-
Video: Waarom je als marketeer een DMP nodig hebt
DMP is een veel gehoorde afkorting in marketingland. Maar wat kun je precies met zo'n Data Management Platform? De toepassingen ervan komen aan bod in de tweewekelijkse video-rubriek op Marketingfacts over de laatste ontwikkelingen in online marketing en hoe bedrijven daar hun voordeel mee kunnen doen.
-
Zo haal je met een universele DMP het uiterste uit je data
Door data in te zetten bij de marketingstrategie kunnen online retailers beter inspelen op de wensen van hun klant. Wel moet je dan zeker weten dat je alle informatie hebt en daar het uiterste uithaalt. Een Data Management Platform (DMP) en Customer Data Platform (CDP) helpen daarbij, maar kennen beide hun tekortkomingen. Een universele DMP biedt uitkomst. Hoe haal je daar het maximale uit?
-
Wat experts zeggen over personalisatie
Iedereen wil 'iets' met personalisatie, maar hoe begin je? Wat heb je nodig, welke tools gebruik je en hoe richt je deze in zodat je gepersonaliseerd kunt communiceren? Partijen als Netflix, Spotify en Amazon lijken de heilige personalisatiegraal al te hebben gevonden. Wat doen zij goed? En wat zijn de grootste uitdagingen van gepersonaliseerd aanbod? Op basis van een serie interviews met experts selecteren we zeven conclusies op het gebied van personalisatie.