Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Conversies

gerelateerde topics

  • conversieratio
  • conversieoptimalisatie
  • google analytics
  • conversie optimalisatie
  • abtesten

conversies experts

  • Ellen Tonkens
    Aantal blogs: 1
  • Kari Aalders
    Aantal blogs: 1
  • Ruud Buijserd
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Te weinig conversies om een campagne bij te sturen. Wat nu?

    Te weinig conversies om een campagne bij te sturen. Wat nu?

    Herken jij jezelf in de volgende situatie? Je levert een B2B-dienst, en je hebt daar een goed gestructureerd search-account voor opgezet. Je hebt relevante keywords ingeladen en goede advertentieteksten ingesteld. Data stromen binnen, en het is tijd om de budgetten en biedingen van campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden te optimaliseren. Maar je ziet dat de conversies mondjesmaat binnenstromen en je vraagt je af op welke metrieken je het account dan wél kunt bijsturen? 

    Lees verder »
    • Bart_Schouten (Leadscope)
    • 20 juli 2020
    • Advertising Search Data analytics
      • 8104
      • 0
  • Ook last van dalende conversie van jouw online campagnes?

    Ook last van dalende conversie van jouw online campagnes?

    Sinds een paar maanden zijn er onbegrijpelijke dalingen in conversie van online campagnes te zien. Steeds meer marketeers hebben ermee te maken. De impact van recente wijzigingen in onder meer Safari en Firefox blijkt groter dan gedacht. Gelukkig is er een oplossing.

    Lees verder »
    • Jeroen Bertrams (Zelfstandig)
    • 5 maart 2020
    • Advertising Data analytics
      • 16044
      • 5
  • Zo pak je een redesign van je site het beste aan

    Zo pak je een redesign van je site het beste aan

    We weten dat het live zetten van een volledig redesign vaak een conversiedaling veroorzaakt. Hoewel het beter is dit continu in kleine stapjes te optimaliseren ontkom je soms niet aan het doen van een volledig redesign. Daarom vertel ik je graag meer over hoe je dit het beste kunt aanpakken.

    Lees verder »
    • Ellen Tonkens (Online Dialogue)
    • 11 februari 2020
    • Customer experience Brand design Innovatie
      • 9230
      • 2
  • Nieuw in Google Ads: zo stel je conversie-acties strategisch in op campagneniveau

    Nieuw in Google Ads: zo stel je conversie-acties strategisch in op campagneniveau

    Tijdens Google Marketing Live in mei werden een aantal nieuwe Google Ads-features aangekondigd. Eén daarvan is de mogelijkheid tot het instellen van conversieacties op campagneniveau, om deze campagne te kunnen optimaliseren voor een specifieke conversieactie of meerdere conversieacties. In de oude situatie was het enkel mogelijk om een conversieactie op accountniveau toe te voegen, maar deze mogelijkheid zal het gebruik van Smart Bidding in Google Ads in vele gevallen ten goede zou kunnen komen.

    Lees verder »
    • Kari Aalders (Traffic Builders)
    • 16 juli 2019
    • Advertising Search
      • 7946
      • 0
  • Zo optimaliseer je jouw landingspagina bij lage bezoekersaantallen

    Zo optimaliseer je jouw landingspagina bij lage bezoekersaantallen

    Je hebt alles gelezen over conversie-optimalisatie. Je brengt sommige strategieën in de praktijk en zet je landingspagina live. De conversie is goed, maar toch knaagt er iets. Kan het niet nog iets beter? Wat zou het effect zijn van een andere call-to-action? Zou de conversie stijgen of dalen als je een man in plaats van een vrouw op de productfoto’s zet? In dit artikel onderzoeken we verschillende strategieën die je kunt gebruiken om goede A/B-tests te houden, ook als je minder testmogelijkheden hebt dan de grote spelers.

    Lees verder »
    • René Voorberg (De Beelddenkers)
    • 10 januari 2019
    • Advertising Brand design Data analytics
      • 12388
      • 3
  • Marketeer, let op: voorkom verkeerde conversie-percentages

    Marketeer, let op: voorkom verkeerde conversie-percentages

    De conversie-ratio die je vandaag gebruikt om het aantal nieuwsbrief-inschrijvingen of demo-aanvragen te meten, kan wel eens fundamenteel verkeerd zijn. Zelfs zo verkeerd dat het 10 tot 70 procent kan afwijken van de werkelijkheid. Erg belangrijk dus om te snappen waar je naar kijkt en waarom. Hoe kan Google Analytics een vertekend beeld geven en hoe kun je dat voorkomen?

    Lees verder »
    • Ruud Buijserd (Klue)
    • 9 januari 2019
    • Search Data analytics
      • 12888
      • 4
  • Conversie-optimalisatie, ook tijdens de uitverkoop

    Conversie-optimalisatie, ook tijdens de uitverkoop

    Met Black Friday werd eind november het officiële startschot gegeven voor een lucratieve tijd voor webwinkeliers: de feestdagen en de januari-uitverkoop. Tijdens deze periode azen merchants met superscherpe kortingen, mega-aanbiedingen en 'exclusieve deals tegen bodemprijzen' op een laatste, fikse duw in de omzet aan het eind van het boekjaar. Maar is dit wel zo lucratief als ons wordt voorgespiegeld? En hoe kun je als MKB’er of webwinkelier genuanceerd met de gekte omgaan en tóch profiteren van een verhoogde omzet?

    Lees verder »
    • Wouter de Vries (Internet Payment Solutions)
    • 4 januari 2019
    • E-business E-commerce
      • 7488
      • 0
  • Zo haal je hogere conversies dankzij multivariate testen

    Zo haal je hogere conversies dankzij multivariate testen

    Niet elke websitebezoeker gaat over tot een aankoop, maar door je website te optimaliseren voor conversies kun je je websitebezoekers wel zoveel mogelijk verleiden. De beste optimalisatietechnieken? Die verschillen per webshop en moet je dus uitvoerig testen. Door het testen en uitvoeren van conversie-optimalisatie middels een multivariate test hebben wij een toename van meer dan 20% in conversies gerealiseerd. In dit artikel leg ik uit hoe je zelf zo’n test kan opzetten. 

    Lees verder »
    • Elise Haas (Inventus Online)
    • 14 december 2017
    • Data analytics
      • 9728
      • 0
  • Zo meet je in Google Tag Manager wat je bezoekers wel en niet zien op jouw website

    Zo meet je in Google Tag Manager wat je bezoekers wel en niet zien op jouw website

    Wat bezoekers van je website zien, of juist niet zien, is vaak een ondergeschoven kindje. We optimaliseren onze content zo goed mogelijk met opvallende CTA’s, duidelijke formulieren en A/B-testen de buttons om tot de perfecte variant te komen. Maar wat heeft dat voor nut als deze elementen niet zichtbaar zijn voor bezoekers? Meet de zichtbaarheid van jouw website-elementen met de Zichtbaarheid van element-trigger in Google Tag Manager.

    Lees verder »
    • Jorrit Molenaar (Inventus)
    • 12 december 2017
    • Data analytics
      • 17472
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you