-
Te weinig conversies om een campagne bij te sturen. Wat nu?
Herken jij jezelf in de volgende situatie? Je levert een B2B-dienst, en je hebt daar een goed gestructureerd search-account voor opgezet. Je hebt relevante keywords ingeladen en goede advertentieteksten ingesteld. Data stromen binnen, en het is tijd om de budgetten en biedingen van campagnes, advertentiegroepen en zoekwoorden te optimaliseren. Maar je ziet dat de conversies mondjesmaat binnenstromen en je vraagt je af op welke metrieken je het account dan wél kunt bijsturen?
-
Nieuw in Google Ads: zo stel je conversie-acties strategisch in op campagneniveau
Tijdens Google Marketing Live in mei werden een aantal nieuwe Google Ads-features aangekondigd. Eén daarvan is de mogelijkheid tot het instellen van conversieacties op campagneniveau, om deze campagne te kunnen optimaliseren voor een specifieke conversieactie of meerdere conversieacties. In de oude situatie was het enkel mogelijk om een conversieactie op accountniveau toe te voegen, maar deze mogelijkheid zal het gebruik van Smart Bidding in Google Ads in vele gevallen ten goede zou kunnen komen.
-
Marketeer, let op: voorkom verkeerde conversie-percentages
De conversie-ratio die je vandaag gebruikt om het aantal nieuwsbrief-inschrijvingen of demo-aanvragen te meten, kan wel eens fundamenteel verkeerd zijn. Zelfs zo verkeerd dat het 10 tot 70 procent kan afwijken van de werkelijkheid. Erg belangrijk dus om te snappen waar je naar kijkt en waarom. Hoe kan Google Analytics een vertekend beeld geven en hoe kun je dat voorkomen?
-
Conversie-optimalisatie, ook tijdens de uitverkoop
Met Black Friday werd eind november het officiële startschot gegeven voor een lucratieve tijd voor webwinkeliers: de feestdagen en de januari-uitverkoop. Tijdens deze periode azen merchants met superscherpe kortingen, mega-aanbiedingen en 'exclusieve deals tegen bodemprijzen' op een laatste, fikse duw in de omzet aan het eind van het boekjaar. Maar is dit wel zo lucratief als ons wordt voorgespiegeld? En hoe kun je als MKB’er of webwinkelier genuanceerd met de gekte omgaan en tóch profiteren van een verhoogde omzet?