-
Is er een rol voor chatbots in B2B-webshops?
Stel, je hebt een groothandel. Er staat een vacature uit voor een nieuwe medewerker op de klantenservice. Je krijgt een sollicitatie binnen van ene Dave. Zijn kwalificaties zijn als volgt:
- Kan 24 uur per dag, 7 dagen per week werken
- Vraagt weinig salaris, alleen wat elektriciteit
- Kan klanten onder andere ook in het Duits, Engels, Frans, Spaans, Roemeens, Chinees en Hindi te woord staan
- Heeft altijd een woordje klaar
- Dave heeft geen eigen werkplek nodig
- Dave laat de koffieautomaat altijd netjes achter
Zou jij Dave aannemen?
-
De trends voor 2018
Customer journeys in 2018: heel Silicon Valley wil The Voice of Holland zijn
In een serie van 4 vertellen we je meer over de 4 trends van 2018 die invloed gaan hebben op jouw klanten en hun klantreis. Eén blog per trend, omdat er genoeg te vertellen is over ieder onderwerp. Gister schreven we over de derde trend ‘Een kijkje door de roze bril van augmented reality’, vandaag gaan we verder met de vierde trend: heel Silicon Valley wil The Voice of Holland zijn
-
Case: 1000+ pre-orders via chatbotmarketing
Chatbots. Je hoort er veel over en je ziet er ook steeds meer. Chatbots worden vooral ingezet voor het verbeteren van de klantenservice, webcare en het verder optimaliseren van de customer journey. Zou je chatbots ook in kunnen zetten voor het realiseren van business? Het antwoord in deze case: ja.
-
Conversational interfaces
De menselijke factor in de wereld van AI en bots
Al jaren ben ik gefascineerd door de vraag hoe je 'digital' zo persoonlijk en relevant mogelijk kan maken. De gedachten gaan dan al snel naar marketing automation en in toenemende mate bots en artificial intelligence (AI). En natuurlijk moeten we ook die kant op, het bewijs in deze Special spreekt voor zich. Waarom standaard servicevragen door een dure agent laten beantwoorden als het ook via een geautomatiseerde flow kan? Maar het is niet de heilige graal. We mogen niet onderschatten wat de waarde is van écht contact en menselijke interactie. Van het laten zien dat je als merk eerlijk, betrouwbaar en authentiek bent. Dit zeg ik overigens niet als dromer, maar als zeer resultaatgedreven marketeer. Juist met het combineren van automation en social kun je je echt onderscheiden als merk. Ik voorspel een gouden huwelijk voor AI met de menselijke touch.
-
Conversational interfaces
Hoe conversational interfaces je klantencommunicatie voorgoed gaan veranderen
De meeste bedrijven kijken nog vooral naar social media voor het opbouwen van klantenrelaties, maar dat gaat snel veranderen. Al in 2015 hebben messaging-apps social media voorbijgestreefd in maandelijkse actieve gebruikers. Bovendien openen de grootste van deze apps – WhatsApp en Facebook Messenger – zich voor b2c-communicatie, terwijl apps als WeChat en Telegram dat al langer waren. Wat betekent dit voor jouw klantenrelaties en -communicatie?
-
Conversational interfaces
10 handige chatbots voor ondernemers
Luke Skywalker had R2D2, Tony Stark had Dum-E, Michael Knight had K.I.T.T. en Cooper had Tars. Opvallend veel badass actiehelden worden vergezeld door loyale robots. Wat als jij ook je eigen robot sidekicks zou hebben om je te ondersteunen in je ondernemingsactiviteiten?
-
Conversational interfaces
Het verschil tussen een chatbot en een intelligent assistant - en waarom dat belangrijk is
Een chatbot kan een intelligent agent zijn, maar is dat niet per se. En mocht je in de nabije toekomst aan de slag willen met een conversational interface, dan is het wel handig om het verschil te begrijpen. Daarom leggen we dat je dat graag uit.
-
Conversational interfaces
Conversational interfaces betekenen de doorbraak van het internet of things
Spraakassistenten, chatbots of robo-adviseurs zijn bezig om de nieuwe interface tussen diensten en consumenten te worden als vervanging voor apps. De IT-giganten Microsoft, Google, Apple, Amazon en Facebook maken zich op voor een nieuwe ronde in de platformenstrijd. Het speelveld zou in enkele jaren drastisch kunnen veranderen. Voor dienstverleners en marketeers is het dus zaak alert te zijn en tijdig in te spelen op de nieuwe mogelijkheden en snelle veranderingen. Wat houden de ontwikkelingen in en welk platform moet je kiezen?
-
Conversational interfaces
Dit betekent de opkomst van conversational interfaces voor jou als (search)marketeer
Terwijl we nu nog vaak Google of Facebook gebruiken als belangrijkste online informatiebron, is het niet ondenkbaar dat we straks chat-apps en voice search gebruiken om online te navigeren, informatie te zoeken en zelfs aankopen te doen. Gebruikers zullen hierdoor steeds minder handelingen nodig hebben om te vinden waarnaar ze op zoek zijn. De opkomst van conversational interfaces kan grote gevolgen hebben voor het zoekmachinelandschap zoals we het nu kennen. Welke gevolgen zijn dit en hoe kun je daar als zoekmachinemarketeer op anticiperen?
-
Conversational interfaces
7 richtlijnen voor het schrijven van teksten voor chatbots
De bots komen eraan. Steeds meer mensen willen mobiel chattend met merken communiceren. En door kunstmatige intelligentie kunnen we dat automatiseren. Maar chatcommunicatie stelt nieuwe eisen aan geschreven content. Zeven dingen om aan te denken als je schrijft voor chatbots.