-
De digitale personal assistant van Voys
Zakelijk telecomprovider Voys doet het goed. Het bedrijf, dat KPN, Vodafone en T-Mobile als concurrenten heeft, heeft de klassieke telefooncentrale opgepakt en in de cloud gezet. "Van daaruit leveren we als dienst aan de zakelijke markt. Je hoeft geen systeem te kopen dat morgen weer oud is, maar je betaalt gewoon precies voor wat je gebruikt. Soms groeien klanten heel hard of krimpen juist weer, en wij groeien mee", aldus co-founder Ben Hoetmer.
-
De rol van merken in het digitale tijdperk
Merken moeten de realiteit van de digitale revolutie integreren. Doe je dat niet, of in een trager tempo dan anderen, dan zal je snel gezien worden als ouderwets en niet relevant. Een aantal factoren zorgen dat de noodzaak voor merken om continu te evolueren groter wordt. Naast technologische doorbraken zoals de opkomst van 5G, AI en spraakgestuurde apparaten, heeft social media ervoor gezorgd dat er een nieuw tijdperk is aangebroken: het tijdperk van de klant. Enkele inzichten over de impact van deze ontwikkelingen op het merk en de stappen die je als merkeigenaar moet zetten om relevant te blijven in het digitale tijdperk.
-
Internet of Things kan redding zijn voor retail
Binnen de retailmarkt hebben bedrijven het steeds moeilijker. In de afgelopen jaren zijn er veel traditionele retailers omgevallen, doordat ze niet tijdig inspeelden op de door de digitale technologie gedreven veranderingen in de markt. Wanneer de markt significant verandert door technologie, zoals digitalisering en Internet of Things, worden de klassieke en conservatieve ondernemingen het hardst getroffen. Internet of Things biedt mogelijkheden.
-
Online Tuesday #78: “Traditionele media bestaan niet”
Willem-Albert Bol (Persgroep Nederland) denkt niet dat John de Mol veel potten zal breken met zijn recente aankoop ANP – het grootste Nederlandse persbureau dat hij eind maart verwierf. Althans, niet als opstap naar weer een nieuw gratis nieuwsplatform. Dat was een onverwacht nieuwswaardige quote aan het eind van Online Tuesday gisteravond. Een avond over de tegenstelling tussen traditionele en niet-traditionele media.
-
Steven van Belleghem (Nexxworks): “We zijn beland in derde fase van digitalisatie”
Steven van Belleghem is één van Europa's grootste gedachteleiders op het gebied van social media, digitale trends en digitale marketing. Gedurende zijn carrière heeft Steven de impact van digitale en sociale media op consumenten en organisaties bestudeerd. Hij gebruikt deze kennis om bedrijven te inspireren en te faciliteren hun bestaande benadering aan te passen. Volgens Steven zijn we met de opkomst van AI in de derde fase van digitalisatie beland. Zo sorteer je daar als ondernemer op voor.
-
Digitaal klantcontact: de weg naar sneller dan realtime en ongekende kwaliteit
Het nieuwe boek van Steven van Belleghem, 'Customers the day after tomorrow', neemt je mee naar een nieuwe fase in de digitale evolutie. Een fase waarin data, artificial intelligence, nieuwe interfaces en technologie worden ingezet voor de klantrelatie van de toekomst. Hoe kun je klanten beter begrijpen en de relevantie verhogen in de 'ongrijpbare' wereld van artificial intelligence, data, algoritmen en automatisering? En waar blijft de 'human touch' in deze verregaande automatisering van digitaal klantcontact?