-
E-mailmarketing in de financiële sector - cijfers, trends en zoveel kansen
Als ik aan e-mail en de financiële sector denk, denk ik vooral aan customer lifecycles en een schat aan nog onbenutte kansen. Einde van rentvastperiodes bij hypotheken, een jaarlijkse checkup van al je verzekeringen, de 18e verjaardag van kinderen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat een conversiemogelijkheden die allemaal via customer lifecycles per e-mail prima te automatiseren zijn. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de e-mails aankomen en vervolgens worden geopend. Hoe vergaat dit de financials? Hoe scoren hun e-mailings op opens, CTO’s en CTR’s? Oordeel zelf. Ik zet namelijk in deze blogpost de e-mailmarketingcijfers, trends en ontwikkelingen van de financiële sector voor je op een rij.
-
E-mailmarketing in de reisbranche - wat zijn de laatste cijfers & ontwikkelingen?
De reisbranche staat over het algemeen niet bekend als de branche waar de meest opvallende resultaten op e-mailmarketingebied worden behaald. En de engagement van de ontvangers, die zich uit in lage open- en doorklikratio’s, blijft een punt van menig discussie tussen travel marketeers. Maar is het allemaal wel zo slecht als wordt beweerd? Of is er gewoon sprake van een totaal eigen sector, niet te vergelijken met branches als bijvoorbeeld zorg en energie? Ik zet de laatste e-mailmarketingcijfers van de reisbranche voor je op een rij, oordeel zelf!
-
5 manieren voor betere email delivery
In bijna de helft van de gevallen komt emailmarketing niet door. De gemiddelde delivery rate is 56 procent, 20 procent wordt door gebruikers geweigerd, 8 procent uit de inbox gefilterd en 16 procent bestaat uit ‘bounces’. Dat blijkt uit deze Return Path’s Q2 2008 Reputation Benchmark Report (pdf). Bij MarketingVox dachten ze deze week hier iets mee te doen, en dus kwam Karen J. Bannan tot 5 tips om de delivery te verbeteren: ‘How-To: 5 Ways to Increase Email Deliverability.’ Mogelijk allemaal open deuren, maar misschien zijn er nuttige aanvullingen mogelijk.