-
Vijf actuele trends in creatieve communicatie, houden we die?
We zitten midden in een nucleaire coronawinter, dus voor sommigen is het lastig om over die horizon te kijken van een aantal maanden, waarna we eindelijk weer 'gewoon gaan doen'. Zoals in ieder vak zijn er trends en veranderingen die de toekomst voor een deel gaan bepalen, maar omdat nu eenmaal niemand een glazen bol heeft, weten we niet precies in welke mate dat zal gebeuren. Goeroes genoeg overigens die zeggen het wél te weten, maar tegen de tijd dat we hen afrekenen op dwaalsporen zijn we alweer drie boeken verder.
-
Negen tips voor een succesvol digitaal team
Het zal niet echt als een verassing komen: digitaal succes levert veel op voor je organisatie. Been there, done that. Maar voor digitaal succes heb je wel een eigen team nodig. Organisaties met een goed werkend digital team leveren namelijk aanzienlijk betere resultaten op dan bedrijven waar digital volledig wordt uitbesteed. Maar hoe bouw je een succesvol digitaal team? We hebben negen tips voor je op een rij gezet om je op weg te helpen.
-
De move naar in-house: digitale media in transitie
Niks zo veranderlijk als de marketingwereld. Nieuwe trends en technologie volgen elkaar in een vlot tempo op. Marketeers moeten alle zeilen bijzetten om alle ontwikkelingen bij te houden en schakelen in veel gevallen externe (specialistische) bureaus in om bepaalde expertises binnen de marketingoperatie te betrekken. Maar steeds vaker valt de term in-housing. Admanager, In-housing specialist, deed onderzoek.
-
Online Tuesday heeft digital marketing op de kaart gezet
Na ruim tien jaar beleeft Online Tuesday op 9 juni zijn honderdste editie. Een broeinest van kennis over digital marketing, maar ook de plek waar zakenrelaties worden gesmeed. Marketingfacts, dat zelf aan de wieg stond van dit maandelijkse event, analyseert de betekenis ervan voor het marketingvak.
-
Vijf redenen waarom jij ook een digitaal platform nodig hebt
Bol.com, Airbnb, Uber, Spotify, Picnic en natuurlijk Marketingfacts: allemaal bekende platformen die de afgelopen jaren ongekend groot en succesvol zijn geworden. Maar wist je dat elke organisatie voordeel kan halen uit een eigen digitaal platform? Of je nu een dienst aan wilt bieden aan je medewerkers of klanten, binnen het MKB of een grote maatschappelijke organisatie. Ik geef je vijf redenen waarom jij ook een digitaal platform nodig hebt. Niet alleen als het goed gaat, maar ook in tijden van crisis en de 1,5-metermaatschappij.