-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
TikTok en Instagram zitten elkaar in de haren
Influencer-marketing, het inzetten van een bekend persoon om je bedrijf of product te promoten, lijkt voor sommige merken de norm. Welke platforms zijn daarvoor het meest populair en waren er in 2020 opvallende verschillen ten opzichte van 2019?
-
De gevolgen van de iOS 14-update voor je Facebook-ads
Waar de dreiging vorige keren vanuit de publieke opinie kwam, is het dit keer is het techbedrijf Apple dat het businessmodel van Facebook in gevaar brengt. Apple, ontregelt met zijn iOS 14-update de effectiviteit van Facebook-advertenties. In dit artikel zetten we op een rijtje wat precies de gevolgen van deze update zijn, wat de veranderingen betekenen voor jouw advertenties en hoe je op een strategische manier op de nieuwe update kunt reageren.
-
Social Update: wanneer moet je posten op social media?
Een nieuw jaar 2021, wat ongetwijfeld bomvol met nieuwe ontwikkelingen zal gaan zitten op het gebied van social media. In deze social update behandelen onder andere we het social-media-onderzoek van NewCom, LinkedIn die je meer controle geeft over je bijdragen en TikTok die je uitlegt hoe je een advertising-campagne opzet.
-
Wordt Facebook opgeplitst in 2021?
Onlangs kwam de Amerikaanse overheid met een aanklacht tegen Facebook vanwege misbruik van marktmacht. De inzet is een opsplitsing van Facebook waarbij onderdelen zoals WhatsApp en Instagram moeten worden afgestoten. Toch is dit geen goede manier om de groeiende macht van big tech-platforms aan te pakken. Hoe zit dat?
-
Social media in Nederland 2021: TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en passeert Facebook
Het TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en heeft inmiddels Facebook gepasseerd in het dagelijks gebruik. Mede dankzij de lockdown spenderen meer Nederlanders dan ooit tevoren hun tijd op social media. Pinterest, TikTok en YouTube zijn de grote winnaars. Daarnaast groeit het dagelijks gebruik van LinkedIn flink ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2021, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.
-
De hypocrisie van Twitter en Facebook
Facebook werd opgericht in 2004 en ergens in 2006 zag Twitter het levenslicht. Het duurde nog drie jaar voordat ik mijn account aanmaakte, maar dat is inmiddels toch alweer 11 jaar geleden, dus in dat opzicht ben ik waarschijnlijk een Twitter-veteraan. In die tijd kon niemand bevroeden tot hoever de macht van deze social-mediaplatforms kon reiken. In een interview in The Financial Times in 2017 vertelde Trump, de ‘bijna voormalige’ president van Amerika, dat hij zonder Twitter geen president was geworden. Een aardige indicatie.
-
LinkedIn lanceert zijn Productpagina’s en Facebook opent nu écht de aanval op Apple
Om als online marketeers voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates in de wereld van social media. In dit artikel zetten we de opvallende nieuwtjes van december 2020 op een rij. Er gaan geruchten dat Instagram een nieuwe functie test, Facebook vindt Apple helemáál niet aardig meer, je kunt nu producten taggen in Instagram Reels en meer!
-
Zo zorg je ervoor dat je Facebook-advertentieaccount niet wordt geblokkeerd
Het overkomt zelfs de beste wel eens: een afgekeurde Facebook-advertentie of een geblokkeerd advertentieaccount. Vervelend, want in de tussentijd kun jij geen advertenties draaien. Toch is er geen reden tot paniek. In dit blogartikel lees je hoe je de blokkade kan opheffen en hoe je een dergelijk probleem in de toekomst voorkomt.
-
Dit zijn drie belangrijke trends voor 2021 volgens Facebook
Wat mensen verwachten van winkels is dit jaar fundamenteel veranderd door de pandemie. De online winkelervaring heeft snel mee moeten evolueren om te voldoen aan de behoeften van klanten. Als bedrijven succesvol willen zijn in het huidige klimaat, is het van belang dat marketeers deze verschuivingen in koopgedrag begrijpen en hun strategieën daarop aanpassen. Facebook publiceerde onlangs een nieuw rapport over de trends die we zien in 2021.
-
TikTok werkt samen met Shopify
Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende social-mediakanalen. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze maand: Snapchat voegt nieuwe barcode-scanningfunctie toe, TikTok werkt samen met Shopify en meer!
-
Byron Sharp: ‘Beschamende arrogantie van adverteerders tijdens de lockdown’
Byron Sharp aan het woord, Twitch als kanaal voor politieke campagnes, location based audio, Facebook als buurtapp en start de dag met schrijven. Dit en nog veel meer in deze nieuwe week van Koot.
-
Branding op Facebook: tools en aanbevelingen
Het is zeker geen geheim dat het grootste sociale netwerk ter wereld beter geschikt is voor zakendoen dan voor communicatie. Of je het ermee eens bent of niet, Facebook heeft wel een enorme doelgroep en daar liggen kansen voor ondernemers. Maar een Facebook-bedrijfspagina vereist veel werk voordat het resultaten oplevert. Hier lees je handige tips en trucs die je helpen een goede pagina te maken.
-
Copytown: Google kopieert TikTok en Pinterest gaat ook aan de Stories
Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende social-mediakanalen. Geen zorgen, we delen maandelijks enkele belangrijke updates zodat jij weer helemaal bij bent. Wat gebeurde er allemaal in september 2020? Dat lees je hier.
-
Voorkom dat Elon Musk bepaalt wat je klanten kopen
Steeds meer bedrijven zijn afhankelijk van digitale platforms en marktplaatsen om toegang te krijgen tot klanten. Deze platforms zijn in voortdurende concurrentie om een leidende positie te verwerven in een van de ‘interfaces’ naar klanten toe. Hoe passen recente aankondigingen van Facebook, Apple en Elon Musk hierin? Welke mogelijkheden zijn er en hoe voorkom je dat je als bedrijf te afhankelijk wordt van één platform?
-
Dit wordt het tijdperk van discovery commerce
In bijna elk onderdeel van ons leven zagen we in 2020 een gedragsverandering die normaal gesproken een decennium kost, met name als we kijken naar ons online gedrag. Voor veel bedrijven lag de verandering de afgelopen tijd met name in de snelle verschuiving naar online interactie met klanten. In welke sector jij als bedrijf ook actief bent en wie je klanten ook zijn, het is belangrijk dat je anders gaat kijken naar de manier waarop je de omgaat met je doelgroep. Je vindt die mensen misschien wel op heel andere plekken dan voorheen.