Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Eventmarketing

gerelateerde topics

  • eventbranche
  • evenement
  • live communicatie
  • evenementen
  • branding

eventmarketing experts

  • Sjoerd Weikamp
    Aantal blogs: 3
  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 1
  • Arjan Rattink
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe events de motor van een campagne kunnen zijn

    Hoe events de motor van een campagne kunnen zijn

    Is het iemand al opgevallen dat één der marketinggrootmachten ter wereld haar reclamecampagnes sinds kort totaal anders inricht? De feelgoodcampagnes waar de clown centraal stond: ze lijken passé bij McDonald's. En ooit zo veel in contact geweest met de curlingsport? Weet je hoe je in 24 uur 25 miljoen mensen bereikt? Er is geen nieuwe uitvinding op de 'markt' gekomen, maar de wereld is aan het veranderen. Campagnes ook. In deze tijd kan geen marcom-mix meer zonder experiences. Dit is waarom events en live, en de content die daar uit voortkomt, zo'n effectieve motor zijn voor een diversiteit aan campagnes. 

    Lees verder »
    • Sjoerd Weikamp (EventBranche.nl)
    • 6 september 2019
    • Contentmarketing
      • 9820
      • 0
  • Data voor de allerbeste beleving van events en festivals

    Data voor de allerbeste beleving van events en festivals

    Festivaltickets, tickets voor events of kaarten voor een exclusief feest: vroeger lag je nog in een slaapzak voor de deur voor een entreebewijs. Nu bestel je tickets online en ontvang je een e-mail met PDF. Dat kan leuker, toch?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 9 juli 2019
      • 6514
      • 0
  • Waarom worstelen marketeers met events?

    Waarom worstelen marketeers met events?

    Wat levert een event je nu eigenlijk op en hoe meet je dat? Alle marketingvragen komen ongeveer terug bij het organiseren van een event: van doelstelling tot het behalen ervan en alles wat er tussenin zit. Hoe zorg je als marketeer dat je een event in goede banen leidt en afrondt, mét het gewenste resultaat?

    Lees verder »
    • Arjan Rattink (RVS Marketing)
    • 18 december 2018
    • Contentmarketing
      • 9210
      • 0
  • De beste eventmarketing in Nederland

    De beste eventmarketing in Nederland

    Eventmarketing en live communicatie. Volgens de onderzoeken naar marketingbudgetten in de landen om ons heen groeit het budget voor 'live' binnen de marcom-mix al vijf jaar achtereen. En ook al hebben we in ons land geen wetenschappelijk verantwoorde cijfers over events in het marcom-budget, toch zie en voel je de verschuivingen. Dit artikel graaft niet in de cijfers, maar wil met de beste voorbeelden laten zien hoe gedrag verandert. Het laat zien waarom steeds meer A-merken hun budgetten 'through the line' laten zakken (als die 'line' überhaupt nog bestaat!) om te investeren in events. 

    Lees verder »
    • Sjoerd Weikamp (EventBranche.nl)
    • 8 oktober 2018
    • Contentmarketing
      • 18534
      • 2
  • Zo organiseer je een Oscar-waardige strategie-workshop

    Zo organiseer je een Oscar-waardige strategie-workshop

    Tijd is kostbaar (en we hebben er steeds minder van, lijkt het wel). Daarom is het organiseren van een succesvolle strategie-workshop geen makkelijke taak. Hoe zorg je ervoor dat je een blijvende herinnering creëert? Probeer het anders te bekijken: vergelijk de organisatie van je event eens met het produceren van een film.

    Lees verder »
    • Arthur Simonetti, voorzitter NIMA B2B (DSM)
    • 17 mei 2018
    • Contentmarketing
      • 22374
      • 0
  • Wordt 2018 het jaar van seksloze eventmarketing?

    Wordt 2018 het jaar van seksloze eventmarketing?

    In de sportwereld zijn ze al in de ban. De walk-on girls bij darten, de ronde missen bij de wielersport (Amstel Gold Race en de Ronde van Spanje), en de pitspoezen bij de Formule 1 zijn afgeschaft. Vrouwen mogen niet langer puur als lustobject neergezet worden. Een goede ontwikkeling. Maar dit opent een lastige discussie want wanneer ben je een lustobject? En wat vinden vrouwen er zelf van? 

    Lees verder »
    • Yvonne van Bokhoven (LEWIS)
    • 12 februari 2018
    • Contentmarketing
      • 21292
      • 8
  • De 3 beste voorbeelden van eventmarketing ter wereld

    De 3 beste voorbeelden van eventmarketing ter wereld

    Ahold kiest ervoor om meer focus op eventmarketing en live-communicatie te leggen, bol.com nam een B2B-eventmarketeer in dienst, Shell heeft de events van 'communicatie' naar 'brands' verhuisd, bij een grote IT-specialist is de eventmarketeer nu ook eindverantwoordelijk voor de digitale marketingcampagnes. Kortom: de wereld van eventmarketing en live-communicatie is volop in beweging. Tijd dus om eens te kijken naar het beste wat die wereld te bieden heeft. 

    Lees verder »
    • Sjoerd Weikamp (EventBranche.nl)
    • 28 november 2017
    • Contentmarketing
      • 44189
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you