-
Non-e-commerce websites optimaliseren met Enhanced Ecommerce
Voor het optimaliseren van webshops is Google Analytics Enhanced Ecommerce onmisbaar. Het geeft uitgebreide mogelijkheden om na te gaan waar bezoekers in het aankoopproces afhaken. Heb je geen webshop, dan lijkt de analyse van funnels beperkt tot procesweergaverapporten zoals het doeltrechterrapport. Waardevol, maar minder krachtig. In dit artikel leggen we uit hoe Enhanced Ecommerce kan bijdragen in het analyseren van funnels op non-ecommerce sites. We doen dit aan de hand van een case van een vacaturesite. Voordat we de case behandelen, leggen we uit wat Enhanced Ecommerce is en hoe het toepasbaar is op non-e-commerce sites.
-
5 redenen om Google Analytics’ Enhanced Ecommerce te gebruiken
Enhanced ecommerce is sinds juli 2014 beschikbaar. Met deze aanvulling op Google Analytics krijg je waardevolle data in handen, die veel aanknopingspunten biedt voor optimalisatie. Veel organisaties geven Enhanced Ecommerce echter niet de prioriteit die het verdient. Implementatie kan namelijk niet zonder overstap naar Universal Analytics en vergt bovendien extra inspanningen voor de bouwer. Uitstel van de implementatie is daarom eerder regel dan uitzondering en dat is zonde, want de mogelijkheden die de extra data bieden, rechtvaardigen de investering die nodig is voor de implementatie. Daarom beschrijf ik in deze post vijf voorbeelden waarmee ik je hopelijk overtuig om Enhanced Ecommerce meer prioriteit te geven.