-
Hoe events de motor van een campagne kunnen zijn
Is het iemand al opgevallen dat één der marketinggrootmachten ter wereld haar reclamecampagnes sinds kort totaal anders inricht? De feelgoodcampagnes waar de clown centraal stond: ze lijken passé bij McDonald's. En ooit zo veel in contact geweest met de curlingsport? Weet je hoe je in 24 uur 25 miljoen mensen bereikt? Er is geen nieuwe uitvinding op de 'markt' gekomen, maar de wereld is aan het veranderen. Campagnes ook. In deze tijd kan geen marcom-mix meer zonder experiences. Dit is waarom events en live, en de content die daar uit voortkomt, zo'n effectieve motor zijn voor een diversiteit aan campagnes.
-
Data voor de allerbeste beleving van events en festivals
Festivaltickets, tickets voor events of kaarten voor een exclusief feest: vroeger lag je nog in een slaapzak voor de deur voor een entreebewijs. Nu bestel je tickets online en ontvang je een e-mail met PDF. Dat kan leuker, toch?
-
Waarom worstelen marketeers met events?
Wat levert een event je nu eigenlijk op en hoe meet je dat? Alle marketingvragen komen ongeveer terug bij het organiseren van een event: van doelstelling tot het behalen ervan en alles wat er tussenin zit. Hoe zorg je als marketeer dat je een event in goede banen leidt en afrondt, mét het gewenste resultaat?
-
De beste eventmarketing in Nederland
Eventmarketing en live communicatie. Volgens de onderzoeken naar marketingbudgetten in de landen om ons heen groeit het budget voor 'live' binnen de marcom-mix al vijf jaar achtereen. En ook al hebben we in ons land geen wetenschappelijk verantwoorde cijfers over events in het marcom-budget, toch zie en voel je de verschuivingen. Dit artikel graaft niet in de cijfers, maar wil met de beste voorbeelden laten zien hoe gedrag verandert. Het laat zien waarom steeds meer A-merken hun budgetten 'through the line' laten zakken (als die 'line' überhaupt nog bestaat!) om te investeren in events.
-
Zo organiseer je een Oscar-waardige strategie-workshop
Tijd is kostbaar (en we hebben er steeds minder van, lijkt het wel). Daarom is het organiseren van een succesvolle strategie-workshop geen makkelijke taak. Hoe zorg je ervoor dat je een blijvende herinnering creëert? Probeer het anders te bekijken: vergelijk de organisatie van je event eens met het produceren van een film.
-
Wordt 2018 het jaar van seksloze eventmarketing?
In de sportwereld zijn ze al in de ban. De walk-on girls bij darten, de ronde missen bij de wielersport (Amstel Gold Race en de Ronde van Spanje), en de pitspoezen bij de Formule 1 zijn afgeschaft. Vrouwen mogen niet langer puur als lustobject neergezet worden. Een goede ontwikkeling. Maar dit opent een lastige discussie want wanneer ben je een lustobject? En wat vinden vrouwen er zelf van?
-
De 3 beste voorbeelden van eventmarketing ter wereld
Ahold kiest ervoor om meer focus op eventmarketing en live-communicatie te leggen, bol.com nam een B2B-eventmarketeer in dienst, Shell heeft de events van 'communicatie' naar 'brands' verhuisd, bij een grote IT-specialist is de eventmarketeer nu ook eindverantwoordelijk voor de digitale marketingcampagnes. Kortom: de wereld van eventmarketing en live-communicatie is volop in beweging. Tijd dus om eens te kijken naar het beste wat die wereld te bieden heeft.