-
Case: slimme contentmarketing van de ANWB
"Afgelopen jaar is de ANWB meer zichtbaar geworden, mede door alle content. We zijn intern ook alle content aan het verbinden, daarmee kun je dingen veel meer in een logisch verband online bij elkaar brengen zonder dat iedere afdeling een ingangetje op de website maakt." De afdeling e-content van de ANWB houdt zich met een team van zeventien mensen bezig met onder andere contentmarketing. Voorheen had Anwb.nl de focus om er voor te zorgen dat alle producten en diensten terugkwamen op de website. Maar sinds 2015 is een duidelijke verandering ingezet, waarbij de klant en de klantreis centraal worden gezet.
-
Allerhande loopt al decennia voorop met contentmarketing
"Ik zag het uitbouwen van het merk Allerhande als persoonlijk doel. Dat vertelde ik ook tijdens mijn sollicitatiegesprek. En toen werd ik aangenomen." Rutger Anema is Senior Marketing Manager bij Albert Heijn en verantwoordelijk voor de uitbouw van Allerhande als merk.
Ook online dus: "In Allerhande zat veel meer potentie en het uitbouwen daarvan zag ik als grote kans. Ik ben geen bladenmaker, maar wel een merkenbouwer".