-
Facebook in de kou na Apple-update
Ongetwijfeld dat je hierover hebt gelezen, de nieuwe update van Apple iOS 14 zorgt voor veel commotie rondom ons marketeers. Wat gaat er allemaal veranderen, kan je nog wel retargeten en hoe zit het met de events. Tijd om er eens een overzicht over te schrijven zodat je nu voor eens en altijd weet wat de gang van zaken is. O ja, mocht je denken dat je te laat bent, dat kan best zo zijn. Apple heeft niet verteld wanneer het deze update gaat verplichten, maar dat die snel komt is een feit. Ik raad je dan ook aan om dit hier zo snel mogelijk rekening mee te houden.
-
De gevolgen van de iOS 14-update voor je Facebook-ads
Waar de dreiging vorige keren vanuit de publieke opinie kwam, is het dit keer is het techbedrijf Apple dat het businessmodel van Facebook in gevaar brengt. Apple, ontregelt met zijn iOS 14-update de effectiviteit van Facebook-advertenties. In dit artikel zetten we op een rijtje wat precies de gevolgen van deze update zijn, wat de veranderingen betekenen voor jouw advertenties en hoe je op een strategische manier op de nieuwe update kunt reageren.
-
Adverteren op Facebook goedkoper tijdens coronacrisis?
Misschien heb je het al gehoord of voorbij zien komen, berichten die je vertellen dat het nu het ideale moment is om te beginnen met Facebook adverteren. Tijdens de coronacrisis zien bedrijven hun omzet dalen en zoeken ze manieren om op kosten te kunnen besparen. Dan kom je al gauw bij het marketingbudget uit, waarbij veel bedrijven hun Facebookcampagnes stopzetten. Maar is dit wel zo slim?
-
Hoe maak je slim gebruik van machine learning op Facebook?
Het algoritme oftewel het machine learning-systeem van Facebook combineert verschillende data en signalen om te voorspellen welke persoon het meest relevant is voor een merk en de bijbehorende campagnedoelstelling. Veel adverteerders hebben een verouderde Facebook-strategie, waardoor het algoritme te veel restricties krijgt. Hoe profiteer je wél van machine learning op Facebook?
-
Off-Facebook Activity: de voor- en nadelen voor bedrijven
Naast de functie 'Why am I seeing this' die begin dit jaar is geïntroduceerd, kondigde Facebook in mei ook aan dat de nieuwe feature “Off-Facebook Activity” wordt uitgerold. Dit betekent dat de Facebook-gebruiker een overzicht te zien krijgt van zijn interacties met bedrijven en organisaties die gegevens delen met Facebook. Welke consequenties heeft dit precies? En wat kunnen bedrijven ermee?
-
Social Media Update: advertenties in Instagram’s Ontdekken en de nieuwe desktopversie van Twitter
De mogelijkheden op het gebied van advertising via social media ontwikkelen razendsnel. Daarom zetten we maandelijks een aantal belangrijke updates voor je op een rij. Deze keer: pixeldata in Facebook real-time analyseren, advertenties in Instagram's Ontdekken-tabblad, de nieuwe campagnedoelstellingen van LinkedIn Advertising, de facelift van Twitters desktopversie en Snapchat Shows.
-
Vijf slimme tips om Facebook-marketing te optimaliseren
Vraag willekeurige bedrijven hoe hun online marketingstrategie eruitziet en vrijwel allemaal zullen ze iets over Facebook of een ander social media-kanaal zeggen. Facebook-marketing is na al die jaren nog steeds helemaal hip en happening, en daarom werd deze maand voor de zesde keer het Congres Facebook & Instagram Marketing gehouden. Meer dan vierhonderd marketeers uit Nederland en België kwamen naar dit event om over de nieuwste ontwikkelingen op beide platformen te horen. Dit zijn de vijf belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van Facebook-marketing die werden genoemd.