Logo Marketingfacts - Powered by Nima
  • +
Marketingfacts
  • channels
    channels
  • specials
    specials
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • stats
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Analytics & data
  • Customer service
  • E-business
  • E-Commerce
  • E-mailmarketing
  • Mobile
  • PR & Branding
  • Search
  • Social media
  • Tech
  • Usability & Design
  • Video

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  •  
  •  
  •  
  • Inloggen
  • Aanmelden

Excel

gerelateerde topics

  • data-analyse
  • modified broad search
  • google adwords
  • google analytics

excel experts

  • Marc Pollemans
    Aantal blogs: 2
  • Tim Keegstra
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Internationaal Business Marketeer

    Internationaal Business Marketeer

  • Online (brand) Marketeer

    Online (brand) Marketeer

  • Projectmanager Examenbureau

    Projectmanager Examenbureau

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Modified broad search in vogelvlucht: waarom moet je het gebruiken en hoe pas je het toe?

    Modified broad search in vogelvlucht: waarom moet je het gebruiken en hoe pas je het toe?

    Binnen de AdWords-markt lopen de kosten per klik ieder jaar op. Het is dus de uitdaging voor iedere marketeer om manieren te blijven vinden om kostenefficiënter te adverteren of om nieuwe markten aan te snijden. Dit is een zoektocht naar kansen benutten die andere marketeers onbenut laten, want immers: op zoekvolume waar weinig anderen op adverteren, zijn de kosten per klik lager en dus een grotere kans voor een goede ROAS. Dit artikel bekijkt twee methodes waarmee zoekopdrachten kunnen worden getarget met het AdWords-zoektype modified broad en waarom nou juist in dit zoektype omzetkansen liggen.

    Lees verder »
    • Tim Keegstra (Traffic Builders)
    • 11 december 2017
    • Advertising Search Analytics & data
      • 8100
      • 0
  • In no time de juiste campagne-inzichten met Excel - data-analyse met zoekfuncties (deel 2)
    • Van data naar inzicht

    In no time de juiste campagne-inzichten met Excel - data-analyse met zoekfuncties (deel 2)

    Data samenvoegen uit verschillende programma’s kan een ramp zijn. Je wilt data combineren uit Google Analytics, Google Search Console, Google AdWords, Google MyBusiness en wellicht nog meer tools. Hoe krijg je dit op een overzichtelijke en begrijpelijke visueel gemaakt? Je kunt kiezen voor een dashboard, maar dat vergt kennis en middelen en is vaak niet de tijd waard bij eenmalige analyses. Een eenvoudigere oplossing is dan ook het gebruik van good old Excel. Want daarin kun je op verschillende manieren zoeken naar gegevens die jou verder helpen, zoals verticaal zoeken om makkelijk gegevens op te sporen in grote Excel-sheets. En er zijn alternatieven. Daarom twee tips hoe je inzichten verkrijgt met de zoekfuncties in Excel.

    Lees verder »
    • Marc Pollemans (Dept)
    • 19 oktober 2017
    • Analytics & data
      • 14244
      • 0
  • In no time de juiste campagne-inzichten met Excel - data-analyse met draaitabellen (deel 1)
    • Van data naar inzicht

    In no time de juiste campagne-inzichten met Excel - data-analyse met draaitabellen (deel 1)

    Data samenvoegen uit verschillende programma’s kan een ramp zijn. Je wilt data combineren uit Google Analytics, Google Search Console, Google AdWords, Google MyBusiness en wellicht nog meer tools. Hoe krijg je dit op een overzichtelijke en begrijpelijke visueel gemaakt? Je kunt kiezen voor een dashboard, maar dat vergt kennis en middelen en is vaak niet de tijd waard bij eenmalige analyses. Een eenvoudigere oplossing is dan ook het gebruik van good old Excel. Want daarin kun je gebruikmaken van draaitabellen, een krachtige functie waarmee je een grote set van data kunt samenvoegen in één overzicht, zelfs dynamisch. Daarom drie tips hoe je inzichten verkrijgt uit draaitabellen in Excel.

    Lees verder »
    • Marc Pollemans (Dept)
    • 18 oktober 2017
    • Analytics & data
      • 15690
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2019 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you