Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

De Correspondent

gerelateerde topics

  • journalistiek
  • marketingstrategie
  • merkactivatie
  • reclame
  • ernst-jan pfauth

de correspondent experts

  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 1
  • Jos Govaart
    Aantal blogs: 1
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Online reclame is onze onmisbare pispaal

    Online reclame is onze onmisbare pispaal

    Laatst zag ik een Twitter-discussie tussen Ronald Voorn (HU, Universiteit Twente) en Jesse Frederik, economisch redacteur bij De Correspondent, naar aanleiding van het artikel 'Dit is de nieuwe internetbubbel: online advertenties'. Daarin werd gesteld dat online reclame niet werkt en die conclusie trok aardig wat aandacht. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 20 maart 2019
    • Advertising
      • 12336
      • 3
  • Purpose of geld? De Correspondent en Tony’s Chocolonely maken het ons lastig

    Purpose of geld? De Correspondent en Tony’s Chocolonely maken het ons lastig

    De twee bedrijven die mij de afgelopen week opvielen waren Tony’s Chocolonely en De Correspondent. Bij beide bedrijven kreeg ik het gevoel dat iets anders in de bedrijfsvoering belangrijk geworden was: geld. Onvermijdelijk als je schaalgrootte wil realiseren. Maar bij het publiek wringt het. En het is maar de vraag of dat terecht is.

    Lees verder »
    • Jos Govaart (Coopr)
    • 10 december 2018
    • Contentmarketing
      • 9972
      • 0
  • Ernst Jan-Pfauth (De Correspondent): “Media moeten af van advertenties”

    Ernst Jan-Pfauth (De Correspondent): “Media moeten af van advertenties”

    Drie jaar na de crowdfundingcampagne waarmee De Correspondent binnen acht dagen een miljoen euro wist op te halen, telt het journalistieke platform ruim 48.000 leden. Allemaal mensen die diepgravende onderzoeksjournalistiek en analyses een warm hart toe dragen. “Als het zo doorgaat, gaan we binnenkort eindelijk die magische 50.000 grens doorbreken. Dat is intern een milestone waar iedereen naartoe leeft. We hebben een uitgeverij die best goed loopt. We hadden de afgelopen tijd twee boeken in de bestsellerlijst. We hebben een sprekersbureau dat goed loopt. Onze stukken worden goed gelezen en we zijn langzamerhand bezig om internationaal stappen te zetten, dus het gaat heel goed”, aldus uitgever Ernst-Jan Pfauth.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 2 januari 2017
    • E-business
      • 8571
      • 3
  • Hoe De Correspondent aan 40.000 leden kwam (en hoe ze verder kunnen groeien)

    Hoe De Correspondent aan 40.000 leden kwam (en hoe ze verder kunnen groeien)

    Onlangs bereikte De Correspondent de mijlpaal van 40.000. Dat is niet alleen journalistiek een prestatie, maar ook marketingtechnisch. Wat zie je eigenlijk als je De Correspondent als marketeer bekijkt? Hoe kom je nu in drie jaar van ‘niet bestaand’ naar 40.000 leden? In gesprek met oprichter Rob Wijnberg.

    Lees verder »
    • Michiel Jansen (ING Global Optimisation Lead)
    • 3 februari 2016
    • E-business
      • 19387
      • 0
  • Ernst-Jan Pfauth (De Correspondent): “Lezers worden vanaf moment één bij de journalistiek betrokken”

    Ernst-Jan Pfauth (De Correspondent): “Lezers worden vanaf moment één bij de journalistiek betrokken”

    Ernst-Jan Pfauth is mede-oprichter van het journalistieke platform De Correspondent. Hij was oprichtend hoofdredacteur van techblog The Next Web en werkte bij NRC Media. Hij schreef ook twee boeken over bloggen. "Mensen die ons vanaf het begin steunden, hadden geen idee wat het zou worden", vertelt hij op 7 Ditches TV.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 25 januari 2016
    • E-business
      • 8359
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you