Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Facebook Pixel

gerelateerde topics

  • facebook
  • instagram
  • facebook messenger
  • ios 14
  • instagram advertising

facebook pixel experts

  • Samantha Bakker
    Aantal blogs: 1
  • Tim Melief
    Aantal blogs: 1
  • Bas van Poorten
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Campagnemanager sales

    Campagnemanager sales

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Facebook in de kou na Apple-update

    Facebook in de kou na Apple-update

    Ongetwijfeld dat je hierover hebt gelezen, de nieuwe update van Apple iOS 14 zorgt voor veel commotie rondom ons marketeers. Wat gaat er allemaal veranderen, kan je nog wel retargeten en hoe zit het met de events. Tijd om er eens een overzicht over te schrijven zodat je nu voor eens en altijd weet wat de gang van zaken is. O ja, mocht je denken dat je te laat bent, dat kan best zo zijn. Apple heeft niet verteld wanneer het deze update gaat verplichten, maar dat die snel komt is een feit. Ik raad je dan ook aan om dit hier zo snel mogelijk rekening mee te houden.

    Lees verder »
    • Jan Willem den Hollander (jwdenhollander.nl)
    • 22 februari 2021
    • Social media
      • 7836
      • 2
  • De gevolgen van de iOS 14-update voor je Facebook-ads

    De gevolgen van de iOS 14-update voor je Facebook-ads

    Waar de dreiging vorige keren vanuit de publieke opinie kwam, is het dit keer is het techbedrijf Apple dat het businessmodel van Facebook in gevaar brengt. Apple, ontregelt met zijn iOS 14-update de effectiviteit van Facebook-advertenties. In dit artikel zetten we op een rijtje wat precies de gevolgen van deze update zijn, wat de veranderingen betekenen voor jouw advertenties en hoe je op een strategische manier op de nieuwe update kunt reageren.

    Lees verder »
    • Dwayne Snoeren (weCare Media)
    • 19 februari 2021
    • Advertising Social media Strategie
      • 7328
      • 0
  • Adverteren op Facebook goedkoper tijdens coronacrisis?

    Adverteren op Facebook goedkoper tijdens coronacrisis?

    Misschien heb je het al gehoord of voorbij zien komen, berichten die je vertellen dat het nu het ideale moment is om te beginnen met Facebook adverteren. Tijdens de coronacrisis zien bedrijven hun omzet dalen en zoeken ze manieren om op kosten te kunnen besparen. Dan kom je al gauw bij het marketingbudget uit, waarbij veel bedrijven hun Facebookcampagnes stopzetten. Maar is dit wel zo slim?

    Lees verder »
    • Thijs de Rooij (2BFound)
    • 1 februari 2021
    • Advertising Social media Strategie
      • 3570
      • 0
  • Hoe maak je slim gebruik van machine learning op Facebook?

    Hoe maak je slim gebruik van machine learning op Facebook?

    Het algoritme oftewel het machine learning-systeem van Facebook combineert verschillende data en signalen om te voorspellen welke persoon het meest relevant is voor een merk en de bijbehorende campagnedoelstelling. Veel adverteerders hebben een verouderde Facebook-strategie, waardoor het algoritme te veel restricties krijgt. Hoe profiteer je wél van machine learning op Facebook? 

    Lees verder »
    • Samantha Bakker (Merkle)
    • 20 december 2019
    • Advertising Social media
      • 12068
      • 0
  • Off-Facebook Activity: de voor- en nadelen voor bedrijven

    Off-Facebook Activity: de voor- en nadelen voor bedrijven

    Naast de functie 'Why am I seeing this' die begin dit jaar is geïntroduceerd, kondigde Facebook in mei ook aan dat de nieuwe feature “Off-Facebook Activity” wordt uitgerold. Dit betekent dat de Facebook-gebruiker een overzicht te zien krijgt van zijn interacties met bedrijven en organisaties die gegevens delen met Facebook. Welke consequenties heeft dit precies? En wat kunnen bedrijven ermee?

    Lees verder »
    • Tim Melief (SDIM)
    • 23 september 2019
    • Advertising E-business Social media Data analytics
      • 13342
      • 0
  • Social Media Update: advertenties in Instagram’s Ontdekken en de nieuwe desktopversie van Twitter

    Social Media Update: advertenties in Instagram’s Ontdekken en de nieuwe desktopversie van Twitter

    De mogelijkheden op het gebied van advertising via social media ontwikkelen razendsnel. Daarom zetten we maandelijks een aantal belangrijke updates voor je op een rij. Deze keer: pixeldata in Facebook real-time analyseren, advertenties in Instagram's Ontdekken-tabblad, de nieuwe campagnedoelstellingen van LinkedIn Advertising, de facelift van Twitters desktopversie en Snapchat Shows.

    Lees verder »
    • Bas van Poorten (SDIM Online Marketing)
    • 30 juli 2019
    • Social media
      • 12082
      • 0
  • Vijf slimme tips om Facebook-marketing te optimaliseren

    Vijf slimme tips om Facebook-marketing te optimaliseren

    Vraag willekeurige bedrijven hoe hun online marketingstrategie eruitziet en vrijwel allemaal zullen ze iets over Facebook of een ander social media-kanaal zeggen. Facebook-marketing is na al die jaren nog steeds helemaal hip en happening, en daarom werd deze maand voor de zesde keer het Congres Facebook & Instagram Marketing gehouden. Meer dan vierhonderd marketeers uit Nederland en België kwamen naar dit event om over de nieuwste ontwikkelingen op beide platformen te horen. Dit zijn de vijf belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van Facebook-marketing die werden genoemd.

    Lees verder »
    • Carlijne Brouwers (LEWIS)
    • 27 juni 2018
    • Social media
      • 33620
      • 1

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you