Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Consumentengedrag

gerelateerde topics

  • marketingpsychologie
  • psychologie
  • gedrag
  • swocc
  • onderzoek

consumentengedrag experts


  • Aantal blogs: 2
  • Ronald Voorn
    Aantal blogs: 1
  • Walter Limpens
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe krijgen we de wereld écht mooier?

    Hoe krijgen we de wereld écht mooier?

    Er is een groeiend aantal signalen dat consumenten van merken en hun organisaties verwachten dat die ook van toegevoegde waarde zijn voor de maatschappij. Intussen laten consumenten het zelf op the moment of truth nogal afweten. Tussen denken en doen gaapt een gat van goede bedoelingen. Het lectoraat Marketing & Customer Experience van de Hogeschool Utrecht wil een community opzetten waarmee het kennis gaat uitwisselen en onderzoek doen naar oplossingen om dat gat te dichten. Deze blogpost is een oproep aan bedrijven en non-profitorganisaties om zich daarvoor bij hen aan te melden. 

    Lees verder »
    • Ronald Voorn MSc (Hogeschool Utrecht / UTwente)
    • 28 januari 2021
    • Customer experience Data analytics Innovatie Strategie
      • 7186
      • 2
  • Waarom je volgens gedragswetenschap juist nú moet communiceren

    Waarom je volgens gedragswetenschap juist nú moet communiceren

    Het coronavirus heeft een flinke impact op de economie. Er heerst veel angst, wat van invloed kan zijn op consumentengedrag. Daarnaast leeft de vraag of de consument reclame nu wel gepast vindt. Heeft het als adverteerder dan wel zin om te communiceren? Ik bekijk deze vraag vanuit een gedragswetenschappelijk perspectief.

    Lees verder »
    • Walter Limpens (Neurensics)
    • 8 mei 2020
    • Advertising Strategie
      • 10560
      • 0
  • Merken niet belangrijker in crisis

    Merken niet belangrijker in crisis

    Nu de coronacrisis ons leven overhoop gooit en de toekomst ongewis maakt, is een beetje zekerheid wel prettig. Kunnen merken dat bieden? Volgens sommigen wel. “Consumenten snakken naar vertrouwen en leiderschap van merken”, kopte Adformatie begin deze week. Maar is dat ook zo? De eerste uitkomsten van de Monitor Consumentengedrag laten anders zien. Merken zijn voor consumenten nu niet belangrijker dan anders. Wel lijken sommige merken tijdens deze crisis relevanter dan ervoor.

    Lees verder »
    • Rob Revet (FNDMNTL)
    • 1 mei 2020
    • Advertising Media Strategie Brand management
      • 8136
      • 0
  • Consumentengedrag, neuromarketing… maar dan met humor

    Consumentengedrag, neuromarketing… maar dan met humor

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Verwacht van 'Alchemie, de onweerstaanbare kracht van marketing' van Rory Sutherland geen diepere analyse of uitleg. Aan de andere kant is het boek makkelijk leesbaar en zeer vermakelijk.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 7 februari 2020
    • Brand design Strategie
      • 7154
      • 0
  • Zes essentiële inzichten van Webwinkel Vakdagen 2020

    Zes essentiële inzichten van Webwinkel Vakdagen 2020

    De Webwinkel Vakdagen vormen jaarlijks de ontmoetingsplaats voor professionals die werkzaam zijn in e-commerce. Ruim 250 sprekers en 280 exposanten deelden op 29 en 30 januari hun kennis en innovatieve inzichten in Jaarbeurs Utrecht. Dat het event elk jaar groter wordt, bleek uit de afgeladen beursvloer. Wat leeft er allemaal? Ontdek het in deze recap van deze tweedaagse vakbeurs.

    Lees verder »
    • Annemarie ten Brinke (Team Nijhuis)
    • 31 januari 2020
    • Data analytics E-commerce
      • 11290
      • 3
  • Hoe smombie ben jij aan het phubben?

    Hoe smombie ben jij aan het phubben?

    Wie vandaag de dag in een willekeurig restaurant, een kroeg of een bar om zich heen kijkt, zal het beeld van vrienden aan een tafeltje die allemaal op hun smartphone kijken, niet vreemd zijn. We zijn met z’n allen continu aan het phubben en gaan als smombies door het leven. Ja, er zijn inmiddels termen voor ons smartphone-gedrag in sociale situaties.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 2 januari 2020
    • Mobile Innovatie
      • 13620
      • 1
  • Joe Pine (Experience Economy) over de waarde van ervaringen

    Joe Pine (Experience Economy) over de waarde van ervaringen

    In 1999 verscheen het boek 'The Experience Economy'. Dit jaar verscheen de geheel herziene derde druk. Noodzakelijk, aldus schrijver Joe Pine, want we zijn twintig jaar verder. Twintig jaar geleden was het nog nodig om uit te leggen wat er werd bedoeld met de ervaringseconomie. Inmiddels is dat een gegeven. "Ieder bedrijf concurreert nu met de rest van de bedrijven in de wereld om tijd, aandacht en geld van individuele klanten. Tijd is beperkt." En dus is tijd heel waardevol.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 30 december 2019
    • E-business E-commerce
      • 8729
      • 3
  • Cialdini goes social: beïnvloedingsprincipes op LinkedIn

    Cialdini goes social: beïnvloedingsprincipes op LinkedIn

    Wanneer je regelmatig meeleest op Marketingfacts kan het gedachtegoed van Dr. Robert Cialdini je nauwelijks zijn ontgaan, maar nog lang niet alle marketeers weten op welke manier ze de zeven beïnvloedingsprincipes kunnen toepassen in de praktijk. Op welke manier kun je de wetenschappelijk onderzochte beïnvloedingswapens inzetten om jouw inzet op LinkedIn tot een succes te maken?

    Lees verder »
    • Marjolein Bongers (House of Social Media)
    • 18 december 2019
    • Social media
      • 21508
      • 4
  • Zo effectief is het belonen van gezond gedrag

    Zo effectief is het belonen van gezond gedrag

    In november lanceerde zorgverzekeraar a.s.r. het gezondheidsprogramma: a.s.r. Vitality. Dit programma beloont de deelnemers – in de vorm van kortingen en cashback – wanneer ze vaker en meer gaan bewegen. Maar hoe effectief is het belonen van gezond gedrag nu daadwerkelijk?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 12 december 2019
    • Advertising Mobile
      • 13010
      • 0
  • Waarom de prijs van een product meer is dan een getal

    Waarom de prijs van een product meer is dan een getal

    Retailmarketing ontwikkelt zich razendsnel, zowel in de fysieke winkel als online. De consument wil een bijzondere beleving en data maakt menselijk gedrag meetbaar. Zo krijgen we inzicht in het effect van innovaties en reacties op zintuiglijke elementen. Tegelijkertijd vertonen consumenten onveranderlijk gedrag. Eén van die typische gedragingen die de mens eigen is, is dat we vatbaar zijn voor de letterlijke aanprijzingen van producten. Dit is hoe prijspsychologie werkt.

    Lees verder »
    • Martijn van der Jagt (Mood Media)
    • 11 december 2019
    • Advertising E-business Contentmarketing
      • 14046
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you