomst van featured snippets in Google
Als je Google gebruikt, zal je regelmatig featured snippets tegenkomen. De antwoordbox in de zoekresultaten die direct een antwoord op jouw zoekvraag toont. Helaas worden de uitgelichte antwoorden niet zo uitgebreid, en in dezelfde formats, vertoond als in Amerika. Voorlopig dan, want de eerste tabel featured snippets in Nederland zijn gespot.
-
Vijf seo-trends voor 2017: o.a. voice, mobile en Google Rankbrain [infographic]
Welke ontwikkelingen zullen zich in 2017 gaan voordoen op seo-gebied? Wat verandert er ten opzichte van vorig jaar en in hoeverre is het noodzakelijk je seo-strategie bij te stellen? Zoekmachine-optimalisatie groeit harder dan ooit. Er bestaat geen organisatie die zichzelf serieus neemt die er geen tijd en middelen voor vrijmaakt. Dat brengt continu nieuwe uitdagingen met zich mee om de concurrentie een stap voor te blijven. Graag deel ik de vijf belangrijkste SEO trends voor 2017 met je - in tekst én in een infographic.
-
Zo ga je aan de slag met Google’s featured snippets
Featured snippets werden al wel weergegeven in Google, maar zijn nu op grote schaal uitgerold in Nederland. Deze uitgelichte fragmenten worden prominent weergegeven in de zoekresultaten en geven direct antwoord op een vraag die gesteld wordt. Mooi detail is dat deze informatie niet van Google’s eigen database afkomstig is, maar content van derden weergeeft.