Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Digital First

gerelateerde topics

  • digitale innovatie
  • digitalisering
  • digitale transformatie
  • aandachtsmarketing
  • nieuws

digital first experts

  • Bram van Rijen
    Aantal blogs: 1
  • Klaas Weima
    Aantal blogs: 1
  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • De toekomst van digital design

    De toekomst van digital design

    Digital wordt steeds meer de rode draad in merk- en productbeleving. Het is een integraal onderdeel geworden van de relatie tussen gebruiker en merk, waarbij de wisselwerking tussen de fysieke, analoge beleving naadloos aansluit op de digitale. Dat noem ik de digital marble cake: alle ingrediënten kloppen en vullen elkaar aan. En dat kan alleen slagen als er een goed recept is.

    Lees verder »
    • Bram van Rijen (Hoppinger)
    • 7 januari 2020
    • Brand design
      • 7782
      • 0
  • Marketeers, pas op voor digitale obesitas

    Marketeers, pas op voor digitale obesitas

    Aandacht is de nieuwe valuta. In deze laatste blog beschrijf ik de negatieve invloed van de digitale obsessie op aandacht. Eerder deelde ik vijf observaties die aandacht onder druk zetten, namelijk reclamedeflatie, media-explosie, overvloed, spaarzaam vertrouwen en de bereikparadox. Digitaal heeft ons een hoop gebracht, maar marketeers moeten oppassen voor digitale obesitas. Marketing draait om mensen, niet om algoritmes.

    Lees verder »
    • Klaas Weima (Energize)
    • 12 november 2019
    • Advertising E-business Social media Direct marketing Mobile Innovatie
      • 10886
      • 0
  • Marlies Dekkers na haar faillissement en de overstap naar online

    Marlies Dekkers na haar faillissement en de overstap naar online

    Een lustrum voor lingerie-koningin Marlies Dekkers: dit jaar bestaat haar bedrijf een kwart eeuw. Met pieken en dalen, resulterend in een oversteek naar online verkoop. E-commerce manager Jerome Orlemans vertelt over de digitale transitie van het Nederlandse luxemerk. "We targeten drie persona's: de fashionista, de jonge moeder en de zakenvrouw."

    Lees verder »
    • Twinkle (BBP)
    • 3 december 2018
    • Contentmarketing E-commerce
      • 15472
      • 0
  • “Personalisatie is voor vernieuwd Nu.nl het sleutelwoord”

    “Personalisatie is voor vernieuwd Nu.nl het sleutelwoord”

    Nu.nl heeft voor het eerst in zes jaar een merkcampagne om nieuwsconsumenten beter aan zich te binden. Reclamebureau Fitzroy bedacht de nieuwe pay-off ‘Non-stop-Nu.’ Hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman vertelt over de campagne en koers van Nu.nl, maar ook over het veranderende medialandschap. "Tijd is onze grootste concurrent. En nieuws is geen Netflix."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 11 september 2018
    • Advertising E-business Contentmarketing
      • 10410
      • 0
  • De digitale personal assistant van Voys

    De digitale personal assistant van Voys

    Zakelijk telecomprovider Voys doet het goed. Het bedrijf, dat KPN, Vodafone en T-Mobile als concurrenten heeft, heeft de klassieke telefooncentrale opgepakt en in de cloud gezet. "Van daaruit leveren we als dienst aan de zakelijke markt. Je hoeft geen systeem te kopen dat morgen weer oud is, maar je betaalt gewoon precies voor wat je gebruikt. Soms groeien klanten heel hard of krimpen juist weer, en wij groeien mee", aldus co-founder Ben Hoetmer.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 13 augustus 2018
    • E-business Customer experience Innovatie
      • 9974
      • 0
  • Online Tuesday #79: Over online creativiteit en het verdomde doorvertalen van bureaus

    Online Tuesday #79: Over online creativiteit en het verdomde doorvertalen van bureaus

    De bezoekers aan Online Tuesday #79 ("Digital Creation First?"), gehouden op 8 mei in De Nieuwe Liefde, mogen zonder veel reserve worden geschaard onder de échte hardliners van de digitale marketingkoers. Terwijl er zo vroeg in mei een zeldzame zomerse loomheid over Amsterdam was neergestreken, met temperaturen die ook na zevenen nog een eind boven de 20 graden lagen – ideaal voor een goed glas witbier op een zonovergoten terras tussen frisgroen lommer – stroomde de OT-thuisbasis in Amsterdam toch vol met 150 digital natives en hun aanhang. Niet ten onrechte overigens, want er stond een prangende kwestie op het programma, met opnieuw een mooi diverse line-up aan sprekers.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 9 mei 2018
    • Advertising E-commerce
      • 14328
      • 0
  • Steven van Belleghem (Nexxworks): “We zijn beland in derde fase van digitalisatie”

    Steven van Belleghem (Nexxworks): “We zijn beland in derde fase van digitalisatie”

    Steven van Belleghem is één van Europa's grootste gedachteleiders op het gebied van social media, digitale trends en digitale marketing. Gedurende zijn carrière heeft Steven de impact van digitale en sociale media op consumenten en organisaties bestudeerd. Hij gebruikt deze kennis om bedrijven te inspireren en te faciliteren hun bestaande benadering aan te passen. Volgens Steven zijn we met de opkomst van AI in de derde fase van digitalisatie beland. Zo sorteer je daar als ondernemer op voor. 

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 23 januari 2018
    • Customer experience Innovatie
      • 10702
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you