Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Disruptie

gerelateerde topics

  • innovatie
  • digitale transformatie
  • boekrecensie
  • boek
  • boeken

disruptie experts


  • Aantal blogs: 3
  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 2
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe ga je om met disruptie? Leer van bladenmakers die tegen de stroom in winst maken

    Hoe ga je om met disruptie? Leer van bladenmakers die tegen de stroom in winst maken

    Tijdschriftoplages zijn in twintig jaar met 50 tot 70 procent gedaald. Vrijwel nergens heeft de digitalisering zo hard toegeslagen als bij de overgang van geprinte media naar digitale media. Een logische ontwikkeling, voor de prijs van een abonnement op de Libelle heb je immers ook een abonnement op Netflix met vrijwel onbeperkte content. Toch investeerde DPG in Sanoma en maakte uitgever New Skool Media onlangs bekend nog steeds winstgevend te zijn. Hoe doen ze dat toch? 

    Lees verder »
    • Peter van der Schaar (Basedriver)
    • 21 juli 2020
    • Media Innovatie Strategie
      • 4570
      • 0
  • Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte

    Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte

    Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen krijg, is het snel van binnen bekijken. Hoe zit het in elkaar? De inhoudsopgave geeft een idee wat me te wachten staat. Tevens kijk ik naar de eerste pagina en lees ik de eerste tien regels. Bij 'De rit van mijn leven', de biografie van voormalig Disney-topman Robert Iger, liep het anders: voordat ik er erg in had, was ik tien pagina’s verder.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 3 juli 2020
    • Strategie Brand management
      • 6068
      • 0
  • Podcast: The Disruptive Mindset

    Podcast: The Disruptive Mindset

    Bijna elk bedrijf is op een of andere manier bezig van digitale transformatie, maar hoeveel levert het op? Het antwoord: verrassend weinig. Nieuw onderzoek van Bain & Company toont aan dat slechts 8 procent van de bedrijven hun beoogde bedrijfsresultaten bereiken. Charlene Li, adviseur van Fortune 500 én HelloMaaS, vertelt in deze podcast over disruptie, transformatie en haar nieuwe boek 'The Disruptive Mindset'.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 30 oktober 2019
    • E-business Innovatie
      • 5242
      • 0
  • Future Port Prague brengt digitale toekomst dichtbij

    Future Port Prague brengt digitale toekomst dichtbij

    De wereld gaat disruptief veranderen, dat weten we allemaal. Maar hoe dan precies? Eerder deze maand probeerde Future Port Prague antwoord te geven op die vraag. Niet alleen door het over digital en tech te hebben, maar ook door uitstapjes te maken naar zeer uiteenlopende sectoren, van food en recruitment tot de medische wetenschap. “Think about significance, not about success.”

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 27 september 2019
    • E-business Data analytics Innovatie
      • 5442
      • 0
  • De ondergang van merken en de trends die dat veroorzaken

    De ondergang van merken en de trends die dat veroorzaken

    Het boek 'Merkdisruptie' gaat over honderd merken die gaan verdwijnen, de vijftien megatrends die dit veroorzaken en een strategie om de ondergang te voorkomen. De auteurs, brand-director Jeroen Cremer, merkstrateeg Frank Haveman en media-ondernemer Richard Otto, zijn in staat geweest om diverse externe ontwikkelingen te vertalen naar de gevolgen voor merken.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 26 juli 2019
    • Contentmarketing
      • 10064
      • 0
  • Niche-marktplaats Whoppah gaat voor disruptie

    Niche-marktplaats Whoppah gaat voor disruptie

    Thomas Bunnik van marktplaats Whoppah is ervan overtuigd dat het tijd is voor disruptie van de bestaande marktplaatsen. "Het is 2019, we hebben inmiddels tien tot vijftien jaar kunnen wennen aan digitaal denken. Het is tijd voor disruptie van het digitale model."

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 8 juli 2019
    • E-business E-commerce
      • 7502
      • 0
  • Efficiency en disruptie

    Efficiency en disruptie

    Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Muurtje Factuurtje' van Jan van de Poll.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 7 december 2018
    • Brand design Innovatie
      • 6212
      • 0
  • De zorg is ziek: hoog tijd voor disruptie

    De zorg is ziek: hoog tijd voor disruptie

    De gezondheidszorg kampt met een groot probleem. Er is een grote mate van inefficiëntie en het personeelstekort loopt op. De merkbeleving van de consument bij de verschillende zekeraars is nihil en de kosten stijgen in rap tempo. Waarom is er nog geen persoonsgerichte technologie ingevoerd, terwijl deze in ruime mate voorhanden is? De digitale kansen voor de zorg op een rij. 

    Lees verder »
    • Pieter Otten (Match)
    • 4 december 2018
    • Contentmarketing Customer experience Innovatie
      • 10648
      • 5
  • Jeff, wat dacht je van Amazon-tankstations?

    Jeff, wat dacht je van Amazon-tankstations?

    Marketeers hadden al het leukste beroep van de wereld, maar vandaag de dag is het helemaal een feest. Nieuwe technologieën en een extreme focus op klantgerichtheid, bieden eindeloze mogelijkheden om te innoveren. Soms leiden ze zelfs tot compleet nieuwe bedrijven die in no time sectoren op hun kop zetten en de traditionelere partijen – die soms al iets te lang en iets te comfortabel de markt domineren – het nakijken geven. Maar wanneer gebeurt dat eens bij één van de voedingsbronnen van rondrijdend Nederland: de tankstations aan de snelweg? Zeker als net bekend is geworden dat er 24 miljoen betaald is voor een vijftienjarig contract voor een station aan de A12.

    Lees verder »
    • Willem van Wijk (GROEI Marketing)
    • 1 oktober 2018
    • Innovatie
      • 7082
      • 0
  • Online Tuesday #72: Digitale transformatie

    Online Tuesday #72: Digitale transformatie

    De versnellende impact van digitale technologieën heeft geleid tot een toenemende kloof tussen wat mensen willen in dit digitale tijdperk en wat bedrijven daadwerkelijk in staat zijn te bieden. Verwachtingen van klanten veranderen met elk innovatief product en iedere nieuwe dienst. Bijzondere digitale ervaringen die zij opdoen bij het ene bedrijf, verlangen zij ook van uw organisatie. Ben jij in staat de digitale wensen van klanten te beantwoorden? En hoe verwezenlijk jij digitale transformatie in jouw organisatie, van strategie tot en met executie? Wij vertellen het je op 12 september a.s. Of beter gezegd: onze sprekers.

    Lees verder »
    • Sanne Roeling (Sizigy)
    • 15 augustus 2017
    • Marketingfacts
      • 8116
      • 0
  • Wat is humanification? Christian Kromme (Trendwatcher en futurist) geeft antwoord

    Wat is humanification? Christian Kromme (Trendwatcher en futurist) geeft antwoord

    Christian Kromme is futurist, speaker en auteur. De verbindende factor in zijn werk is het onderwerp: humanification. Christian: "Humanification gaat over parallellen tussen de natuur – hoe cellen hun biologieprobleem oplossen en hoe mensen dat doen met technologie."

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 1 augustus 2017
    • Innovatie
      • 13973
      • 0
  • De betaalsector ontwricht door technologie: 6 trends in betalen
    • Toekomst van Betalen

    De betaalsector ontwricht door technologie: 6 trends in betalen

    Traditionele banken en creditcardmaatschappijen hebben nog een ferme grip op het betaalverkeer. Moeten ze hun positie in de komende jaren drastisch herzien? Dat zou je wel denken. Met Pasen werd weer eens duidelijk hoe traditioneel de sector werkt: op Goede Vrijdag en op Tweede Paasdag hadden de computers van de banken vrij. Geld overmaken duurde dus extra lang en daar komt pas over drie jaar verandering in. De financiële sector wordt aan alle kanten uitgedaagd door nieuwe spelers en nieuwe technologie. Dit zijn de zes belangrijkste trends. 

    Lees verder »
    • Diederick Theunissen (VODW)
    • 30 maart 2016
    • E-business Innovatie
      • 32728
      • 1
  • Thomas Benedict (InContext): “Leiders van moderne organisaties kunnen omgaan met angst”

    Thomas Benedict (InContext): “Leiders van moderne organisaties kunnen omgaan met angst”

    Organisaties leiden in de eenentwintigste eeuw. Hoe doe je dat? Thomas Benedict, oprichter van consultancybureau InContext, helpt bedrijven met diepe vragen. "Hoe kunnen banken een nieuwe cultuur schapen waarin mensen weer trots zijn op de bank?", is een voorbeeld. En natuurlijk: vragen over de digitalisering.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 28 maart 2016
    • E-business
      • 8477
      • 0
  • 15 jaar e-commerce: wie gaat de derde faillissementengolf overleven?

    15 jaar e-commerce: wie gaat de derde faillissementengolf overleven?

    Net zoals elke andere sector, heeft de e-commercebranche een boeiende geschiedenis met vele diepte- en hoogtepunten. De e‑commerce maakt qua groei grote stappen vooruit, maar offline groeit niet meer. Wat betekent dit voor pure-players, bricks-and-clicks en bricks-only? Hebben authentieke offline proposities in retail bestaansrecht? Wie gaat de digitale transformatie overleven? Een interview met Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org en Patrick Langley van GfK. 

    Lees verder »
    • Bertwin Menninga (digital pwr)
    • 22 januari 2016
    • E-commerce
      • 15863
      • 2
  • Digitale transformatie: van design to last naar design for change

    Digitale transformatie: van design to last naar design for change

    Het tijdschrift Fast Company bestaat deze maand precies 20 jaar. Speciaal voor deze jubileum editie heeft het magazine de archieven doorgeakkerd om te voorspellen wat de komende 20 jaar de trends voor het bedrijfsleven zijn. Op de allereerste plek staat snelheid gepositioneerd: "speed will triumph". In het digitale tijdperk is snelheid geboden: "snelheid is het nieuwe zakelijke imperatief".

    De technologische versnelling dwingt bedrijven om hun competitief voordeel voortdurend aan te passen. Concurrentieel voordeel verandert van een statisch in een vloeibaar begrip: Design to last wordt Design for change.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 4 december 2015
    • E-business
      • 10779
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you