-
Hoe de evenementenbranche de coronacrisis het hoofd kan bieden
De coronacrisis zal de evenementenbranche honderden miljoenen euro’s schade berokkenen. Hoe kunnen de organisatoren van events en live communicatie overleven?
-
Data voor de allerbeste beleving van events en festivals
Festivaltickets, tickets voor events of kaarten voor een exclusief feest: vroeger lag je nog in een slaapzak voor de deur voor een entreebewijs. Nu bestel je tickets online en ontvang je een e-mail met PDF. Dat kan leuker, toch?
-
De beste eventmarketing in Nederland
Eventmarketing en live communicatie. Volgens de onderzoeken naar marketingbudgetten in de landen om ons heen groeit het budget voor 'live' binnen de marcom-mix al vijf jaar achtereen. En ook al hebben we in ons land geen wetenschappelijk verantwoorde cijfers over events in het marcom-budget, toch zie en voel je de verschuivingen. Dit artikel graaft niet in de cijfers, maar wil met de beste voorbeelden laten zien hoe gedrag verandert. Het laat zien waarom steeds meer A-merken hun budgetten 'through the line' laten zakken (als die 'line' überhaupt nog bestaat!) om te investeren in events.
-
Wytze de Haan (The Next Web): “Uiteindelijk blijven we gewoon een startup”
Afgelopen maand vond op het Westergasfabriek weer de grootste 'tech conference’ van Nederland plaats. Of beter gezegd: het grootste ‘tech festival’. Want dat is het gevoel dat de bezoekers moeten hebben, ondanks de naam: The Next Web Conference. In de slipstream van het event sprak ik met Wytze de Haan, verantwoordelijk voor de spectaculaire groei en de intimiteit van het evenement. De intimiteit die past bij de startup die het bedrijf nog steeds is. Of past het label 'scale-up' inmiddels beter?
-
Tom Vroemen (BuzzMaster): “Wij maken congressen interactief”
Veel congressen zijn saai. Dat is althans de mening van Tom Vroemen. En als Vroemen iets vindt, dan doet hij daar wat aan. In twee weken tijd had hij in maart 2014 de eerste versie van BuzzMaster in elkaar gezet. Technologie waarmee je met je smartphone een vraag naar een scherm kunt sturen. Waarna een zogenaamde BuzzMaster de vragen en reacties in de gaten houdt en de dagvoorzitter kan onderbreken wanneer dat zinvol lijkt.
-
Waarom 34 miljoen winst op de Tourstart bijzaak is voor Utrecht
Vijf jaar geleden vertrok de Tour de France ook al uit Nederland, maar toen maakte de Grand Départ lang niet zo veel indruk als die van dit Utrecht dit jaar. Dat is voor een belangrijk deel te wijten aan het beperkte budget. In Rotterdam werd de investering van 15 miljoen gewoon gelapt. Utrecht bruist van de initiatieven en marketinginspanningen omdat een belangrijk deel van het budget moest worden verdiend. Maar het succes is ook voor een belangrijk deel te danken aan een knagende onvrede bij de organisatoren van de Olympische Spelen in Londen.