Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Enhanced Ecommerce

gerelateerde topics

  • google analytics
  • optimalisatie

enhanced ecommerce experts

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Non-e-commerce websites optimaliseren met Enhanced Ecommerce

    Non-e-commerce websites optimaliseren met Enhanced Ecommerce

    Voor het optimaliseren van webshops is Google Analytics Enhanced Ecommerce onmisbaar. Het geeft uitgebreide mogelijkheden om na te gaan waar bezoekers in het aankoopproces afhaken. Heb je geen webshop, dan lijkt de analyse van funnels beperkt tot procesweergaverapporten zoals het doeltrechterrapport. Waardevol, maar minder krachtig. In dit artikel leggen we uit hoe Enhanced Ecommerce kan bijdragen in het analyseren van funnels op non-ecommerce sites. We doen dit aan de hand van een case van een vacaturesite. Voordat we de case behandelen, leggen we uit wat Enhanced Ecommerce is en hoe het toepasbaar is op non-e-commerce sites.

    Lees verder »
    • Marco Wekking (Adwise - Your Digital Brain)
    • 4 mei 2016
    • Brand design Data analytics
      • 12679
      • 3
  • 5 redenen om Google Analytics’ Enhanced Ecommerce te gebruiken

    5 redenen om Google Analytics’ Enhanced Ecommerce te gebruiken

    Enhanced ecommerce is sinds juli 2014 beschikbaar. Met deze aanvulling op Google Analytics krijg je waardevolle data in handen, die veel aanknopingspunten biedt voor optimalisatie. Veel organisaties geven Enhanced Ecommerce echter niet de prioriteit die het verdient. Implementatie kan namelijk niet zonder overstap naar Universal Analytics en vergt bovendien extra inspanningen voor de bouwer. Uitstel van de implementatie is daarom eerder regel dan uitzondering en dat is zonde, want de mogelijkheden die de extra data bieden, rechtvaardigen de investering die nodig is voor de implementatie. Daarom beschrijf ik in deze post vijf voorbeelden waarmee ik je hopelijk overtuig om Enhanced Ecommerce meer prioriteit te geven. 

    Lees verder »
    • Daniel Markus (Online Marketingbureau ClickValue)
    • 3 september 2015
    • Data analytics E-commerce
      • 34829
      • 5

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you