Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Duurzaamheidsparadox

gerelateerde topics

  • csr
  • duurzaamheid
  • consumentenpsychologie
  • behavioural design
  • consumentengedrag

duurzaamheidsparadox experts

  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 3
  • Bart Bruggenwirth
    Aantal blogs: 1

  • Aantal blogs: 1

vacatures

  • (Medior) Online Marketing Consultant

    (Medior) Online Marketing Consultant

  • (Senior) Marketeer

    (Senior) Marketeer

  • Projectleider Klant & Dienstverlening

    Projectleider Klant & Dienstverlening

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • De vijf dilemma’s van duurzaamheidscommunicatie

    De vijf dilemma’s van duurzaamheidscommunicatie

    Communiceren over duurzaamheid van je merk ligt gevoelig. Ruim de helft van de consumenten heeft meer vertrouwen in een merk als het laat zien dat het een positieve maatschappelijke impact heeft, aldus onderzoek van MarketResponse, b-open en IVRM Reputatie onder 1000 Nederlandse consumenten. Maar dan moet de communicatie daarover wel geloofwaardig zijn. En dat is volgens 52% van de consumenten niet het geval. Ook vinden zeven van de tien consumenten dat bedrijven hun producten vaak duurzamer laten lijken dan ze daadwerkelijk zijn. 

    Lees verder »
    • Bart Bruggenwirth (b-open)
    • 9 mei 2022
    • Customer experience Strategie Brand management
      • 2948
      • 0
  • Wanneer beschouwen consumenten een product als duurzaam?

    Wanneer beschouwen consumenten een product als duurzaam?

    Duurzaamheid wordt voor de consument steeds belangrijker, daarom zie je tegenwoordig meer duurzame producten in de supermarkt. De duurzaamheid van deze producten wordt met verschillende verpakkingscues gecommuniceerd. Denk bijvoorbeeld aan een duurzaamheidskeurmerk of een natuurlijke look en feel zoals een karton-look. Dat de verpakking van een product een belangrijke rol speelt in het verkoopproces is al duidelijk, maar welke van deze cues zijn het meest effectief? En hangt dit af van de doelgroep?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 19 april 2022
    • Advertising Customer experience Brand design Innovatie
      • 5420
      • 1
  • Consument vertrouwt communicatie over duurzaamheid niet

    Consument vertrouwt communicatie over duurzaamheid niet

    52% van de consumenten vindt dat beloftes over de duurzaamheid van een product vaak ongeloofwaardig zijn. 67% meent dat het duurzaamheidsbeleid van bedrijven over het algemeen onduidelijk is. Dat wijst onderzoek uit dat is uitgevoerd door marktonderzoeksbureau MarketResponse en b-open in samenwerking met IVRM Reputatie. Ze ondervroegen daarvoor duizend Nederlanders en maakten een aantal resultaten uit het onderzoek vandaag bekend.

    Lees verder »
    • Luuk Ros SCP (Marketingfacts)
    • 29 maart 2022
    • Innovatie Strategie Brand management
      • 3874
      • 0
  • Voorn praat Marketing #3: Over het doorbreken van gewoonten

    Voorn praat Marketing #3: Over het doorbreken van gewoonten

    Hoe lekker is het om wél te worden bijgepraat over recente wetenschappelijke publicaties, zonder zelf in de taaie materie te hoeven duiken? Marketingdocent, -onderzoeker en -wetenschapper Ronald Voorn ploegde zich deze week door een recent artikel over duurzaamheid en gedrag. De vraag die hem bezighoudt: Hoe krijg je mensen zover dat ze hun geautomatiseerde gewoonten opzij kunnen zetten om vervolgens iets te doen dat hen eigenlijk geen direct voordeel oplevert en zelfs op weerstand stuit?

    Lees verder »
    • Luuk Ros SCP (Marketingfacts)
    • 15 december 2021
    • Customer experience Data analytics
      • 3396
      • 0
  • Voorn praat Marketing #2: Over duurzamer consumentengedrag

    Voorn praat Marketing #2: Over duurzamer consumentengedrag

    De wereld verdient een betere toekomst. Consumenten willen dat en steeds meer bedrijven en organisaties willen ook graag duurzamer actief zijn. Maar ondanks dat consumenten aangeven een grotere maatschappelijke bijdrage te verwachten van bedrijven en merken, blijkt dat als het echt op kopen aankomt ongeveer eenderde van de consumenten toch in de eerste plaats kiest voor wat hij of zij al kent. Vers onderzoek werpt licht op de vraag hoe je dat zou kúnnen oplossen.

    Lees verder »
    • Luuk Ros SCP (Marketingfacts)
    • 8 december 2021
    • Advertising Media Data analytics Brand management
      • 3324
      • 0
  • Hoe voorkom je dat consumenten duurzaam vooral onnodig duur vinden?

    Hoe voorkom je dat consumenten duurzaam vooral onnodig duur vinden?

    Energiezuinige LED-lampen, waterbesparende douchekoppen en elektrische auto’s: het aanbod duurzame alternatieven groeit snel. Onderzoek wijst uit dat veel consumenten onbewust denken dat die duurzaamheid ten koste gaat van prestaties. Een serie nieuwe experimenten door experts in consumentengedrag laat zien wat er nodig is om die associatie te voorkomen. En duurzame alternatieven als een volwaardig alternatief te presenteren.

    Lees verder »
    • Patrick Wessels (Consumentenpsycholoog/Wessels Teksten)
    • 20 oktober 2021
    • Advertising Customer experience Strategie
      • 3246
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds
Ontvang onze nieuwsbrief
aanmelden

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2022 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you