Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Facebook

gerelateerde topics

  • instagram
  • social media
  • linkedin
  • twitter
  • snapchat

facebook experts

  • Alice Kaal
    Aantal blogs: 19
  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 13
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 12

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • TikTok en Instagram zitten elkaar in de haren

    TikTok en Instagram zitten elkaar in de haren

    Influencer-marketing, het inzetten van een bekend persoon om je bedrijf of product te promoten, lijkt voor sommige merken de norm. Welke platforms zijn daarvoor het meest populair en waren er in 2020 opvallende verschillen ten opzichte van 2019?

    Lees verder »
    • Thomas Romers (Marketingfacts)
    • 12 maart 2021
    • Social media Contentmarketing Brand management
      • 4006
      • 0
  • De gevolgen van de iOS 14-update voor je Facebook-ads

    De gevolgen van de iOS 14-update voor je Facebook-ads

    Waar de dreiging vorige keren vanuit de publieke opinie kwam, is het dit keer is het techbedrijf Apple dat het businessmodel van Facebook in gevaar brengt. Apple, ontregelt met zijn iOS 14-update de effectiviteit van Facebook-advertenties. In dit artikel zetten we op een rijtje wat precies de gevolgen van deze update zijn, wat de veranderingen betekenen voor jouw advertenties en hoe je op een strategische manier op de nieuwe update kunt reageren.

    Lees verder »
    • Dwayne Snoeren (weCare Media)
    • 19 februari 2021
    • Advertising Social media Strategie
      • 7226
      • 0
  • Social Update: wanneer moet je posten op social media?

    Social Update: wanneer moet je posten op social media?

    Een nieuw jaar 2021, wat ongetwijfeld bomvol met nieuwe ontwikkelingen zal gaan zitten op het gebied van social media. In deze social update behandelen onder andere we het social-media-onderzoek van NewCom, LinkedIn die je meer controle geeft over je bijdragen en TikTok die je uitlegt hoe je een advertising-campagne opzet.

    Lees verder »
    • Tim Melief (SDIM)
    • 3 februari 2021
    • Social media Innovatie
      • 7338
      • 0
  • Wordt Facebook opgeplitst in 2021?

    Wordt Facebook opgeplitst in 2021?

    Onlangs kwam de Amerikaanse overheid met een aanklacht tegen Facebook vanwege misbruik van marktmacht. De inzet is een opsplitsing van Facebook waarbij onderdelen zoals WhatsApp en Instagram moeten worden afgestoten. Toch is dit geen goede manier om de groeiende macht van big tech-platforms aan te pakken. Hoe zit dat?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 2 februari 2021
    • Innovatie Strategie
      • 4598
      • 0
  • Social media in Nederland 2021: TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en passeert Facebook

    Social media in Nederland 2021: TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en passeert Facebook

    Het TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en heeft inmiddels Facebook gepasseerd in het dagelijks gebruik. Mede dankzij de lockdown spenderen meer Nederlanders dan ooit tevoren hun tijd op social media. Pinterest, TikTok en YouTube zijn de grote winnaars. Daarnaast groeit het dagelijks gebruik van LinkedIn flink ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2021, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 23 januari 2021
    • Social media
      • 40303
      • 7
  • De hypocrisie van Twitter en Facebook

    De hypocrisie van Twitter en Facebook

    Facebook werd opgericht in 2004 en ergens in 2006 zag Twitter het levenslicht. Het duurde nog drie jaar voordat ik mijn account aanmaakte, maar dat is inmiddels toch alweer 11 jaar geleden, dus in dat opzicht ben ik waarschijnlijk een Twitter-veteraan. In die tijd kon niemand bevroeden tot hoever de macht van deze social-mediaplatforms kon reiken. In een interview in The Financial Times in 2017 vertelde Trump, de ‘bijna voormalige’ president van Amerika, dat hij zonder Twitter geen president was geworden. Een aardige indicatie.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 11 januari 2021
    • Social media Strategie
      • 8714
      • 2
  • LinkedIn lanceert zijn Productpagina’s en Facebook opent nu écht de aanval op Apple

    LinkedIn lanceert zijn Productpagina’s en Facebook opent nu écht de aanval op Apple

    Om als online marketeers voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates in de wereld van social media. In dit artikel zetten we de opvallende nieuwtjes van december 2020 op een rij. Er gaan geruchten dat Instagram een nieuwe functie test, Facebook vindt Apple helemáál niet aardig meer, je kunt nu producten taggen in Instagram Reels en meer!

    Lees verder »
    • Bas van Poorten (SDIM Online Marketing)
    • 8 januari 2021
    • Social media Innovatie Strategie
      • 10824
      • 0
  • Zo zorg je ervoor dat je Facebook-advertentieaccount niet wordt geblokkeerd

    Zo zorg je ervoor dat je Facebook-advertentieaccount niet wordt geblokkeerd

    Het overkomt zelfs de beste wel eens: een afgekeurde Facebook-advertentie of een geblokkeerd advertentieaccount. Vervelend, want in de tussentijd kun jij geen advertenties draaien. Toch is er geen reden tot paniek. In dit blogartikel lees je hoe je de blokkade kan opheffen en hoe je een dergelijk probleem in de toekomst voorkomt.

    Lees verder »
    • Youri Meuleman (Traffic Leaders B.V.)
    • 7 januari 2021
    • Advertising Social media Strategie
      • 9770
      • 0
  • Dit zijn drie belangrijke trends voor 2021 volgens Facebook

    Dit zijn drie belangrijke trends voor 2021 volgens Facebook

    Wat mensen verwachten van winkels is dit jaar fundamenteel veranderd door de pandemie. De online winkelervaring heeft snel mee moeten evolueren om te voldoen aan de behoeften van klanten. Als bedrijven succesvol willen zijn in het huidige klimaat, is het van belang dat marketeers deze verschuivingen in koopgedrag begrijpen en hun strategieën daarop aanpassen. Facebook publiceerde onlangs een nieuw rapport over de trends die we zien in 2021. 

    Lees verder »
    • Arno Lubrun (Facebook)
    • 21 december 2020
    • Advertising Contentmarketing Search Strategie
      • 14632
      • 0
  • TikTok werkt samen met Shopify

    TikTok werkt samen met Shopify

    Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende social-mediakanalen. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze maand: Snapchat voegt nieuwe barcode-scanningfunctie toe, TikTok werkt samen met Shopify en meer!

    Lees verder »
    • Bas van Poorten (SDIM Online Marketing)
    • 13 november 2020
    • Advertising Social media Innovatie
      • 6666
      • 2
  • Byron Sharp: ‘Beschamende arrogantie van adverteerders tijdens de lockdown’

    Byron Sharp: ‘Beschamende arrogantie van adverteerders tijdens de lockdown’

    Byron Sharp aan het woord, Twitch als kanaal voor politieke campagnes, location based audio, Facebook als buurtapp en start de dag met schrijven. Dit en nog veel meer in deze nieuwe week van Koot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 26 oktober 2020
    • Media Innovatie
      • 7048
      • 0
  • Branding op Facebook: tools en aanbevelingen

    Branding op Facebook: tools en aanbevelingen

    Het is zeker geen geheim dat het grootste sociale netwerk ter wereld beter geschikt is voor zakendoen dan voor communicatie. Of je het ermee eens bent of niet, Facebook heeft wel een enorme doelgroep en daar liggen kansen voor ondernemers. Maar een Facebook-bedrijfspagina vereist veel werk voordat het resultaten oplevert. Hier lees je handige tips en trucs die je helpen een goede pagina te maken.

    Lees verder »
    • Riabyi22 (Logaster)
    • 23 oktober 2020
    • Social media Brand design Brand management
      • 8646
      • 0
  • Copytown: Google kopieert TikTok en Pinterest gaat ook aan de Stories

    Copytown: Google kopieert TikTok en Pinterest gaat ook aan de Stories

    Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende social-mediakanalen. Geen zorgen, we delen maandelijks enkele belangrijke updates zodat jij weer helemaal bij bent. Wat gebeurde er allemaal in september 2020? Dat lees je hier.

    Lees verder »
    • Tim Melief (SDIM)
    • 9 oktober 2020
    • Social media Innovatie
      • 7236
      • 0
  • Voorkom dat Elon Musk bepaalt wat je klanten kopen

    Voorkom dat Elon Musk bepaalt wat je klanten kopen

    Steeds meer bedrijven zijn afhankelijk van digitale platforms en marktplaatsen om toegang te krijgen tot klanten. Deze platforms zijn in voortdurende concurrentie om een leidende positie te verwerven in een van de ‘interfaces’ naar klanten toe. Hoe passen recente aankondigingen van Facebook, Apple en Elon Musk hierin? Welke mogelijkheden zijn er en hoe voorkom je dat je als bedrijf te afhankelijk wordt van één platform?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 1 oktober 2020
    • Innovatie Strategie
      • 4720
      • 0
  • Dit wordt het tijdperk van discovery commerce

    Dit wordt het tijdperk van discovery commerce

    In bijna elk onderdeel van ons leven zagen we in 2020 een gedragsverandering die normaal gesproken een decennium kost, met name als we kijken naar ons online gedrag. Voor veel bedrijven lag de verandering de afgelopen tijd met name in de snelle verschuiving naar online interactie met klanten. In welke sector jij als bedrijf ook actief bent en wie je klanten ook zijn, het is belangrijk dat je anders gaat kijken naar de manier waarop je de omgaat met je doelgroep. Je vindt die mensen misschien wel op heel andere plekken dan voorheen. 

    Lees verder »
    • Arno Lubrun (Facebook)
    • 23 september 2020
    • Advertising Social media Innovatie
      • 10486
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you