Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Conversieratio

gerelateerde topics

  • conversies
  • conversieoptimalisatie
  • b2b
  • b2b-marketing
  • mkb

conversieratio experts

  • Bart Schouten
    Aantal blogs: 1
  • Kari Aalders
    Aantal blogs: 1
  • Ruud Buijserd
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Te weinig conversies om een campagne bij te sturen. Wat nu?

    Te weinig conversies om een campagne bij te sturen. Wat nu?

    Herken jij jezelf in de volgende situatie? Je levert een B2B-dienst, en je hebt daar een goed gestructureerd search-account voor opgezet. Je hebt relevante keywords ingeladen en goede advertentieteksten ingesteld. Data stromen binnen, en het is tijd om de budgetten en biedingen van campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden te optimaliseren. Maar je ziet dat de conversies mondjesmaat binnenstromen en je vraagt je af op welke metrieken je het account dan wél kunt bijsturen? 

    Lees verder »
    • Bart_Schouten (Leadscope)
    • 20 juli 2020
    • Advertising Search Data analytics
      • 8100
      • 0
  • Nieuw in Google Ads: zo stel je conversie-acties strategisch in op campagneniveau

    Nieuw in Google Ads: zo stel je conversie-acties strategisch in op campagneniveau

    Tijdens Google Marketing Live in mei werden een aantal nieuwe Google Ads-features aangekondigd. Eén daarvan is de mogelijkheid tot het instellen van conversieacties op campagneniveau, om deze campagne te kunnen optimaliseren voor een specifieke conversieactie of meerdere conversieacties. In de oude situatie was het enkel mogelijk om een conversieactie op accountniveau toe te voegen, maar deze mogelijkheid zal het gebruik van Smart Bidding in Google Ads in vele gevallen ten goede zou kunnen komen.

    Lees verder »
    • Kari Aalders (Traffic Builders)
    • 16 juli 2019
    • Advertising Search
      • 7946
      • 0
  • Marketeer, let op: voorkom verkeerde conversie-percentages

    Marketeer, let op: voorkom verkeerde conversie-percentages

    De conversie-ratio die je vandaag gebruikt om het aantal nieuwsbrief-inschrijvingen of demo-aanvragen te meten, kan wel eens fundamenteel verkeerd zijn. Zelfs zo verkeerd dat het 10 tot 70 procent kan afwijken van de werkelijkheid. Erg belangrijk dus om te snappen waar je naar kijkt en waarom. Hoe kan Google Analytics een vertekend beeld geven en hoe kun je dat voorkomen?

    Lees verder »
    • Ruud Buijserd (Klue)
    • 9 januari 2019
    • Search Data analytics
      • 12888
      • 4
  • Conversie-optimalisatie, ook tijdens de uitverkoop

    Conversie-optimalisatie, ook tijdens de uitverkoop

    Met Black Friday werd eind november het officiële startschot gegeven voor een lucratieve tijd voor webwinkeliers: de feestdagen en de januari-uitverkoop. Tijdens deze periode azen merchants met superscherpe kortingen, mega-aanbiedingen en 'exclusieve deals tegen bodemprijzen' op een laatste, fikse duw in de omzet aan het eind van het boekjaar. Maar is dit wel zo lucratief als ons wordt voorgespiegeld? En hoe kun je als MKB’er of webwinkelier genuanceerd met de gekte omgaan en tóch profiteren van een verhoogde omzet?

    Lees verder »
    • Wouter de Vries (Internet Payment Solutions)
    • 4 januari 2019
    • E-business E-commerce
      • 7488
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you