Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Endorsements

gerelateerde topics

  • influencers
  • reclame
  • influencer marketing
  • sponsoring
  • nike

endorsements experts


  • Aantal blogs: 2
  • Jill Bakker
    Aantal blogs: 1
  • Esther Walravens
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Meer impact met een micro-influencer

    Meer impact met een micro-influencer

    We zien het steeds vaker: een bekende influencer wordt ingezet voor een PR-campagne, enkel vanwege het bereik. Een risico, want dit jaar kwamen herhaaldelijk mega-influencers onder vuur te liggen. Dat heeft gevolgen voor het vertrouwen van het publiek. Micro-influencers, met hun kleinere volgersgroep, genieten nog wel dat vertrouwen. Tijd om daar eens in te duiken.

    Lees verder »
    • Jill Bakker (De Wolven)
    • 15 november 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 14468
      • 0
  • Rambam geeft imago van influencers een flinke knauw

    Rambam geeft imago van influencers een flinke knauw

    Heb jij ’m ook gezien, die aflevering van Rambam op 17 januari? Daarin stelde het BNNVARA-programma de betrouwbaarheid van influencers danig op de proef. Hoe ver gaan influencers voor geld? Behoorlijk ver, zo blijkt. De uitzending doet het imago van influencer-marketing geen goed. Is dat terecht? En hoe scheid je als marketeer het kaf van het koren?

    Lees verder »
    • Esther Walravens (LEWIS)
    • 28 januari 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 41268
      • 4
  • Het verschil tussen influencers en celebrity endorsers

    Het verschil tussen influencers en celebrity endorsers

    George Clooney voor Nespresso, Sylvester Stalone voor Remia, Sarah Jessica Parker voor Blokker, een Instagram-Beauty Squad met een grandioos bereik of die hardloop-Instagrammer met 18.000 volgers voor Vifit Sport? Het ene merk gebruikt een acteur, een sporter of een artiest – een celebrity met populariteit – de ander gaat voor de influencer met de enorme achterban. Terwijl we steeds meer lezen over influencers, rijst de vraag wat het verschil is met celebrity endorsers. Is er wel echt een verschil? En vervangt de één de ander?

    Lees verder »
    • Dianne Joosten (Moonen Packaging)
    • 26 oktober 2018
    • Contentmarketing
      • 15192
      • 4
  • Politiek activisme door merken: Just do it?

    Politiek activisme door merken: Just do it?

    Eerder deze maand lanceerde Nike haar nieuwe ‘Dream Crazy’-campagne, waarin de American Football-speler Colin Kaepernick de hoofdrol speelt. Hij zit momenteel zonder club in de NFL vanwege zijn knievallen tijdens het Amerikaanse volkslied als protest tegen (raciaal gemotiveerd) politiegeweld. Wat doet het opnemen van een activistische sporter in een campagne met de merkreputatie? En maakt het uit of dit een centraal figuur is als Kaepernick, of een sporter die zijn steun voor anderen uitspreekt, zoals golfer Tiger Woods? 

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 20 september 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 10848
      • 3
  • Hoe zet je loyale klanten aan tot online word of mouth?

    Hoe zet je loyale klanten aan tot online word of mouth?

    We denken vaak dat merktrouw hand in hand gaat met (positieve) word of mouth (WOM). Uit ons onderzoek, over fast moving consumer goods (FMCG), blijkt dat loyale klanten vooral offline, in gesprekken van persoon tot persoon, over hun favoriete merk praten (persoonlijke WOM), terwijl dat online veel minder of helemaal niet gebeurt (elektronische WOM, eWOM). Maar geen nood! Want we weten nu ook hoe je loyale klanten in een online omgeving kunt motiveren om over te gaan tot WOM. Zo’n extra zetje is online nodig, maar offline niet.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 8 december 2017
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 18952
      • 1

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you