-
E-mailmarketeers: zie een uitschrijfintentie als kans
Het is natuurlijk jammer als mensen zich uitschrijven nadat ze je, met zorg gemaakte, e-mail hebben ontvangen. Hoe goed je mail ook is, er is altijd een percentage dat zich uitschrijft. Misschien heb je er (nog) niet over nagedacht, maar als je tijd investeert in het maken van een goed afmeldproces kun je 15 tot 20 procent van de potentiële uitschrijvers toch houden als opt-in.
Daarnaast is een goed afmeldproces een vereiste voor een solide basis voor je e-mailmarketingactiviteiten. In dit artikel geef ik je info en tips over hoe je een goed afmeldproces opzet.
-
Is jouw e-mailmarketing klaar voor de nieuwe wet voor bescherming persoonsgegevens (GDPR/AVG)?
Vanaf 25 mei 2018 treedt de nieuwe Europese wet voor databescherming, de General Data Protection Regulation (GDPR), in werking. Oftewel de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG) in het Nederlands. Zoals te lezen is in een eerder artikel in deze serie, stelt deze wet veel hogere eisen aan de omgang met persoonsdata door bedrijven om zo de privacy van de burger beter te waarborgen. Dit heeft invloed op iedereen die persoonsdata verwerkt van Europese burgers en daardoor ook gevolgen voor alle marketeers die persoonsgegevens verwerken van Europese burgers. In deze blogpost leg ik je je graag uit wat de nieuwe wet voor je e-mailmarketingactiviteiten betekent.
-
Zo win je de klant terug met e-mailmarketing
Wat doe je als een deel van je klanten niet meer bij je terugkomt voor een herhaalaankoop? De klant heeft ooit zijn eerste order bij je gedaan, misschien daarna wel meerdere herhaalorders en ineens komt hij niet meer terug. Dit is jammer en ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat het minder geld kost om bestaande klanten te behouden dan nieuwe klanten aan te trekken. Als e-commercepartij ontkom je er niet aan dat je een deel van je klanten kwijtraakt, maar geef niet te snel op! Deze klanten zijn terug te winnen! En e-mail is hét geschikte kanaal.
-
De 10 stappen naar een succesvolle e-mailcampagne voor winkelwagenverlaters
Voor succesvolle e-commerce organisaties zijn er een aantal e-mailcampagnes die je zou moeten hebben. In mijn vorige blogpost besprak ik al de welkomstcampagne. In deze blogpost licht ik graag de winkelwagenverlater-campagne uit. Bij deze campagne komt iets meer (technisch) werk om de hoek kijken, maar levert ook enorm veel op.