Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Diversiteit

gerelateerde topics

  • reclame
  • branding
  • mvo
  • inclusie
  • reclamereview

diversiteit experts

  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 5
  • Louise Doorn
    Aantal blogs: 2
  • Anneli Rispens
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Campagnemanager sales

    Campagnemanager sales

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Waarom de C-suite zich juíst nu met social media moet bemoeien

    Waarom de C-suite zich juíst nu met social media moet bemoeien

    Het zijn drukke tijden voor de C-suite. Een pandemie die de wereld lamlegt. Een regelrechte ramp voor onze bloeiende economie. Werknemers die bij bosjes uitvallen na maanden thuiswerken combineren met thuisonderwijs. Kantoren die aan allerlei nieuwe veiligheidseisen moeten voldoen. Subsidieaanvragen. Ontslagen. Een mogelijke tweede golf. Alsof deze tijd niet al uitdagend genoeg is adviseer ik C-level executives zich ook nog eens bezig te houden met wat er op social media gebeurt. Ik hoor je denken… ‘Ben je wel helemaal lekker?!’. Maar toch pleit ik voor meer bemoeienis. Of op z’n minst betrokkenheid. Laat me je aan de hand van drie voorbeelden uitleggen waarom.

    Lees verder »
    • Anneli Rispens (So Me Mc )
    • 2 september 2020
    • Social media Direct marketing Innovatie Loopbaan
      • 10882
      • 2
  • Eindelijk durven merken hun handen te branden aan racisme

    Eindelijk durven merken hun handen te branden aan racisme

    Weinig onderwerpen zijn zo beladen als racisme, dus was dat lange tijd een ‘no-go area’ voor merken en adverteerders. De huidige mondiale steun voor de beweging Black Lives Matter lijkt echter veel deuren te openen. Toch blijft dit heikele thema een balanceeract voor merken. Je doet het immers niet snel goed. Zelfs voorloper Nike krijgt ineens kritiek van ‘social justice warriors’.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 30 juni 2020
    • Advertising Customer experience Brand design Strategie Brand management
      • 26648
      • 7
  • Podcast: It’s a women’s world

    Podcast: It’s a women’s world

    De noodzaak voor diversiteit krijgt veel aandacht in de Nederlandse start-upscene. The Next Women brak de lans vijf jaar geleden. Janneke Niessen en Eva de Mol publiceerden in 2018 een rapport naar aanleiding van hun onderzoek dat slechts 1,6 procent van Venture Capital-funding naar door vrouwen geleide start-ups gaat. Vorige week is het Fundright manifest gelanceerd met een vrijwillige quota onder Nederlandse VC’s om over drie jaar 35 procent van VC-funding aan diverse start-upteams te alloceren. Hoogste tijd voor een HelloMasters-podcast over diversiteit! 

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 16 oktober 2019
    • Loopbaan
      • 4392
      • 0
  • Purpose-marketing door Gillette: ‘Get woke, be stoked’

    Purpose-marketing door Gillette: ‘Get woke, be stoked’

    Procter & Gamble liet eind juli weten dat het 8 miljard zou afschrijven op Gillette. Verschillende auteurs en experts zagen een verband met de eerdere 'We believe'-campagne waarin het bedrijf de vraag stelde “Is this the best a man can get?” Het adresseerde toxic masculinity en speelde in op maatschappelijke discussies over #MeToo, diversiteit en pesten. Maar klopt dat verband wel?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 26 september 2019
    • Social media Contentmarketing Data analytics
      • 12728
      • 0
  • Responsible advertising: zo maken we ons vak weer tof

    Responsible advertising: zo maken we ons vak weer tof

    Advertising en marketing waren ooit tof en deden het goed op verjaardagen: "Die ene tv-commercial waar iedereen het over heeft – daar heb ík aan meegewerkt!" De wereld is echter veranderd. Wanneer heb jij voor het laatst opgeschept over jouw professionele prestaties? Hoog tijd om het vak te veranderen… en het met behulp van responsible (digital) marketing weer de leukste industrie ever te maken!

    Lees verder »
    • Emile van den Berg (Social.inc)
    • 7 augustus 2019
    • Advertising Contentmarketing Data analytics
      • 8378
      • 3
  • ReclameReview: iedereen lacht bij Pride Amsterdam

    ReclameReview: iedereen lacht bij Pride Amsterdam

    Veel aandacht dezer dagen voor de Pride Week in Amsterdam, met als eclatant hoogtepunt natuurlijk komende zaterdag de Canal Parade. Menig bedrijf grijpt dit evenement aan om zich van zijn inclusiefste kant te laten zien, dus ook gastheer Gemeente Amsterdam. In een sferische campagne-video passeren uiteenlopende Amsterdammers de revue, inclusief de beroemde dragqueen Jennifer Hopelezz.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 31 juli 2019
    • Advertising Media Contentmarketing
      • 7982
      • 0
  • Podcast: Vice Media en Virtue: Steph Morrow over het nieuwe agency-model

    Podcast: Vice Media en Virtue: Steph Morrow over het nieuwe agency-model

    HelloMasters is de wekelijkse podcast van HelloMaaS, waarbij Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering vertelt Steph Morrow van VIRTUE Amsterdam, het creatieve bureau van Vice Benelux, over de veranderingen van marketing in de global economy, het agency-model, influencer-marketing en teamcultuur.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 17 april 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 15898
      • 0
  • Diversiteit is geen modegril, maar een moneymaker

    Diversiteit is geen modegril, maar een moneymaker

    Diversiteit is geen modegril, maar een onmisbare eigenschap van bedrijven om hun doelgroep in de volle breedte te begrijpen. En daar dus ook meer geld mee te verdienen. Dat laatste wordt door critici vaak vergeten in het diversiteitsdebat. Dit debat kreeg deze week een eigen podium én ranglijst in het reclame- en mediavak, met de lancering van de #Kleurrijke50. Het Diversity Event was een statement dat onze branche écht inclusiever en diverser wil worden. Dat is broodnodig. Een veelkleurig verslag.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 5 oktober 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 15108
      • 3
  • ReclameReview: emo-multiculti van Plus Supermarkten

    ReclameReview: emo-multiculti van Plus Supermarkten

    De vluchtelingenkwestie is een lastig onderwerp, maar Plus Supermarkten durft het aan om deze thematiek op te voeren in zijn nieuwe tv-commercial. Is het verhaal over de vriendschap tussen Lucas en Ismail een schot in de roos of misplaatst politiek-correct?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 22 augustus 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 17248
      • 4
  • IncludeNow wil noodzaak aantonen van diversiteit in marketing

    IncludeNow wil noodzaak aantonen van diversiteit in marketing

    Met de diversiteit in het marketingvak is het slecht gesteld. Om daar iets aan te veranderen hebben vier marketingprofessionals in april de stichting IncludeNow opgericht. Daaromheen hangt een community van sympathisanten, die meewerkt aan concrete initiatieven, waaronder een online platform. "Als je niet de taal van alle doelgroepen spreekt, dan verkoop je minder producten."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 7 mei 2018
    • Advertising Contentmarketing Loopbaan
      • 15338
      • 3
  • ReclameReview: Jade trekt meer vrouwelijke kandidaten dan Opel

    ReclameReview: Jade trekt meer vrouwelijke kandidaten dan Opel

    Wat doe je als merk wanneer er steeds maar weer mannen solliciteren op een verkoopfunctie en je toch echt beter wil aansluiten bij het vrouwelijke deel van je doelgroep? Opel deed het als volgt: door zich te vermommen als Jade.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 7 maart 2018
    • Advertising
      • 15124
      • 0
  • Wordt 2018 het jaar van seksloze eventmarketing?

    Wordt 2018 het jaar van seksloze eventmarketing?

    In de sportwereld zijn ze al in de ban. De walk-on girls bij darten, de ronde missen bij de wielersport (Amstel Gold Race en de Ronde van Spanje), en de pitspoezen bij de Formule 1 zijn afgeschaft. Vrouwen mogen niet langer puur als lustobject neergezet worden. Een goede ontwikkeling. Maar dit opent een lastige discussie want wanneer ben je een lustobject? En wat vinden vrouwen er zelf van? 

    Lees verder »
    • Yvonne van Bokhoven (LEWIS)
    • 12 februari 2018
    • Contentmarketing
      • 21610
      • 8
  • Hoe Heineken 150 jaar vrouwenemancipatie door de afvoer spoelt

    Hoe Heineken 150 jaar vrouwenemancipatie door de afvoer spoelt

    ‘s Avonds laat. Telefoon. “Met wie?” Een krakerige stem aan de andere kant van de lijn. Aletta Jacobs. “Het is hier onder de grond al vochtig genoeg, zonder de tranen die ik moet laten om de nieuwe Heineken-campagne.”

    Op televisie zien we commercials, waarin vrouwen vertellen dat ze het leuker vinden als een man iets minder drinkt tijdens het stappen. Hoofdzakelijk gaan de gesprekjes over versieren, iemand mee naar huis nemen, indruk maken. Kortom, over seks.

    Lees verder »
    • Rob Okhuijsen (Okhuijsen Communicatie)
    • 5 februari 2016
    • Advertising Contentmarketing
      • 23510
      • 9
  • Mobiele telefoon bevordert cultuuromslag, emancipatie en migratie

    Mobiele telefoon bevordert cultuuromslag, emancipatie en migratie

    De mobiele telefoon draagt bij aan sociale en culturele veranderingen in de wereldorde. Dat stelt de Britse filosofe Sadie Plant, die in 1997 met haar geruchtmakende boek 'Zeros +Ones' de geuzentitel 'cyberfeministe' verwierf.

    Lees verder »
    • Marco Derksen (Upstream)
    • 23 maart 2003
    • Mobile
      • 5138
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you