Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Educatie

gerelateerde topics

  • onderwijs
  • opleiding
  • nima
  • scp
  • marketeers

educatie experts

  • Marco Derksen
    Aantal blogs: 4
  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 4
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 3

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Online Tuesday heeft digital marketing op de kaart gezet

    Online Tuesday heeft digital marketing op de kaart gezet

    Na ruim tien jaar beleeft Online Tuesday op 9 juni zijn honderdste editie. Een broeinest van kennis over digital marketing, maar ook de plek waar zakenrelaties worden gesmeed. Marketingfacts, dat zelf aan de wieg stond van dit maandelijkse event, analyseert de betekenis ervan voor het marketingvak.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 6 juni 2020
    • E-business Innovatie
      • 38080
      • 1
  • Vakkennis heeft waarde. Hoe verzilver je die?

    Vakkennis heeft waarde. Hoe verzilver je die?

    Grote kans dat jij deze ‘intelligente’ lockdown gebruikt om eindelijk eens die webinar te volgen, die podcast te luisteren, dat vakblad uit het cellofaan te scheuren of je stapel ongelezen managementboeken af te stoffen. Of eindelijk weer eens een blog te schrijven. Logisch, maar vooral ook een goed idee: die kennis vertegenwoordigt immers waarde. Zelf vond ik een manier om die waarde te verzilveren.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 17 april 2020
    • Loopbaan
      • 6584
      • 4
  • Janneke Plaisier (LessonUp): educatie is een goed instrument voor bereik

    Janneke Plaisier (LessonUp): educatie is een goed instrument voor bereik

    De Nederlandse leraar geeft wekelijks aan meer klassen les dan docenten in de omringende landen. Naast voor de klas staan vormen ouders een steeds grotere druk. "Leerlingen moet je daarnaast motiveren en inspireren. Dat laatste valt vaak buiten de boot, en juist daarom was je ooit leraar geworden", aldus Janneke Plaisier, co-founder van LessonUp. Het platform probeert leraren de helpende hand te bieden bij het maken, delen en vinden van lessen. Hoe doet Plaisier dat?

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 13 januari 2020
    • Loopbaan Brand management
      • 5002
      • 0
  • Eindejaarstip: teken bij en haal je diploma

    Eindejaarstip: teken bij en haal je diploma

    Oktober en november zijn traditioneel de maanden waarin de marketingplannen wordt ingeleverd, budgetten worden bevochten en de eerste lijstjes marketingtrends verschijnen. De vooruitzichten voor marketing als vak, als afdeling en voor marketingprofessionals zijn goed. Mijn pleidooi voor marketeers in loondienst: Regel het nú. Laat je werkgever betalen voor je opleiding. In ruil voor nog wat trouwe dienstjaren.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 5 november 2019
    • Advertising Contentmarketing Loopbaan
      • 6306
      • 1
  • Waarom je Senior Marketeer zou willen zijn

    Waarom je Senior Marketeer zou willen zijn

    Marketing is geen vak waar een hek omheen staat. Waar het begint en waar het eindigt, is een voortdurende bron van polemiek. Marketeer is evenmin een beschermd beroep. Sterker: hele busladingen zelfbenoemde marketingprofessionals zouden nooit langs een 'ballotagecommissie marketing' komen. Als die er was, want wie zou ‘m moeten bemensen? Stel dat je iemand zou zoeken voor een seniore marketingfunctie, waar vraag je dan naar? Waar let je op?

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 10 oktober 2019
    • Advertising Contentmarketing Loopbaan
      • 16506
      • 8
  • Jan Gustavo Kuipers (Mr. Chadd) over eerste hulp bij huiswerk

    Jan Gustavo Kuipers (Mr. Chadd) over eerste hulp bij huiswerk

    Wie hulp zoekt bij huiswerk, doet er goed aan de app van Mr. Chadd te downloaden. Binnen tien seconden hebben scholieren toegang tot een netwerk van universitair geschoolde coaches. Mede-oprichter Jan Gustavo Kuipers legt uit hoe dit concept werkt.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 1 oktober 2019
    • E-business Innovatie
      • 6156
      • 0
  • Marketing van Diergaarde Blijdorp komt heel dichtbij

    Marketing van Diergaarde Blijdorp komt heel dichtbij

    Voordat Astrid Kortekaas dagelijks haar eerste slok koffie neemt, heeft ze de giraffengroep al gedag gezegd. Het is slechts één van de positieve bijkomstigheden als hoofd marketing, communicatie en educatie bij Diergaarde Blijdorp. Voorafgaand aan de NIMA Top Marketing Tour bij Blijdorp op 18 april, spreken we Kortekaas over haar drijfveren, de missie van de dierentuin en de manier waarop marketing wordt bedreven. 

    Lees verder »
    • Kevin Loos (2Basics Marketing & Sports)
    • 4 april 2019
    • Social media Contentmarketing Loopbaan
      • 16813
      • 1
  • Een leven lang leren #spon

    Een leven lang leren #spon

    Hans Molenaar is op diverse fronten een actieve en succesvolle ondernemer. Wat opvalt, is zijn wil om alles eruit te halen wat erin zit. Die instelling staat ook aan de basis van het succes van Beeckestijn Business School, dat eind jaren negentig mede door hem werd opgericht. "In het verleden was ervaring belangrijker dan kennis. Dat is nog steeds zo, maar in een snel veranderende wereld is ervaring ondertussen aanzienlijk minder belangrijk dan voorheen het geval was."

    Lees verder »
    • Beeckestijn
    • 2 april 2019
    • Loopbaan
      • 4584
      • 0
  • WizeNoze maakt het internet geschikt voor educatie

    WizeNoze maakt het internet geschikt voor educatie

    Toen WizeNoze zo’n vijf jaar gelden van start ging, wilde het bedrijf internet geschikt maken voor kinderen. Inmiddels is de doelgroep wat ouder geworden – leerlingen en studenten – maar het doel is nog hetzelfde. "Het internet biedt een fantastische mogelijkheid om allerlei informatie te vinden, maar als je die informatie wil gebruiken in een educatieve setting of je wilt er wat van leren, dan zijn de huidige zoekmachines niet geschikt", aldus founder Diane Janknegt.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 25 maart 2019
    • Search Innovatie
      • 5734
      • 0
  • B. Amsterdam: school voor startups en platform voor groei

    B. Amsterdam: school voor startups en platform voor groei

    Wie bij B. Amsterdam binnenstapt, ziet en voelt direct dat er op een andere manier zaken wordt gedaan dan in een gemiddeld kantoorpand, een paar kilometer verderop aan de Zuidas. Dit is het domein van de start-ups en hun scene. Wat is het verhaal achter deze oude IBM-locatie? Ronnie Overgoor in gesprek met Ricardo van Loenen, CEO en mede-oprichter van B. Building Business.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 24 juli 2018
    • E-business Loopbaan
      • 9252
      • 0
  • Maurice de Hond (O4NT): “Het businessmodel van de Steve Jobs-scholen? De software!”

    Maurice de Hond (O4NT): “Het businessmodel van de Steve Jobs-scholen? De software!”
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 18 augustus 2014
    • E-business
      • 24360
      • 1

    Ruim een jaar geleden sprak Maurice de Hond in Top Names over zijn plannen voor een nieuwe vorm van onderwijs. Inmiddels zijn de eerste zogenaamde Steve Jobs scholen een feit, lonkt internationale uitrol en gaat geld verdiend worden met software. 

    Lees verder »
  • Merken voor overheden of universiteiten: één voor allen of allen voor zich?

    Merken voor overheden of universiteiten: één voor allen of allen voor zich?

    In drie recente projecten voor grote universiteiten laaide dezelfde discussie op. Communicatie wil een sterk internationaal merk, maar faculteiten, vakgroepen en samenwerkingsverbanden willen óók een logo. In dit artikel zet ik de voor- en nadelen van een monolitisch merk op een rij.

    Lees verder »
    • Anton Vanhoucke (Fabrique [merken, design en interactie])
    • 15 augustus 2014
    • Contentmarketing
      • 16291
      • 1
  • De e-marketingcanon, een eerste aanzet

    De e-marketingcanon, een eerste aanzet

    Het e-marketingvak op het HBO is dynamisch en iedere docent pakt het weer anders aan. Dat is op zich geen probleem, maar zou het niet helpen als we ook eens voorzichtig gezamenlijke kaders gaan schetsen? Wordt het onderwijs niet veel waardevoller als er een paar modellen en theorieën zijn waarvan iedereen zeker weet dat ze tot de kern van het vakgebied behoren? Een aantal weken geleden riepen we als docenten e-marketing de lezers van Marketingfacts op om een bijdrage te leveren aan een e-marketingcanon. Veel lezers namen de tijd om een reactie te geven, dank daarvoor. Bij dezen dan de beloofde follow-up-blogpost en een eerste aanzet tot die canon.

    Lees verder »
    • Edwin Schravesande (Fontys Economische Hogeschool Tilburg)
    • 16 juli 2014
    • E-business E-commerce
      • 29252
      • 5
  • Denk mee over een e-marketingcanon!

    Denk mee over een e-marketingcanon!

    Er worden op het HBO verschillende vakken gegeven over marketing in deze digital age: e-marketing, e-commerce, e-business, online marketing, digitale marketing, interactieve marketing. Wat precies het verschil is, dat weten wij als docenten zelfs niet. Dat er over de naamgeving al geen consensus bestaat, dat geeft wel aan hoe gebrekkig dit kennisgebied is geordend. 

    Lees verder »
    • Erdinç Saçan (Fontys Hogescholen Eindhoven)
    • 5 juni 2014
    • E-business E-commerce
      • 37714
      • 50
  • Online zoektrends in het hoger onderwijs

    Online zoektrends in het hoger onderwijs

    De kwaliteit en duurzaamheid van het hoger onderwijs moeten beter en de studiefinanciering krijgt een nieuwe vorm. Wat zien we hiervan terug in de zoekresultaten van Google? Hoe oriënteren jongeren zich online op een studiekeuze? Welke opleidingen en studentensteden zijn het meest populair? En nog belangrijker: hoe kun je als onderwijsinstelling optimaal inspelen op deze trends? Mijn collega's van online marketing bureau Expand Online hebben door middel van zoekmachine trends de belangrijkste ontwikkelingen in onderwijsland in kaart gebracht.

    Lees verder »
    • Esther Elberse (Expand Online)
    • 2 juni 2014
    • Social media Search
      • 24283
      • 3
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you