-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Zo verhoog je zonder grote investeringen de conversie in je webshop
De conversie in je webshop is meer afhankelijk van afbeeldingen dan van de productomschrijving. Het verschil tussen één of twee foto’s per product zorgt zelfs voor een verschil in afzet van gemiddeld 7 procent. Dus: doe er je voordeel mee.
-
Hoe bepaal je een CPA als er geen directe verkoop is?
Geen directe verkoop en dan toch een CPA willen bepalen? Dat is best een lastige kwestie voor veel marketeers die actief zijn in markten waar een webshop niet het belangrijkste kanaal is. Maar het kan wel! Hoe, dat lees je hier.
-
How to: Datagedreven B2B-leadgeneratie
Leadgeneratie. Iedere organisatie die wil groeien moet zich bezighouden met sales, of: het genereren van nieuwe leads. Dit kan op verschillende manieren. Je kunt als bedrijf verkopers aannemen voor koude-acquisitie. Je kunt callcenters inzetten. Je kunt leads inkopen via externe partijen. Of je kunt online marketing slim inzetten.
-
Nieuw in Google Ads: zo stel je conversie-acties strategisch in op campagneniveau
Tijdens Google Marketing Live in mei werden een aantal nieuwe Google Ads-features aangekondigd. Eén daarvan is de mogelijkheid tot het instellen van conversieacties op campagneniveau, om deze campagne te kunnen optimaliseren voor een specifieke conversieactie of meerdere conversieacties. In de oude situatie was het enkel mogelijk om een conversieactie op accountniveau toe te voegen, maar deze mogelijkheid zal het gebruik van Smart Bidding in Google Ads in vele gevallen ten goede zou kunnen komen.
-
Conversieacties in Google Ads: afzonderlijke conversiedoelen per campagne
Binnen Google Ads stel je conversiedoelen in op accountniveau. Dat wil ook zeggen dat elk doel wat behaald wordt door één van je campagnes, altijd geteld zal worden als conversie. Het is niet mogelijk om bepaalde campagnes op andere doelen af te rekenen. Dit is anders bij bijvoorbeeld Facebook Ads, waarbij je per advertentieset kunt optimaliseren op conversiegebeurtenis. Een functionaliteit die al langere tijd gemist wordt in Google Ads, en waar nu eindelijk een oplossing voor is gekomen.
-
Lifecycle Marketing in 7 stappen #spon
Hoeveel leads komen er maandelijks bij jouw organisatie binnen? En worden deze leads allemaal netjes opgevolgd? Of verdwijnen de meesten in de 'prullenbak' wanneer blijkt dat ze niet direct zullen kopen? Er zijn allerlei redenen waarom leads niet of niet goed worden opgevolgd. Aan de hand van zeven stappen zien we dat dit proces niet complex hoeft te zijn.
-
Progressive Web Apps: het Gouden Ei voor e-commerce?
"Verhoog je conversie-ratio met wel 150 procent! Start nu en verdubbel je omzet! Jouw webshop kan tot wel drie keer meer bezoekers genereren!" Dit soort kreten horen en lezen we als marketeers van webshops dagelijks. Iedere nieuwe service en startup beweert hét gouden ei gevonden te hebben dat van je webshop met gemak een mega cashmachine zal maken. Maar hoeveel van deze beloftes komen nu echt uit? Eind 2015 werd er uit de categorie 'Gouden Eieren voor e-commerce' nog eentje aan ons voorgesteld: de Progressive Web App. Met veel scepticisme ontvangen en door veel partijen in eerste instantie ook meteen van tafel geveegd, blijkt nu bijna drie jaar later dat deze toepassing wel is blijven hangen, geen hype of buzzword is en ook daadwerkelijk een Gouden Ei is voor de e-commerce.
-
Conversie-attributie: zoveel meer dan alleen kanalen meten
Bij conversie-attributie wordt met name gedacht aan het toekennen van waarde aan verschillende marketingkanalen, op basis van de bijdrage die ze hebben geleverd aan een conversie. Het geeft inzicht in welke kanalen ervoor zorgen dat bezoekers van je website uiteindelijk converteren en waar het inzetten van je marketingbudget dus het meeste effect zal hebben. Klinkt interessant toch? Maar waarom zouden we conversie-attributie alleen toepassen op kanalen als er nog zoveel meer mogelijkheden zijn?
-
Omzeil de nadelen die kleven aan conversie-attributie
Tot nog maar pas geleden was de wereld ingericht op last-click conversie-attributie. Heel kort door de bocht gezegd: het laatste kanaal dat een bezoeker aanlevert, krijgt 100 procent van de waarde. Dat dit in veel situaties niet ideaal is, moge duidelijk zijn. Maar wat wél ideaal is blijft onduidelijk. Conversie-attributie lijkt nu helemaal in de mode en geldt als oplossing voor het oneerlijk toekennen van conversies: de heilige graal voor het eerlijk toekennen van conversie. Ik heb echter mijn twijfels of dat wel echt goed werkt.
-
Breekt conversie-optimalisatie voor B2B door in 2018?
Het vakgebied conversie-optimalisatie (CRO) kent een sterke traditie van mooie businesscases en awards. Het meetbare succes, gekoppeld aan kennis over consumentengedrag, heeft vooral voor e-commerce en travel mooie voorbeelden opgeleverd over hoe bureaus nog relevanter kunnen zijn voor hun klanten en daarmee een positief effect op de winst hebben. Wanneer volgt de doorbraak in het B2B-segment?
-
De gebruiker staat centraal in de nieuwe update van Google Analytics
Je website is niet tastbaar, net zoals de bezoekers op je website. Om die zwarte doos toch in te kunnen kijken hebben we natuurlijk Google Analytics, waardoor we ineens inzichtelijk kunnen krijgen wat er allemaal gebeurt op je website, waar de bezoekers vandaan komen en wie die persoon op jouw website nu is. Dit laatste staat centraal in de laatste update van Google Analytics.
-
Het zijn verwarrende tijden voor marketeers
De afgelopen weken werden we verrast met bijzondere berichten: ‘s werelds belangrijkste verkopers van consumentenproducten, P&G en Unilever, willen minder geld uitgeven aan marketing. Eerder deze maand gaf P&G al aan te willen schuiven met de digitale bestedingen als gevolg van uitblijvende groei. Bram Koster schreef er een prikkelend artikel over met de titel “Hoe zonnig is de toekomst van programmatic marketing"? Bram gaat dieper in op de achtergronden van dit specifieke onderdeel van digitaal adverteren. Wat mij vooral te denken gaf was het uitblijven van groei voor P&G.
-
Waarom je nú volledig moet focussen op mobiel
Er wordt al lang gesproken over mobile first, maar het is nu belangrijker dan ooit. Is jouw website mobielvriendelijk, snel en biedt het een optimale gebruikerservaring? In ons onderzoek zien we interessante cijfers over het gebruik van mobiel en tablet en de daarbij behorende conversiecijfers. Daarnaast komt de mobile first index van Google nu steeds dichterbij en ben je kansloos zonder een geoptimaliseerde variant voor mobiel en tablet. Genoeg redenen om je mobiele website eens flink onder de loep te nemen.
-
5 type data-analyses die helpen meer omzet te realiseren
Wanneer jouw bedrijf al even meedraait, heb je normaliter al veel data verzameld. Uit die data is bijzonder veel te halen. Daarmee zeg ik ongetwijfeld niets wat je nog niet eerder gehoord of gelezen heb. In deze blogpost hoop ik je wel met wat nieuwe analyses te inspireren om de data in te duiken en meer uit je data en dus je website te halen.
-
Kan het weer het conversiepercentage van je webwinkel beïnvloeden? En hoe dan?
Welke invloed heeft het weer op online verkopen. Kunnen we met mooi weer meer verkopen verwachten? Of wordt er meer verkocht op regenachtige dagen omdat mensen dan meer tijd online spenderen? Of verschilt dit dan weer per device? In een onderzoek proberen we te achterhalen welke invloed het weer uitoefent op het conversiepercentage.