Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Data Science

gerelateerde topics

  • data-analyse
  • artificial intelligence
  • privacy
  • innovatie
  • machine learning

data science experts

  • Derk Disselhoff
    Aantal blogs: 2
  • Arjan Haring
    Aantal blogs: 2

  • Aantal blogs: 1

vacatures

  • Communicatiemedewerker (20-24u)

    Communicatiemedewerker (20-24u)

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Succesvol aan de slag met consumer data science? Zo begin je

    Succesvol aan de slag met consumer data science? Zo begin je

    Hoewel veel organisaties de waarde inzien van data science om de consument beter van dienst te kunnen zijn, blijkt het écht effectief inzetten nog een lastig verhaal. Toch is het een heilige graal voor wie consumenten voor zich wil winnen. Hoe begin je ermee? Dat lees je hier.

    Lees verder »
    • Erwin van Oosten (Building Blocks)
    • 14 augustus 2020
    • Data analytics Strategie
      • 4952
      • 0
  • Het Data Science Team: de ideale opstelling

    Het Data Science Team: de ideale opstelling

    We weten allemaal dat verschillende persoonlijkheden en mindsets op de werkvloer elkaar kunnen versterken. Maar wanneer ze elkaar niet aanvullen of zelfs botsen, staat dit de ontwikkeling van een project of zelfs je bedrijf in de weg. Hoe stel je nu het best een productteam samen als het gaat om de ontwikkeling van datagedreven producten? Wanneer vullen datascientists en AI-experts elkaar het best aan? 

    Lees verder »
    • Derk Disselhoff (Worksuite)
    • 25 september 2019
    • Data analytics Loopbaan
      • 6384
      • 1
  • Zeven ingrediënten voor succesvolle innovaties

    Zeven ingrediënten voor succesvolle innovaties

    Sinds 2012 heeft meer dan 50 procent van de Fortune 500-bedrijven innovatie tot een integraal onderdeel van hun strategie gemaakt. Vanwege het succes van tech scale-ups die gebruikmaken van nieuwe technologieën zoals Data Science, Artificial Intelligence en Blockchain om gevestigde bedrijven te verstoren, hebben bedrijven de behoefte om te innoveren. 90 Procent van de innovatielabs faalt echter en volgens een rapport van Capgemini voelt slechts 5 procent van de research and development-medewerkers zich gemotiveerd om te innoveren. Dit resulteert in bezuinigingen, hogere kosten en falende innovatietrajecten. Bedrijven als Adecco, Microsoft Silicon Valley, Coca-Cola en Disney hebben zelfs hun innovatielabs gesloten. Waarom falen innovaties? En hoe zorg je dat ze wel succesvol zijn?

    Lees verder »
    • Derk Disselhoff (Worksuite)
    • 29 augustus 2019
    • Brand design Data analytics Innovatie
      • 8898
      • 0
  • Maak de onzichtbare hand van de markt zichtbaar met data

    Maak de onzichtbare hand van de markt zichtbaar met data

    Vrije markten zorgen voor een prijsevenwicht, 'automagisch': vraag en aanbod van goederen bereiken automatisch en efficiënt een evenwicht. Dat noemen we de onzichtbare hand. Maar ik ben een datawetenschapper, ik doe niet aan automagisch. Geen waarnemingen betekent dat het fenomeen niet bestaat. Computer says no.

    Lees verder »
    • Arjan Haring (Jheronimus Academy of Data Science)
    • 14 februari 2019
    • Data analytics
      • 5072
      • 0
  • Data die je nodig hebt is goud waard, niet data die je al hebt

    Data die je nodig hebt is goud waard, niet data die je al hebt

    Het was begin 2017 en het was pas enkele weken na mijn start bij de Jheronimus Acadamy of Data Science, een universiteit waar data science en ondernemerschap gecombineerd worden, dat ik de hoop begon te verliezen. Tal van bedrijven hadden interesse getoond om samen te werken aan onderzoek of met studenten aan bedrijfsopdrachten, de belangstelling was echt overweldigend. Maar ze hadden allemaal bestaande datasets die wij moesten omzetten in goud. Dat moet anders. Bedrijven moeten streven naar extra inkomstenstromen die een positief effect hebben op hun continuïteit. Voor aanvullende inkomstenstromen is nieuwe data  nodig, en dit vereist een nieuwe aanpak voor datascience-projecten.

    Lees verder »
    • Arjan Haring (Jheronimus Academy of Data Science)
    • 16 januari 2019
    • Data analytics
      • 6244
      • 0
  • Is artificiële intelligentie te disruptief en grensverleggend?

    Is artificiële intelligentie te disruptief en grensverleggend?

    Intelligente systemen gaan steeds meer functies in ons leven overnemen. Zo worden geautomatiseerd eenvoudige rechtszaken afgehandeld, verzekeringspolissen beoordeeld en personen geïdentificeerd. Gaan deze systemen onze werkelijkheid bepalen of gaan we de toepassing van artificiële intelligentie beperken tot wat wij acceptabel vinden? In dit artikel laat ik je een tiental voorbeelden zien van disruptieve toepassingen van AI. Ik deel ze om je te laten ervaren waarom de toekomst van Artificial Intelligence niet rechtlijnig zal verlopen. 

    Lees verder »
    • Ger van den Buijs ( FiveDolphins)
    • 17 september 2018
    • E-business Data analytics Innovatie
      • 15196
      • 4
  • Op expeditie naar de toekomst van seks

    Op expeditie naar de toekomst van seks

    Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Holy Fuck' van Mabel Nummerdor en Jeanneke Scholtens.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 7 september 2018
    • Innovatie
      • 8066
      • 0
  • Data science draait om klanten, niet om cijfers

    Data science draait om klanten, niet om cijfers

    Hoe populair data science ook is, veel bedrijven weten niet waar ze moeten beginnen. Data wordt daardoor nogal eens een doel en eigen waarheid op zich. Vier experts delen hun ervaringen én adviezen.

    Lees verder »
    • Sander Harryvan (Building Blocks)
    • 9 maart 2018
    • Data analytics
      • 14364
      • 0
  • Willem Ernst Herter (Pacmed): “Machine learning als een aanvulling op de expertise van een arts”

    Willem Ernst Herter (Pacmed): “Machine learning als een aanvulling op de expertise van een arts”

    De richtlijn voor de behandeling van urineweginfectie is gebaseerd op een onderzoek onder 5000 patiënten. Dat waren vrijwel allemaal jonge vrouwen, aangezien urineweg-infectieziekten onder hen het meest voorkomt. Je kunt je voorstellen dat de meest effectieve behandeling van oude mannen met eenzelfde kwaal afwijkt van de richtlijn. Pacmed wil die afwijkingen inzichtelijk maken, zodat artsen betere besluiten kunnen nemen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van grote datasets en machine learning. Op dit moment loopt er een pilot.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 20 november 2017
    • Data analytics
      • 8988
      • 1

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you