-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Facebook in de kou na Apple-update
Ongetwijfeld dat je hierover hebt gelezen, de nieuwe update van Apple iOS 14 zorgt voor veel commotie rondom ons marketeers. Wat gaat er allemaal veranderen, kan je nog wel retargeten en hoe zit het met de events. Tijd om er eens een overzicht over te schrijven zodat je nu voor eens en altijd weet wat de gang van zaken is. O ja, mocht je denken dat je te laat bent, dat kan best zo zijn. Apple heeft niet verteld wanneer het deze update gaat verplichten, maar dat die snel komt is een feit. Ik raad je dan ook aan om dit hier zo snel mogelijk rekening mee te houden.
-
Is het tijd om Amazon in te ruilen?
De omzet van Amazon is gestegen naar 10.000 euro per seconde. In een grafiek beweegt die omzetlijn dus in de goede richting. Helaas geldt dat voor te veel bedrijven niet. Mooie week, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!
-
Het grote media-jaaroverzicht van 2018: van AVG tot Flappdrol
Net als vorig jaar was het weer een bewogen jaar, ook in de reclame- en mediawereld. Zoals altijd houden wij dat nieuws voor je bij en vatten we het samen in dit media-jaaroverzicht. En dan blijkt dat er meer dan genoeg mooie en interessante dingen zijn om op terug te kijken.
-
Dit is hoe Snapchat een comeback gaat maken
Als Snapchat op de basisschool zou zitten, dan was het dat jongetje waarvan iedere dag de lunch werd afgepakt door vier oudere jongens. Die vier jongens zijn Facebook, Instagram, Messenger en WhatsApp. Zij komen iedere dag bij elkaar om te voorkomen dat Snapchat groeit in aantal gebruikers. Daar zijn ze nu voor het eerst in geslaagd. Tijd voor Snapchat om de mouwen op te stropen.
-
Praktische handleiding voor messenger-marketing
Mobiel creëert dagelijks 30 miljard momenten voor adverteerders. Dit is dan ook het strijdtoneel waar bedrijven hun klanten zullen aantrekken, bedienen en behouden. Volgens eMarketer wordt mobiel dit jaar het grootste reclamemedium van de VS, met meer advertentie-uitgaven dan televisie. Klanten verwachten dat ze alles onmiddellijk kunnen krijgen. Hoe kunnen bedrijven concurreren en superieure klantervaringen leveren? Messenger-marketing is hiervoor de ultieme strategie.
-
Vijf slimme tips om Facebook-marketing te optimaliseren
Vraag willekeurige bedrijven hoe hun online marketingstrategie eruitziet en vrijwel allemaal zullen ze iets over Facebook of een ander social media-kanaal zeggen. Facebook-marketing is na al die jaren nog steeds helemaal hip en happening, en daarom werd deze maand voor de zesde keer het Congres Facebook & Instagram Marketing gehouden. Meer dan vierhonderd marketeers uit Nederland en België kwamen naar dit event om over de nieuwste ontwikkelingen op beide platformen te horen. Dit zijn de vijf belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van Facebook-marketing die werden genoemd.
-
Facebook Messenger Kids: geniaal of gestoord?
Hoe jong is te jong? En dan heb ik het niet over de eerste keer alleen naar school fietsen of het eerste mobieltje, maar over het gebruiken van social media. Vorige week introduceerde Facebook de app Messenger Kids (vooralsnog alleen in de VS beschikbaar). Een messengerapp speciaal voor kinderen. Hiermee zet Facebook de eerste stap in het bereiken van haar mogelijke toekomstige gebruikers. Is dat wel gepast? Reden genoeg voor mij om eens goed in dit onderwerp te duiken!
-
Case: 1000+ pre-orders via chatbotmarketing
Chatbots. Je hoort er veel over en je ziet er ook steeds meer. Chatbots worden vooral ingezet voor het verbeteren van de klantenservice, webcare en het verder optimaliseren van de customer journey. Zou je chatbots ook in kunnen zetten voor het realiseren van business? Het antwoord in deze case: ja.
-
Wat je in 2017 allemaal moet weten over Facebook
Heeft Facebook zijn langste tijd gehad? Of is simpelweg de rol van dit platform veranderd? En hoe haal je er dan het beste uit? Op 8 juni 2017 vond alweer de vijfde editie van het Congres Facebook Marketing plaats (#congresfb). Een aantal learnings uit deze dag zet ik voor je op een rij, oftewel: wat je in 2017 allemaal moet weten over Facebook.
-
Stories hier, stories daar: welk platform kies je als marketeer?
De laatste tijd komen steeds meer social media met Story-functionaliteit in hun apps. Snapchat was de eerste die de functie uitbracht in oktober 2013, gevolgd door Instagram (augustus 2016), WhatsApp (februari 2017) en, sinds vorige week, Facebook. Met de Story-functie kunnen gebruikers in hun ‘stories feed’ foto’s en video’s delen die door hun hele netwerk gedurende 24 uur te bekijken zijn, waarna de app ze automatisch verwijdert. Het is daarmee een manier voor gebruikers om (dagelijkse) momenten uit hun leven op een verhalende manier te delen. Maar, waarin verschillen de stories-functionaliteiten op de vier platformen? En welke biedt jou als marketeer de meeste mogelijkheden? Daarop heb je na het lezen van dit artikel een antwoord.
-
Conversational interfaces
KLM zet samen met Facebook de conversatie centraal in hun sociale strategie
We kennen KLM als voorloper als het om social gaat: als een van de eerste bood de vliegtuigmaatschappij 24/7 snelle social service aan. Waar social zich steeds meer beweegt richting chatapps als WhatsApp en Facebook Messenger, beweegt KLM mee met de klant. Zo was het een van de eerste bedrijven die een bot lanceerde voor Messenger. Wat KLM betreft is social het derde entry point voor klanten, naast de website en de app. In gesprek met Karlijn Vogel-Meijer, KLM’s director social, over de persoonlijke conversatie als anker van je sociale strategie, chatbots en samenwerken met Facebook.
-
Conversational interfaces
Dit is de stand van zaken van chatbots in Nederland
2017 moet het jaar van de chatbot worden. Zoals de app de belofte was van 2008, is de chatbot nu aan een opmars bezig. Chatbots bestaan echter al veel langer. Al sinds halverwege 20e eeuw zijn er ideeën en prototypen van chatbots te vinden. De wens om te communiceren met een machine bestond al lang voordat moderne chatbots of zelfs het internet bestonden. Hoe zit het met de ontwikkeling van chatbots in Nederland?
-
Webcare & Monitoring
Dark social: uitdagingen en kansen voor webcare
Soms lijkt het wel of marketing gereduceerd is tot een numbers game. Clicks, views, likes, interacties, engagementpercentages: als we het maar in een cijfer uit kunnen drukken, is het net of we alles weten. Toch meet je alleen wat je weet en daarmee niet wat je niet weet. In dat kader is dark social een interessant begrip: al het verkeer waarvan de herkomst niet of nauwelijks te herleiden is. En het aandeel dark social groeit, mede dankzij de tijd die we spenderen in chatapps. Juist dat gegeven maakt het ook relevant voor webcare. In gesprek met specialisten van KLM, Lidl, Cendris/PostNL en Allsecur over de gevaren én de kansen van 'dark social webcare'.
-
Facebook experimenteert met advertenties in Messenger
Facebook Messenger is het enige advertentievrije platform onder de blauwe vlag, maar dat duurt waarschijnlijk niet lang meer. Er is namelijk een test aan de gang met displayadvertenties en gesponsorde privéberichten in de Messenger-app. Dat levert ook weer nieuwe gevoeligheden op omtrent de privacy van gebruikers op het platform.
-
De week op social: Snapchat aantrekkelijker voor adverteerders met ‘selfie lens filter games’
Welkom bij deze eerste editie van een nieuwe wekelijkse rubriek, waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met de nieuwsitems die de afgelopen week opvielen.