Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Conversie

gerelateerde topics

  • testen
  • persuasion
  • psychologie
  • ab testen
  • abtesten

conversie optimalisatie experts

  • Arjan Haring
    Aantal blogs: 5
  • Martin van Kranenburg
    Aantal blogs: 4
  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 3

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.

  • Zo optimaliseer je jouw landingspagina bij lage bezoekersaantallen

    Zo optimaliseer je jouw landingspagina bij lage bezoekersaantallen

    Je hebt alles gelezen over conversie-optimalisatie. Je brengt sommige strategieën in de praktijk en zet je landingspagina live. De conversie is goed, maar toch knaagt er iets. Kan het niet nog iets beter? Wat zou het effect zijn van een andere call-to-action? Zou de conversie stijgen of dalen als je een man in plaats van een vrouw op de productfoto’s zet? In dit artikel onderzoeken we verschillende strategieën die je kunt gebruiken om goede A/B-tests te houden, ook als je minder testmogelijkheden hebt dan de grote spelers.

    Lees verder »
    • René Voorberg (De Beelddenkers)
    • 10 januari 2019
    • Advertising Brand design Data analytics
      • 12394
      • 3
  • Conversie-optimalisatie, ook tijdens de uitverkoop

    Conversie-optimalisatie, ook tijdens de uitverkoop

    Met Black Friday werd eind november het officiële startschot gegeven voor een lucratieve tijd voor webwinkeliers: de feestdagen en de januari-uitverkoop. Tijdens deze periode azen merchants met superscherpe kortingen, mega-aanbiedingen en 'exclusieve deals tegen bodemprijzen' op een laatste, fikse duw in de omzet aan het eind van het boekjaar. Maar is dit wel zo lucratief als ons wordt voorgespiegeld? En hoe kun je als MKB’er of webwinkelier genuanceerd met de gekte omgaan en tóch profiteren van een verhoogde omzet?

    Lees verder »
    • Wouter de Vries (Internet Payment Solutions)
    • 4 januari 2019
    • E-business E-commerce
      • 7504
      • 0
  • Breekt conversie-optimalisatie voor B2B door in 2018?

    Breekt conversie-optimalisatie voor B2B door in 2018?

    Het vakgebied conversie-optimalisatie (CRO) kent een sterke traditie van mooie businesscases en awards. Het meetbare succes, gekoppeld aan kennis over  consumentengedrag, heeft vooral voor e-commerce en travel mooie voorbeelden opgeleverd over hoe bureaus nog relevanter kunnen zijn voor hun klanten en daarmee een positief effect op de winst hebben. Wanneer volgt de doorbraak in het B2B-segment?

    Lees verder »
    • Valentina Djoemai (Online Dialogue)
    • 1 maart 2018
    • Brand design Data analytics
      • 21126
      • 0
  • Cryptomunten zijn het gesprek van de dag: hoe kunnen we deze effecten gebruiken voor CRO?

    Cryptomunten zijn het gesprek van de dag: hoe kunnen we deze effecten gebruiken voor CRO?

    Crypto beer & pizza nights zijn avonden waar je bijna niet meer omheen kunt. Dagelijks wordt er gepraat over Bitcoin, Ripple, Litecoin en ga zo maar door. Massaal kopen we Bitcoins en vertellen we aan elkaar hoeveel meer onze munten waard zijn geworden. We kijken uit naar het moment van de dag waarop we kunnen kijken hoe het staat met onze currencies. Er ontstaan zelfs groepen mensen die bij elkaar komen om voorspellingen te doen over de koers. Maar hoe komt het nou dat cryptocurrencies het gesprek van de dag zijn geworden?

    Lees verder »
    • Roos van Dam (Online Dialogue)
    • 12 januari 2018
    • Data analytics
      • 12308
      • 2
  • Zo worden tijd en geld geen valkuilen voor A/B-testen

    Zo worden tijd en geld geen valkuilen voor A/B-testen

    Data gedreven werken is een hot topic. Het is de cultuur van vrijwel ieder succesvol bedrijf om zoveel mogelijk te experimenteren en de onafhankelijke data uit te laten wijzen wat werkt en wat niet. Waarom? Omdat we weten dat onderbuikgevoel minder succesvol is dan ruwe data om beslissingen op te maken en ons onbewuste brein veel belangrijker is in het besluitvormingsproces dan het rationele bewuste brein. Door te experimenteren kunnen we dit meten.

    Maar experimenteren heeft een hoop valkuilen. Zo zijn er valkuilen die makkelijker te herkennen en voorkomen zijn, zoals een lage hoeveelheid bezoekers. En valkuilen die lastiger zijn dan anderen, zoals kennis of buy-in van het management. Maar wat ik eigenlijk bijna altijd tegenkom zijn de volgende twee valkuilen: tijd en geld. In dit artikel wil ik een andere manier van data gedreven werken opperen, die je helpen deze twee valkuilen te vermijden.

    Lees verder »
    • Joost Fromberg (ODIV)
    • 21 december 2017
    • Brand design Data analytics
      • 12226
      • 0
  • De 3 meest voorkomende struikelblokken op weg naar evidence based growth

    De 3 meest voorkomende struikelblokken op weg naar evidence based growth

    Het afgelopen jaar zagen we een duidelijke verschuiving waarbij onze klanten niet meer alleen behoefte hadden aan een succesvol CRO-programma. De data gedreven werkwijze die conversie optimalisatie kenmerkt, moest ook in de rest van de organisatie geïmplementeerd worden. In de cultuur dus. Daar word ik blij van, want CRO levert zoveel meer op dan alleen conversies – wij noemen het daarom ook wel evidence based growth. In de praktijk blijkt dit echter een lastige stap te zijn voor veel organisaties. Dit artikel gaat in op de drie meest voorkomende struikelblokken bij het bestendigen van een evidence based growth-cultuur.

    Lees verder »
    • Valentina Djoemai (Online Dialogue)
    • 2 november 2017
    • Brand design
      • 8102
      • 0
  • Waarom je aan de slag moet met Google Optimize: test, optimaliseer en personaliseer

    Waarom je aan de slag moet met Google Optimize: test, optimaliseer en personaliseer

    A/B-testtools: ze zijn er in overvloed en hebben allemaal hun eigen voor- en nadelen. Om je te helpen bij je keuze voor een van de A/B-testtools, heeft collega Eva Louwen in een eerder artikel op Marketingfacts de mogelijkheden op een rij gezet. In dit artikel leg ik Google Optimize onder de loep: de tool van Google voor A/B-testen en personalisatie. Hierbij wordt vooral ingezoomd op de resultatensectie van de tool, waarom je deze niet blind kunt vertrouwen en hoe je toch het maximale uit de data kunt halen. 

    Lees verder »
    • Shirley van Haalem (Traffic Builders)
    • 29 augustus 2017
    • Data analytics
      • 35658
      • 1
  • Systematisch je conversie verhogen met deze 6 methodes

    Systematisch je conversie verhogen met deze 6 methodes

    Amazon heeft haar 1-click buy-optie. Booking gebruikt teksten als ‘De afgelopen 24 uur 115 keer geboekt’. WeTransfer heeft een homepagina met één duidelijk doel. Slechts drie van de zes voorbeelden van een systematische aanpak voor conversie-optimalisatie. Deze bedrijven lanceren niet zomaar nieuwe testen. Er zit een psychologisch model achter waardoor je op een methodologische manier kan testen voor verbetering. Het is het verschil tussen een langetermijnstrategie en een enkele tactiek.

    Lees verder »
    • Niels Zee (Springest)
    • 23 augustus 2017
    • Brand design Data analytics
      • 22138
      • 1
  • Conversieoptimalisatie: van silo’s naar communicerende vaten

    Conversieoptimalisatie: van silo’s naar communicerende vaten

    Er is een bekend Hindoestaans sprookje over zes blinden en een olifant. Elk van de blinden voelt aan een deel van het dier. De blinde die de slagtand aanraakt, houdt het beest voor een slang. Degene die zijn hand op de poot legt, denkt te maken te hebben met een boom. Een derde blinde pakt de staart vast en weet het zeker: dit is een stuk touw. Enzovoorts. De moraal: mensen hebben individueel vaak een incomplete voorstelling van zaken. Alleen als collectief zijn ze in staat het hele plaatje te zien. Die moraal geldt ook voor marketingafdelingen.

    Lees verder »
    • Sylvia Vroklage (Midocean )
    • 8 augustus 2017
    • E-commerce
      • 15637
      • 0
  • Laurens Taekema (Parkvakanties): “Conversie-attributie is hot, maar nog lang niet de norm”

    Laurens Taekema (Parkvakanties): “Conversie-attributie is hot, maar nog lang niet de norm”

    Online travel publishers die al ruim tien jaar solide draaien zijn schaars. Er is de afgelopen jaren immers nogal wat veranderd in marketingland en er staan nog grote veranderingen op stapel op het gebied van bijvoorbeeld conversie-attributie. Een interview met vrijgevochten online reisondernemer Laurens Taekema over focus, kwaliteit en de noodzaak voor voortdurende innovatie.

    Lees verder »
    • Joost van Vught (Vakantie Dealz)
    • 26 juli 2017
    • E-commerce affiliate marketing
      • 17882
      • 0
  • 4 conversie-optimalisatietools en waarom je ze niet moet kiezen

    4 conversie-optimalisatietools en waarom je ze niet moet kiezen

    Ik wil even beginnen met de definitie van een begrip dat centraal staat in dit artikel. En dat is de definitie van keuzestress. "Keuzestress is een vorm van stress die veroorzaakt wordt doordat iemand overspoeld wordt met informatie die overwogen moet worden om een ‘goede’ keuze te kunnen maken." We hebben er allemaal mee te maken, op heel veel verschillende fronten. Welke tv moet ik kopen? Moet ik op dit aanbod ingaan en van baan wisselen? Neem ik een kat of een hond? Begin ik wel of niet aan kinderen? Een bolletje chocolade-ijs of toch citroen? We hebben tegenwoordig zoveel verschillende mogelijkheden tot onze beschikking en zoveel informatie beschikbaar dat het maken van een keuze eng begint te worden. Want, wat als je keuze tegenvalt?

    Lees verder »
    • Eva Louwen (Traffic Builders)
    • 18 juli 2017
    • Data analytics E-commerce Innovatie
      • 18455
      • 4
  • Dit zijn de grootste voordelen van de nieuwe interface van Google AdWords

    Dit zijn de grootste voordelen van de nieuwe interface van Google AdWords

    Halverwege vorig jaar werd het door Google groots aangekondigd: er zat een geheel nieuwe interface voor Google AdWords aan te komen. Momenteel is de nieuwe interface, genaamd Google AdWords Alpha, al beschikbaar voor een klein aantal AdWords-accounts. Eind 2017 zal de nieuwe interface beschikbaar zijn voor álle adverteerders, maar wij hebben gelukkig het voorrecht om al toegang te hebben tot dit nieuwe gezicht van ’s werelds grootste advertentieplatform. Daarom zetten wij alvast de grootste voordelen van deze nieuwe interface voor jou op een rij.

    Lees verder »
    • Jurre Oosterwechel (Adwise )
    • 13 juli 2017
    • Advertising Data analytics
      • 16881
      • 4
  • Google Optimize: wat kan je met deze optimalisatietool?

    Google Optimize: wat kan je met deze optimalisatietool?

    Vorig jaar werd het al aangekondigd, maar nu is het echt zover: Google heeft de gratis versie van Google Optimize beschikbaar gesteld. Een betaversie, zoals we gewend zijn. Wel boordevol praktische functionaliteiten om de conversie van je website te verbeteren. Tijd om de optimalisatietool te verkennen!

    Lees verder »
    • Celine Berends (Diversions)
    • 13 april 2017
    • Data analytics
      • 49490
      • 0
  • 6 optimalisatielessen die je als mkb’er ter harte moet nemen

    6 optimalisatielessen die je als mkb’er ter harte moet nemen

    Vandaag de dag gaat een gemiddeld mkb-bedrijf zich (gelukkig) ook steeds meer interesseren voor het optimaliseren van zijn website. Want het is natuurlijk goed dat je al die traffic inkoopt, maar als je je landings- of productpagina niet goed op orde hebt, gooi je eigenlijk geld in het putje; je traffic-investering wordt immers niet omgezet in conversies. Toch worden er nog veel fouten gemaakt die met een beetje meer aandacht voor de website makkelijk voorkomen kunnen worden. In deze blogpost ga ik in op een zestal zaken die je als mkb'er makkelijk en snel kunt oplossen en toepassen op je website.

    Lees verder »
    • Maurice Beerthuyzen (Nummer Negen consultancy)
    • 5 april 2017
      • 13009
      • 0
  • Webshops: meer twijfelende bezoekers verleiden tot conversie

    Webshops: meer twijfelende bezoekers verleiden tot conversie

    De productpagina’s van je webshop zien er gelikt uit, je trekt veel bekijks en je bezoekers aanbidden de live chatfunctie. Fantastisch! Maar kun je al een fles champagne opentrekken omdat je omzet veilig is? Nog maar even niet. Je kunt namelijk alsnog een hoop omzet verliezen aan verlaten winkelwagens. In dit artikel leg ik je uit waarom bezoekers een winkelwagen verlaten en hoe je zoveel mogelijk uitstappers kunt terugwinnen.

    Lees verder »
    • Bas van Eeuwen (Deloitte)
    • 17 maart 2017
    • E-commerce
      • 18885
      • 2
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you