Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Employee Advocacy

gerelateerde topics

  • contentmarketing
  • social media
  • influencer marketing
  • medewerkersbeleving
  • linkedin

employee advocacy experts

  • Denise Pellinkhof
    Aantal blogs: 8
  • Edwin Vlems
    Aantal blogs: 2
  • Tristan Lavender
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Campagnemanager sales

    Campagnemanager sales

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Waar horen virtual humans?

    Waar horen virtual humans?

    Employee advocacy kan fantastische effecten hebben op je bedrijf. Dat weten we inmiddels: 561 procent meer organisch bereik en acht keer meer engagement bij authentieke posts van medewerkers dan van het corporate account. Corporate accounts hebben namelijk geen karakter, mensen wel. Alleen blijkt het lang niet zo eenvoudig om medewerkers mee te krijgen. Daarnaast, ze komen en gaan. Virtuele mensen kunnen uitkomst bieden. Een nieuwe generatie influencers die volledig met de computer gegenereerd wordt. Ik sprak Maarten Reijgersberg, eindbaas bij het Rotterdamse communicatiebureau RauwCC, en Manon Bode, strateeg, over Esther Olofsson, de eerste echte virtuele influencer van Nederland.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 25 november 2020
    • Social media Contentmarketing Brand management
      • 8708
      • 0
  • Droom niet alleen over employee advocacy, ga ermee aan de slag

    Droom niet alleen over employee advocacy, ga ermee aan de slag

    Waar employee advocacy tot voor kort nog als een trend werd gezien, is het nu echt tijd het te integreren in de bedrijfsplannen. In de ideale wereld houden werknemers van hun collega’s en bedrijf en raken er op social media niet over uitgepraat. Voor veel bedrijven een droom, maar dat hoeft het niet te blijven als je investeert in een goed employee advocacy-plan, een van de vele tools die er inmiddels op de markt zijn en de personal branding van werknemers. Als mensen zelf actief op social media het bedrijf promoten is het zoveel overtuigender dan elke andere vorm van marketing. Hoe ga je aan de slag en hoe krijg je management mee?

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 29 april 2020
    • Contentmarketing Brand management
      • 13530
      • 1
  • Employee advocacy bij VodafoneZiggo: “Communicatie en HR zijn nu beste vrienden”

    Employee advocacy bij VodafoneZiggo: “Communicatie en HR zijn nu beste vrienden”

    “Als redacteuren zijn we eigenlijk vissers. We vissen naar interessante verhalen binnen ons bedrijf, die we trots kunnen delen met de buitenwereld. Bij VodafoneZiggo is het makkelijk vissen, want er duiken voortdurend collega’s op met mooie voorbeelden die het vertellen waard zijn.” Hoe zetten Jan van der Aa en Vincent Mirck, beiden verantwoordelijk voor de communicatie van het corporate merk VodafoneZiggo, employee advocacy in? 

    Lees verder »
    • Edwin Vlems (Edwin Vlems B2B Marketing)
    • 3 februari 2020
    • Contentmarketing Brand management
      • 8912
      • 0
  • Je mensen zijn je marketing

    Je mensen zijn je marketing

    Tijdens Social Marketing Day van Snip Snap werd weer duidelijk: je mensen zijn je marketing. Alles draait om diepere inzichten in menselijke waarheden. Want als jij met content aansluit op de beleefwereld van je doelgroep, creëer je interactie. En algoritmes draaien op engagement. Post platformspecifiek en laat je verhaal vertellen door ambassadeurs: van je eigen mensen tot micro- en nano-influencers. Inmiddels wordt 75 procent van het marketing- en communicatiebudget binnen bedrijven uitgegeven aan branding. Omdat ze snappen: langetermijn werkt.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 21 november 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 17382
      • 0
  • Het recept voor LinkedIn-succes: creëer het badbruisbaleffect

    Het recept voor LinkedIn-succes: creëer het badbruisbaleffect

    Bijna alle organisaties hebben een bedrijfspagina op LinkedIn. Hartstikke mooi, want het is een mooie basis om waardevolle content te delen, maar voor de meeste bedrijven stopt het daar ook. Dat is ontzettend jammer én onnodig, want wil je als bedrijf echt impact maken, dan kun je niet zonder badbruisbaleffect.  

    Lees verder »
    • Marjolein Bongers (House of Social Media)
    • 8 november 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 17168
      • 4
  • Geobsedeerd door mensen: de marketing van nu

    Geobsedeerd door mensen: de marketing van nu

    "Obsessed with people" is wat Tom Goodwin, hoofd innovatie bij Zenith, drijft. Dat was de toffe binnenkomer tijdens de eerste key-note van NIMA Marketing Day. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben altijd geneigd presentaties te volgen die binnen mijn vakgebied liggen. Ik neem me wel eens voor iets totaal anders te bekijken voor nieuwe inzichten. Maar uiteindelijk wil ik meer weten van wat ik doe en mensen ontmoeten die er hetzelfde in staan. Namelijk terug naar de basis: met mensen praten in plaats van je gek te laten maken door technologische ontwikkelingen. Echt, zo moeilijk is het niet. Betrek ze bij wat je doet, denk na over het verhaal dat je vertelt en vooral het gevoel dat je mensen daarbij geeft. Zo bind je inspirerende ambassadeurs aan je, die ook weer een goed verhaal hebben die past bij jouw verhaal. Cirkel rond.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 4 juli 2019
    • Contentmarketing
      • 9166
      • 0
  • FACK-model: hoe transformatie naar social business wél lukt

    FACK-model: hoe transformatie naar social business wél lukt

    Employer branding, social selling, social business, employee advocacy en zo kunnen we wel even doorgaan met de kretologie die menig directie en organisatie momenteel bezighoudt. Maar waarom lukt de gevraagde transformatie naar een 'social business' bij de ene organisatie wel, terwijl het bij de andere organisatie maar niet wil lukken? 

    Lees verder »
    • Richard van der Blom (Just Connecting BV)
    • 1 april 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 10160
      • 0
  • Employee ambassadors met de social shift

    Employee ambassadors met de social shift

    Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Social Shift' van Koen Jordaans.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 11 februari 2019
    • Contentmarketing
      • 7270
      • 0
  • Social Shift: van social media naar social thinking

    Social Shift: van social media naar social thinking

    Openheid en authenticiteit, daar draait het om. Prospects, klanten en potentiële werknemers willen weten welke medewerkers er achter je logo schuilgaan, wat je drijfveren zijn en hoe het er écht aan toegaat op de werkvloer. Pas dan zijn ze bereid om bij je te kopen of bij je te komen werken. Dat is precies wat je met de Social Shift-methodiek bewerkstelligt.

    Lees verder »
    • Koen Jordaans (Apostle)
    • 29 november 2018
    • Contentmarketing
      • 14520
      • 1
  • Over personal branding en het geloof in de gunfactor

    Over personal branding en het geloof in de gunfactor

    Ken je dat gevoel dat je net iets heel gaafs hebt meegemaakt en dat je niet kan wachten om het je familie en vrienden te vertellen? Het liefst bel je ze meteen of nee, beter nog, je knalt het op social media. Kan de hele wereld meegenieten. En omdat jouw volgers je kennen en vertrouwen zullen ze het lezen, liken, delen of er op reageren. Dit gevoel wil je oproepen bij medewerkers en klanten. Maar je kunt het niet faken, kopen of forceren. Wat kun je dan wel doen? Investeren in de personal brands van je ambassadeurs. Zo zetten zij zichzelf neer als expert en oefenen invloed uit voor hun eigen en jouw merk. Voorwaarde is dat de company story en personal stories matchen, zodat het klopt. Voor de organisatie, voor de medewerker en voor de klant.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 1 oktober 2018
    • Contentmarketing
      • 15094
      • 2
  • Employee advocacy zit in de lift, maar noem je medewerkers géén marketing-instrument

    Employee advocacy zit in de lift, maar noem je medewerkers géén marketing-instrument

    Geen marketingmiddel is zo sterk als het heilige geloof van je eigen mensen in hun eigen organisatie en de producten en diensten die het voortbrengt. In die zin ben jij, met je eigen collega’s, het meest krachtige reclamemedium. De kunst is er een plan voor te ontwikkelen, het uit te zetten en te monitoren op effect, want zodra je ze als verlengstuk van je marketingmix gaat zien, gaat het verkeerd. Edwin Vlems RM is specialist Inbound Marketing en ontwikkelde samen met Denise Pellinkhof een workshop om employee advocacy in te zetten als écht krachtig marketing-instrument. Maar waarom zou je?

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 11 mei 2018
    • Contentmarketing
      • 16598
      • 1
  • Zo omzeil je de nieuwe Facebooktijdlijn

    Zo omzeil je de nieuwe Facebooktijdlijn

    Facebook testte in zes landen een nieuwe tijdlijn, de Explore-tijdlijn. In de test werd er een onderscheid gemaakt tussen een tijdlijn voor familie en vrienden enerzijds en een tijdlijn voor organisaties anderzijds. De gebruiker wil natuurlijk zien wat zijn of haar vrienden doen en niet die tijdlijn-vervuilende berichten van organisaties. Eerlijk gezegd snappen wij dat. Mensen praten immers met mensen, niet met organisaties. Het is ook een nieuwe manier van Facebook om de kassa te doen rinkelen. Maar er is de mogelijkheid om die kassa te omzeilen.

    Lees verder »
    • Anthony Gadsdon (Nine Connections)
    • 18 december 2017
    • Social media Contentmarketing
      • 25374
      • 4
  • Zonder goede medewerkers heeft geen enkel bedrijf bestaansrecht

    Zonder goede medewerkers heeft geen enkel bedrijf bestaansrecht

    Afgelopen weken huurde ik voor onze trip door Amerika een auto bij Alamo. Ik maakte bij het inleveren nog wat foto’s van de auto waarop de man in het gele hesje, die het verkeer regelde, mij geïnteresseerd vroeg of ik blij was geweest met de auto. Dat kon ik bevestigen. Waarop de man zei dat hij, van Alamo, het fijn vond dat de ik blij was met zijn auto. De verkeersregelaar was blij met de club waar hij voor werkte en liet dat merken. Ik kende Alamo niet en toen ik dit artikel schreef, zocht ik het nog eens op via Google. Alamo, drive happy. 

    Het is maar een detail, maar toch. In de discussie rondom het bestaansrecht en de toekomst van merken krijgt het belang van het merk voor de medewerkerscommunity maar bitter weinig aandacht. Alles is steeds maar weer gericht op de klant die zo centraal staat. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 7 augustus 2017
    • E-business Contentmarketing
      • 17496
      • 1
  • Heeft KPN digitale transformatie niet begrepen?

    Heeft KPN digitale transformatie niet begrepen?

    Twee weken geleden publiceerde het FD de Transformers 200, een onderzoek naar de stand van zaken digitale transformatie onder de grootste Nederlandse bedrijven. Even los van de kanttekeningen die zijn te plaatsen bij de opzet van het onderzoek, viel met name de berichtenstroom vanuit KPN op.

    Lees verder »
    • Marco Derksen (Upstream)
    • 10 juli 2017
    • Social media
      • 23025
      • 2
  • Vijf tips om het potentieel van employee advocacy te maximaliseren

    Vijf tips om het potentieel van employee advocacy te maximaliseren

    Ik zie het gebeuren: viraal is het nieuwe normaal, iedereen is een merk (of je het nu wilt of niet), micro-influencers hebben het druk en slimme organisaties stappen over op employee advocacy. Ontwikkelingen waar ik blij van word. Steeds meer organisaties snappen de kracht van hun meest waardevolle ambassadeurs: de medewerker. Je moet alleen wel snappen hoe je dat potentieel kunt maximaliseren. Vijf tips om dat te doen. 

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 10 maart 2017
    • Contentmarketing
      • 21111
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you