Logo Marketingfacts - Powered by Nima
  • +
Marketingfacts
  • channels
    channels
  • specials
    specials
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • stats
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Analytics & data
  • Customer service
  • E-business
  • E-Commerce
  • E-mailmarketing
  • Mobile
  • PR & Branding
  • Search
  • Social media
  • Tech
  • Usability & Design
  • Video

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  •  
  •  
  •  
  • Inloggen
  • Aanmelden

Datawetenschap

gerelateerde topics

  • data-gedreven
  • data-economie
  • data-scientist
  • digital analytics
  • data science

datawetenschap experts


  • Aantal blogs: 1
  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 1
  • Sabine den Daas
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Projectmanager Examenbureau

    Projectmanager Examenbureau

  • Display Specialist

    Display Specialist

  • Trade Marketing Specialist

    Trade Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Online marketing is als flipperen

    Online marketing is als flipperen

    Welke vakliteratuur is relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Digital Marketing Pinball', waarin auteur Daniël Markus de groeisuccessen van winnende e-commercebedrijven verklaart aan de hand van vijf drivers. Met heldere, begrijpelijke voorbeelden, neemt hij de lezer mee door het praktische speelveld van online testen, leren en opschalen.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 28 juni 2019
    • E-mail Mobile Analytics & data E-commerce
      • 6758
      • 1
  • Marketing puntnul

    Marketing puntnul

    Als marketeers zoeken we naar bewijs, en daarmee naar zekerheden en antwoorden. Die denken we te vinden in data. Maar daarmee vergeten we waar het echt om draait: om de oorsprong van een bedrijf, van een merk. In het DNA van de onderneming zit het geheim van succes.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 27 juni 2019
    • Advertising PR & Branding Analytics & data
      • 7994
      • 0
  • Wat zoek jij in een data-scientist?

    Wat zoek jij in een data-scientist?

    We willen meer doen met data: je hoort het steeds vaker binnen organisaties. Data-science toepassen is tenslotte dé manier om meer winst te maken, het imago te versterken of het marktaandeel te vergroten. Maar ‘laten we meer doen met onze gegevens’ klinkt makkelijker dan het is. Alleen gegevens tot je beschikking hebben, is niet voldoende. De juiste mensen, de juiste tools en de juiste mindsets zijn nodig om goed gebruik te maken van deze gegevens. Alleen op deze manier kan ‘de gouden belofte’ van data-science werkelijkheid worden.

    Lees verder »
    • Sabine den Daas (Totta data lab )
    • 24 juni 2019
    • Analytics & data Carrière
      • 3974
      • 0
  • Dataloos voor een mooiere wereld

    Dataloos voor een mooiere wereld

    Data zijn geweldig in staat om voorspellingen te doen, maar met alleen voorspellingen zijn we er niet. Wordt het niet tijd om, in ieder geval zo af en toe, los van die data te komen en weer wat meer te vertrouwen op onze creatieve denkkracht? Ons vak gaat niet alleen over data en voorspellingen doen. Ons vak gaat ook over het vermogen om je voor te stellen dat een merk, een branche, een toepassing of de hele wereld, totaal anders kan zijn.

    Lees verder »
    • Margot Bouwman
    • 30 mei 2019
    • Analytics & data Marketingfacts
      • 5412
      • 1
  • Maak de onzichtbare hand van de markt zichtbaar met data

    Maak de onzichtbare hand van de markt zichtbaar met data

    Vrije markten zorgen voor een prijsevenwicht, 'automagisch': vraag en aanbod van goederen bereiken automatisch en efficiënt een evenwicht. Dat noemen we de onzichtbare hand. Maar ik ben een datawetenschapper, ik doe niet aan automagisch. Geen waarnemingen betekent dat het fenomeen niet bestaat. Computer says no.

    Lees verder »
    • Arjan Haring (Jheronimus Academy of Data Science)
    • 14 februari 2019
    • Analytics & data
      • 3880
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2019 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you