Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Earned Media

gerelateerde topics

  • instagram
  • owned media
  • paid media
  • contentmarketing

earned media experts

  • Freek Janssen
    Aantal blogs: 1
  • Suzanne de Bakker
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Medior Communicatiemedewerker

    Medior Communicatiemedewerker

  • Marketing and Communication Advisor

    Marketing and Communication Advisor

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • PR is een piloot die op instinct vliegt

    PR is een piloot die op instinct vliegt

    Al maanden lag het idee in mijn onderbewustzijn te rijpen. Veel te lang ook, eigenlijk: als je een PR-onderzoek doet, dan moet je ook met resultaten op de proppen komen. Maar het lukte maar niet om te snappen wat de resultaten nu eigenlijk betekenden, laat staan dat ik er een conclusie aan kon verbinden. Er was één tweet van mijn collega Yvonne van Bokhoven voor nodig, waardoor het kwartje viel (verstuurd tijdens de In2 Innovation Summit in Londen): PR-professionals zijn piloten geworden die op hun instinct vliegen. Dat doen ze in de driehoek tussen owned, earned en paid media. Voor elke campagne is er een andere mix nodig, met verschillende influencers.

    Lees verder »
    • Freek Janssen (LEWIS)
    • 23 mei 2014
    • Contentmarketing
      • 10744
      • 0
  • Adverteer nu al op Instagram

    Adverteer nu al op Instagram

    Vorige week maakte Instagram bekend dat ze een plan hadden om eindelijk geld te gaan verdienen. Hoe? Met advertenties natuurlijk. Want na al die jaren van online innovatie lijkt advertentieverkoop toch nog steeds de enig houdbare inkomstenbron voor de meeste sociale platformen. Of je nou Twitter, Facebook of Instagram bent. Adverteren kan overigens pas vanaf 2014, maar je hoeft niet te wachten!

    Lees verder »
    • Martijn Verver (Headline Interactive)
    • 19 september 2013
    • Advertising Social media
      • 16454
      • 0
  • Paid, owned en earned media: what’s in a name?

    Paid, owned en earned media: what’s in a name?

    Als je een beetje verstand van PR, marketing en interactieve communicatie hebt, ken je de meest aangehaalde categorisatie van mediatypen wel: paid, owned en earned media. Een heel mooi en bruikbaar model, maar toch irriteert het mij. Nou ja, niet zozeer het model, want die driedeling klopt wel. Maar dat die driedeling verwijst naar typen media, dat is wat mij betreft niet zo handig gekozen. Ik ben zelfs van mening dat die mediafocus alleen maar tot verwarring leidt en dat is jammer. In dit artikel pleit ik dan ook voor een andere focus, namelijk voor een contentfocus. De uitgangspunten van het model blijven dus hetzelfde, maar de bruikbaarheid ervan gaat met sprongen omhoog.

    Lees verder »
    • Suzanne de Bakker (Lectoraat Communicatie in Digitale Transitie, Hogeschool Utrecht)
    • 4 september 2013
    • Contentmarketing
      • 90783
      • 9

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you