Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Digitalisering

gerelateerde topics

  • digitale transformatie
  • innovatie
  • merken
  • merkbouw
  • digital marketing

digitalisering experts

  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 3
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 3
  • Floris Hülsmann
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Vijf redenen waarom jij ook een digitaal platform nodig hebt

    Vijf redenen waarom jij ook een digitaal platform nodig hebt

    Bol.com, Airbnb, Uber, Spotify, Picnic en natuurlijk Marketingfacts: allemaal bekende platformen die de afgelopen jaren ongekend groot en succesvol zijn geworden. Maar wist je dat elke organisatie voordeel kan halen uit een eigen digitaal platform? Of je nu een dienst aan wilt bieden aan je medewerkers of klanten, binnen het MKB of een grote maatschappelijke organisatie. Ik geef je vijf redenen waarom jij ook een digitaal platform nodig hebt. Niet alleen als het goed gaat, maar ook in tijden van crisis en de 1,5-metermaatschappij.

    Lees verder »
    • Ralf van der Zanden (Everdune)
    • 22 mei 2020
    • Strategie
      • 11434
      • 0
  • ScanMovers maakt verhuizers tech savvy

    ScanMovers maakt verhuizers tech savvy

    Het begon allemaal met een eigen ervaring: een verhuizing binnen Nederland. “De hele customer journey van het vinden van een verhuisbedrijf verraste me. Ik ontving drie offertes waarvan één voor 1.800 euro en één voor 700 euro. Het was totaal onduidelijk waarom dat verschil zo groot was. Uiteindelijk besloot ik toch zelf maar een busje te huren, met alle gevolgen van dien: ik had geen vergunning. Het werd een lastige dag. Dat leidde ertoe dat ik dacht: dit moet beter kunnen”, aldus Boyan Nijpels oprichter en managing director van ScanMovers. 

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 23 maart 2020
    • Innovatie
      • 3804
      • 0
  • Online marketing in 2020: de trends volgens IAB en Online Tuesday

    Online marketing in 2020: de trends volgens IAB en Online Tuesday

    Wat staat online marketing te wachten in dit nieuwe jaar? Die vraag hing nadrukkelijk boven de markt tijdens de traditiegetrouw drukbezochte nieuwjaarsborrel van IAB en Online Tuesday. De consument en diens data worden steeds machtiger, waardoor marketeers en bureaus alleen relevant kunnen blijven als zij hun kennis blijven ontwikkelen. “Je komt er alleen als je zowel analytisch als creatief kunt denken.”

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 18 januari 2020
    • E-business Data analytics Innovatie Strategie
      • 10528
      • 0
  • Klant centraal, het mag wat kosten

    Klant centraal, het mag wat kosten

    De afgelopen vijftien jaar hebben marketeers hard gewerkt om de klant centraal te stellen. Direct klantcontact past echter niet goed bij winst-optimalisatie, dus wordt het internet gezien als oplossing om klantcontacten te automatiseren. Niet heel passend, want e-mail oogst veel wantrouwen. Dat (financiële) dienstverleners toch gebruik blijven maken van dit kanaal, geeft te denken. Het staat haaks op wat je als marketeer beoogt: zorgen voor vertrouwen.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 16 september 2019
    • E-business Direct marketing Customer experience
      • 5344
      • 0
  • Wat verdienen onze oosterburen in digital?

    Wat verdienen onze oosterburen in digital?

    Een vergelijking van salarissen in de digitale industrie wijst uit dat productmanagers en UX-ontwerpers het meest verdienen en sociale media-managers het minst. Althans, in Duitsland en het is natuurlijk de vraag in welke mate de cijfers goed vergelijkingsmateriaal opleveren. Desalniettemin is het overzicht relevant, want naast onze grootste handelspartner is Duitsland een redelijk vergelijkbare economie en gaan de jaarlonen in euro’s. Wat verdienen productmanagers, UX-ontwerpers, merkmanagers en e-mailmarketeers?

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 4 september 2019
    • Loopbaan
      • 7042
      • 3
  • Onderzoek NMD-bezoek: marketeers willen vooral betere marketeers worden

    Onderzoek NMD-bezoek: marketeers willen vooral betere marketeers worden

    Een onderzoek uitvoeren onder Nederlandse marketeers is zo makkelijk nog niet. Kost geld, tijd, iemand moet het voortouw nemen en de populatie is best lastig in beweging te krijgen. Maar een onderzoekje, dat we met een nogal vrijblijvend mailtje uitstortten over de aanstaande bezoekers aan de NIMA Marketing Day, leverde zonder veel getrek en gepeur zomaar tweehonderd respondenten op. En de uitkomst is minder voorspelbaar dan het op voorhand lijkt: marketeers willen meer marketing studeren, en liefst nog snel ook.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 19 juni 2019
    • Social media Direct marketing Mobile Search Data analytics affiliate marketing
      • 14272
      • 0
  • Waarom we een digitaal product minder waard vinden

    Waarom we een digitaal product minder waard vinden

    Van boeken tot muziek, magazines, kranten, kaarten en films: steeds meer producten worden digitaal aangeboden. Handig, want digitale producten kun je op één plek verzamelen, ze slijten niet en je neemt ze gemakkelijk met je mee. Toch blijven fysieke producten ongekend populair. Organisaties merken keer op keer dat mensen minder willen betalen voor een digitaal product dan voor een fysiek product. Hoe kan dit?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 23 mei 2019
    • E-business E-commerce
      • 7102
      • 0
  • Podcast: de kritische blik van Tadek Solarz

    Podcast: de kritische blik van Tadek Solarz

    De productieve Marketingfacts-blogger Tadek Solarz is een marketingman met een kritische blik, met een mening die vaak dwars tegen alle andere meningen ingaat. In deze aflevering van podcast-serie De Namarama Show gaat copywriter en naamexpert Floris Hülsmann in gesprek met hem. Over online als heilige graal, merkbouw en het omvallen van merken.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 20 april 2019
    • Advertising E-business Contentmarketing E-commerce
      • 8690
      • 0
  • Digital Food: onstuimige groei in online foodmarkt

    Digital Food: onstuimige groei in online foodmarkt

    De digital foodmarkt is enorm in beweging. Kritische consumenten, intense prijsconcurrentie, nieuwe digitale spelers en de onstuimige groei in online food zorgen voor grote veranderingen. Hoe gaat de rol van merken, platforms en supermarkten zich ontwikkelen? Hoe krijg je de logistieke operatie van thuisbezorging rendabel? En welke impact hebben digitalfood-ontwikkelingen op bijvoorbeeld transparantie, voedselveiligheid, duurzaamheid en privacy?

    Lees verder »
    • Martijn Staal (-)
    • 29 maart 2019
    • Innovatie
      • 8716
      • 0
  • Zekerheid in tijden van digitale transformatie

    Zekerheid in tijden van digitale transformatie

    Zoals je al in het verslag over Online Tuesday kon lezen: 'Culture eats strategy for breakfast'. Als je niet weet hoe je het met 'elkaar' zou kunnen doen, helpt geen enkele strategie. De factor mens is bepalend of een digitale transformatie gaat slagen of niet, de rest volgt. Hoe staat dat er eigenlijk voor? Hoe blijven bedrijven relevant voor de dag van overmorgen?

    Lees verder »
    • Marieke Hendrix (MariekeHendrix.nl)
    • 22 maart 2019
    • E-business Brand design E-commerce Innovatie
      • 7742
      • 0
  • We hebben een advertising-probleem

    We hebben een advertising-probleem

    In de jaren dat ik in online marketing werk heb ik redelijk wat campagnes, content, display ads, social posts en activaties voorbij zien komen. De één 'succesvoller' dan de ander. Ook heb ik aardig wat artikelen gelezen en sprekers gehoord met verschillende theorieën en standpunten over wat succesvolle branding is en hoe merken gebouwd worden. Maar wie heeft er gelijk? En is er überhaupt een succesformule voor goede branding?

    Lees verder »
    • Niek Maas (Fama Volat)
    • 6 februari 2019
    • Advertising
      • 12800
      • 8
  • Waarom B2B-bedrijven zich steeds meer gaan gedragen als B2C-webwinkels

    Waarom B2B-bedrijven zich steeds meer gaan gedragen als B2C-webwinkels

    Het probleem waar 'klassieke' retailers mee kampen: er zijn startups die met slimme digitale businessmodellen de bekende markt aan het wiebelen brengen. Voor je het weet ben je ingehaald als retailer met fysieke locaties. Reden dus voor B2B-bedrijven om zich steeds meer als B2C-retailer te gedragen. Maar waar moeten bedrijven dan rekening mee houden?

    Lees verder »
    • Chris van Dongen (Trustpilot)
    • 28 januari 2019
    • Customer experience E-commerce
      • 13574
      • 2
  • Wake-up call voor marketeers: investeer meer in branding

    Wake-up call voor marketeers: investeer meer in branding

    Les Binet en Peter Field presenteren deze maand hun derde publicatie over marketingeffectiviteit. Hun boodschap is alarmerend. Door digitalisering zijn marketeers steeds meer gaan besteden aan activatie en minder aan merkbouw. Het belang van branding nam echter toe, waardoor de effectiviteit van campagnes afneemt en de groei van merken in gevaar komt. Merken moeten daarom meer balans aanbrengen in hun activiteiten en budgetten: dit betekent meer branding en minder activatie.

    Lees verder »
    • Rob Revet (FNDMNTL)
    • 25 oktober 2018
    • Contentmarketing Brand management
      • 24820
      • 4
  • Het einde van de papieren handleiding

    Het einde van de papieren handleiding

    De gemiddelde klantenservice krijgt regelmatig vragen over de handleiding van een product. Onderzoek van SwipeGuide onder vijftig bedrijven laat zien dat dat zelfs om zo’n 20 procent van alle vragen gaat. Hoe makers van handleidingen ook hun best doen, het blijft lastig om in tekst en een paar plaatjes uit te leggen hoe een ingewikkeld proces werkt. SwipeGuide denkt dat het anders kan.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 8 oktober 2018
    • E-business Brand design Innovatie
      • 7396
      • 1
  • China in digitale context

    China in digitale context

    Als we aan China denken, dan kunnen we twee beelden in ons hoofd hebben: het land van smog en onderdrukte mensen ofwel de kolos die onvermijdelijk de wereldeconomie zal beheersen. Geen van beide opvattingen is bijzonder nuttig, want ze reduceren nuances tot uitersten. In plaats van te kijken naar wat goed of slecht is in het China van vandaag, is het interessanter om te kijken hoe het ánders is. De beste manier is om te kijken hoe wij anders denken, schrijft strateeg Jaap Grolleman, woonachtig in China en getrouwd met een Chinese. Een nadere kijk op de Chinese cultuur, economie en digitale ontwikkelingen.

    Lees verder »
    • Jaap Grolleman (GoEast Mandarin)
    • 24 september 2018
    • E-business Innovatie
      • 10726
      • 2
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you