Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Connected Tv

gerelateerde topics

  • user experience
  • gadgets
  • online video
  • video advertising
  • second screen

connected tv experts

  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 3
  • Pieter Voogt
    Aantal blogs: 1
  • Erwin Blom
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Contenteigenaren gaan voor rechtstreekse relatie met de TV-kijker

    Contenteigenaren gaan voor rechtstreekse relatie met de TV-kijker

    Het toonaangevende Amerikaanse onderzoeksbureau ABI Research maakte afgelopen week bekend dat contenteigenaren steeds vaker overgaan tot het aanschaffen van video-encoding- en -transcodingapparatuur. Volgens ABI’s Cloud Video and Video Hardware Research Service Report bedraagt het markaandeel van contentpartijen nu al 11% en naar verwachting zal dit groeien tot 17% in 2017. Omdat dit soort hardware een essentieel onderdeel uitmaakt van iedere Video On Demand-architectuur (VOD), lijkt het erop dat zich een scenario ontvouwt waarbij contenteigenaren voor wat betreft het aanbieden van VOD-diensten steeds meer het heft in eigen hand nemen.

    Lees verder »
    • John Goedegebuure
    • 9 april 2013
    • E-business
      • 8010
      • 4
  • Hoe valt UPC Horizon TV bij het grote publiek?

    Hoe valt UPC Horizon TV bij het grote publiek?

    Woensdag j.l. publiceerde Liberty Global (de moedermaatschappij van UPC Nederland) de financiële cijfers over  2012. Het is met name interessant om te zien in welke mate de veelbesproken Horizon Mediabox aanslaat bij het Nederlandse publiek, en of een dergelijk concept ook door de andere Nederlandse TV- en internet aanbieders opgepakt zou kunnen worden.

    Lees verder »
    • John Goedegebuure
    • 18 februari 2013
    • Media
      • 20575
      • 18
  • Verwachtingen verkopen WebTV naar beneden bijgesteld

    Verwachtingen verkopen WebTV naar beneden bijgesteld
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 31 januari 2013
    • Media
      • 8981
      • 0

    In de toekomst kan alles een display zijn. Zo ver zijn we echter nog lang niet. Voorlopig blijft het nog bij het voorzichtig doorontwikkelen van connected cars of smart wearables en displays in spiegels en ramen. Dichter bij huis is de connected TV. Het was al weer een flinkte tijden geleden sinds ik voor het laatst wat cijfers had gezien. Daarom klopte ik afgelopen week aan bij GfK aan voor een update van de (verwachte) verkopen van WebTV's.

    Lees verder »
  • 4 belangrijke trends in online video

    4 belangrijke trends in online video
    • Remco Bron (inBeacon)
    • 28 december 2012
    • Media
      • 39989
      • 9

    De opmars van online video zet soms ongemerkt, maar wel in alle hevigheid door. Volgens comScore worden er vier miljard video's per dag bekeken en YouTube rapporteert dat het aantal uploads is gestegen naar 60 uur per minuut. Daarmee gaan de online videonetwerken met nieuwe content de eyeballs van de consument proberen te veroveren. Maar wat zijn nu de belangrijkste ontwikkelingen die online video gaan vormgeven? In deze blog zet ik er 4 op een rij.

    Lees verder »
  • Online adverteren via TV? Of TV-adverteren via online?

    Online adverteren via TV? Of TV-adverteren via online?
    • Pieter Voogt (PauwR)
    • 7 december 2012
    • Advertising Media
      • 23154
      • 3

    Het bereik van TV, gecombineerd met de kracht van online. Kattenvoer-commercials alleen nog voor kattenbezitters. TV-spots op maat, afhankelijk van wie er voor de buis zit. Natuurlijk is online advertising zoals we dat nu kennen niet één-op-één door te vertalen naar TV, maar dat beide vormen van reclame verder naar elkaar toe gaan groeien, zoveel is wel duidelijk. Kijk maar ...

    Lees verder »
  • De NOS brengt internet naar de TV

    De NOS brengt internet naar de TV

    De sportzomer van 2012 is de ideale testcase voor vele mobiele, sociale en digitale initiatieven. Zo ook die van de NOS, die met 'Altijd. Overal. Dichtbij'.  gaan voor de internet first strategie. Geen deadlines maar direct publiceren op NOS.nl. Toch blijft de TV voor sportliefhebbers het belangrijkste medium om de Olympische Spelen te volgen, gemiddeld brengen we zo'n 3 uur en 40 minuten achter de beeldbuis door. De NOS had tot nu toe echter slechts één kanaal tot zijn beschikking terwijl er bij de Olympische Spelen ruim 2000 medailles in 17 dagen worden verdeeld. Met de Connected TV app van NOS Sport hoef je echter geen medaille meer te missen.

    Lees verder »
    • Wijnand van der Waal (The Cre8ion.Lab)
    • 2 augustus 2012
    • Media
      • 13057
      • 6
  • Over-the-top video gebruik rukt steeds verder op

    Over-the-top video gebruik rukt steeds verder op

    In februari van dit jaar signaleerde Ooyala in haar Global Video Index kwartaalrapport (Q4/2011) dat de kijktijd naar online video aanzienlijk aan het versnellen is. In de eerste 3 maanden van 2012 heeft deze trend zich verder doorgezet. Consumenten kijken niet naar andere content, maar kijken meer en langer via connected devices. Dit geldt voor zowel smartphones (+36%), tablets (+58%) als PC’s (+24%).

    Voor wat betreft de zgn. long form video (content langer dan 10 minuten) is het opvallend dat het aandeel van connected TV’s (incl. game consoles) in Q1/2012 is gestegen van 57% naar 88%. Het aantal kijksessies op connected TV’s bleef het afgelopen kwartaal ongewijzigd, maar de gemiddelde kijktijd per play is spectaculair gestegen met 87%. Dit wijst erop dat het kijken naar over-the-top-video steeds meer gemeengoed wordt (de knop wordt ingedrukt en minder snel weggezapt), mede vanwege het feit dat steeds meer oorspronkelijke TV-programma’s online beschikbaar komen.

    Lees verder »
    • John Goedegebuure
    • 6 juni 2012
    • Media
      • 12641
      • 0
  • Connected TV: De huidige stand van zaken

    Connected TV: De huidige stand van zaken

    Dat TV-kijken aan het veranderen is, hoeft geen betoog. Iedereen kent inmiddels producten en diensten als Uitzending Gemist, Apple TV, Netflix en interactieve TV. In een serie van vier blogposts zal ik een overzicht geven van de verschillende aspecten van het veranderende televisielandschap: devices, gebruiksmomenten, aanbieders, verdienmodellen en de waardeketen van video. Vandaag trap ik af met een overzicht van de nieuwe vormen van TV-kijken.

    Lees verder »
    • Rudolph Regter (DELTA)
    • 16 mei 2012
    • Media
      • 20513
      • 1
  • “Het publiek is Connected TV aan het omarmen”

    “Het publiek is Connected TV aan het omarmen”
    • Erwin Blom (Fast Moving Targets)
    • 12 maart 2012
    • Media
      • 14162
      • 1

    Martijn van Horssen is new business manager bij 24i Media, een bedrijf dat zich profileert met ‘IPTV’ of ‘Connected TV’. Dat zijn verzamelnamen voor diensten die tv kijken over het internet mogelijk maken. Want wat je kunt doen met een laptop of een tablet kun je al een paar jaar ook met je tv. Eerst nog mondjesmaat, maar als we Van Horssen mogen geloven is Connected TV haar opmars aan het maken. Waarom? Hij vertelt het in Top Names van Fast Moving Targets.

    Lees verder »
  • BBC: Connected TV moet eenvoudiger

    BBC: Connected TV moet eenvoudiger
    • John Goedegebuure
    • 6 maart 2012
    • Media
      • 12200
      • 1

    De BBC meldde vorige week, bij monde van Daniel Danker, dat de BBC  iPlayer programma’s, de Britse tegenhanger van Uitzending gemist, via de iPad vier maal meer kijkers weten te trekken dan de iPlayer versies via Connected TV’s. Dit ondanks het feit, dat er twee keer zoveel iPlayer apps zijn gedownload via Connected TV’s.

    Lees verder »
  • De volgende ronde voor Google TV

    De volgende ronde voor Google TV

    Google lijkt vastberaden in haar strategie, om hoe dan ook van Google TV een succes te maken. Tot heden zijn we vooral met veel marketing geweld geconfronteerd, maar bleven tastbare resultaten uit en heeft de CEO van voormalig partner Logitech, vanwege het enorme negatieve resultaat van de Revue box, zelfs het speelveld moeten verlaten. Aankomende week op de Consumer Electronic Show (CES) in Las Vegas zal Google TV middels een reeks van partners zijn herintrede maken.

    Lees verder »
    • John Goedegebuure
    • 9 januari 2012
    • Media
      • 25472
      • 2
  • Maken tablets connected TV’s overbodig?

    Maken tablets connected TV’s overbodig?

    Met dank aan de TV producenten van Startrek en de oplettendheid van wijlen Steve Jobs - die vrijwel naadloos wist aan te voelen wat de hedendaagse consument beweegt -  zijn tablets inmiddels niet meer uit ons dagelijks leven weg te denken. Zonder enige twijfel speelt de diversiteit en hoeveelheid aan functionele Apps een centrale rol in de schijnbaar niet te stuiten opmars van tablets. Goed voorbeeld doet goed volgen moeten de producenten van TV toestellen hebben gedacht om vervolgens diezelfde Apps (en/of widgets) direct in hun TV’s te laten inbakken en ziedaar de Connected TV zag het levenslicht.

    Lees verder »
    • John Goedegebuure
    • 28 november 2011
    • Media
      • 14723
      • 2
  • Connected TV: de visie van Intel’s Erik Huggers

    Connected TV: de visie van Intel’s Erik Huggers

    In het hedendaagse Nieuwe Media spectrum vervult Intel zonder twijfel een centrale rol. Sinds 2004 is de chip-mogul al actief op dit gebied en vandaag de dag is het bedrijf betrokken bij een wezenlijk aantal grootschalige Connected (of zoals Intel het noemt Smart-) TV initiatieven in Noord Amerika, Europa en Azië. De consumptie van online video rijst de pan uit, maar tegelijkertijd blijkt het nog steeds niet mogelijk om een Connected TV product op de markt te brengen, dat daadwerkelijk aanspreekt bij het grote publiek.

    Lees verder »
    • John Goedegebuure
    • 8 augustus 2011
    • Media
      • 18604
      • 1
  • Rol Publieke Omroep uitgespeeld door Connected TV

    Rol Publieke Omroep uitgespeeld door Connected TV

    In 2015 geen Nederland 1, 2 of 3 meer? Het klinkt absurd, maar gezien de elkaar snel opvolgende veranderingen in het wereldwijde medialandschap, is het niet geheel onmogelijk dat we over 4 jaar niet meer zullen kunnen afstemmen op de traditionele TV zenders van de publieke omroep. Connected TV, ofwel de integratie van traditionele lineaire televisie met internet en inhuis-netwerken, snelt als een op hol geslagen wielerpeloton over de digitale snelweg, en zal binnen afzienbare tijd niet meer weg te denken zijn uit de Nederlandse samenleving.

    Lees verder »
    • John Goedegebuure
    • 27 juli 2011
    • Media
      • 22513
      • 14
  • GadgetReview: Gocal Android TV

    GadgetReview: Gocal Android TV

    Er wordt veel gesproken over de integratie tussen de TV en internet. Denk aan initiatieven als Google TV, Boxee, YuiXX, AppleTV en Samsung SmartTV. Veel van deze initiatieven zijn echter nog niet of beperkt beschikbaar. In de tussentijd kun je video’s, muziek, apps en internet gebruiken met de Gocal Android TV. Het apparaat is een mediaspeler die draait op een aangepaste versie van Google’s Android 2.2. Een leuke oplossing? Dat bekijken we in deze review.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 22 juni 2011
    • Mobile
      • 30186
      • 4
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you