-
Waarom we ons zo laten gaan op Black Friday
In 2015 werd Black Friday in Nederland geïntroduceerd, door een aantal dappere winkeliers die het Amerikaanse koopfestijn naar ons land haalden. Tijd om te kijken hoe Black Friday ons de afgelopen vijf jaar heeft beïnvloed en waarom we ons soms zo laten gaan…
-
Merkvraag 3: waarom zijn er eigenlijk merken?
Iedere week probeer ik een basale, maar belangrijke vraag rond merkbouwen te beantwoorden. Dit is de derde vraag: waarom zijn er eigenlijk merken? Het ligt voor de hand om te refereren aan status en emotie. Je laat de vrager het beeld van geeks zien, die in een tent voor de Apple Store overnachten om als eerste de nieuwe iPhone te kopen. Of motorrijders met tatoeages van Harley-Davidson. Op zich is dat prima. Maar hoewel ik dit werk al lang doe, durf ik toe te geven dat ik pas na het lezen van Thinking Fast & Slow van Daniel Kahneman merken echt begrijp.
-
De Week van Koot: Mark Ritson, Daniel Kahneman en een do-it-yourself coffeeshop
Op een van de slides uit de presentatie van Mark Ritson die we bij nummer zeven hieronder bespreken, staat een wonderschone uitspraak van David Abbott: “Shit that arrives at the speed of light, is still shit”. Hier is weer de update met het laatste nieuws van deze week.