Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Concurrentie

gerelateerde topics

  • concurrentie analyse
  • google
  • seo
  • analyse
  • strategisch marketing

concurrentie experts

  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 2
  • Ward van Beek
    Aantal blogs: 1
  • Dianne Joosten
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • ‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’

    ‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’

    Veel nervositeit over de entree van Amazon in Nederland. Concurrenten verlagen prompt hun prijzen, merkfabrikanten herzien hun retailstrategie. Rishi Kartaram, CEO van Jeffcommerce, werkt nauw samen met Amazon en analyseert de storm die door de webwinkelwereld raast. “Bol.com móet wel laconiek reageren.”

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 16 maart 2020
    • E-business E-commerce Strategie
      • 11742
      • 0
  • De gevaren van benchmarking

    De gevaren van benchmarking

    Moeten we een Facebook-pagina hebben? Hoeveel artikelen gaan we elke maand op onze blog publiceren? Moeten we video integreren in onze contentmix? Het zijn slechts drie voorbeelden van legitieme vragen die marketing-afdelingen zichzelf kunnen stellen. Benchmarking is een populaire management-techniek waarmee bedrijven inzichten proberen te verwerven via de best practices van hun concurrenten. Hoewel benchmarking heus nuttig kan zijn, zijn er veel situaties waarin het níet de beste optie is.

    Lees verder »
    • Jo Detavernier (Detavernier Strategic Communication)
    • 8 augustus 2019
    • E-business Data analytics
      • 6536
      • 0
  • Elke marketing-uiting effectiever, dankzij deze vier vragen

    Elke marketing-uiting effectiever, dankzij deze vier vragen

    Vandaag nog die nieuwe advertentie live, of eerst aan de slag met je marketingstrategie zodat die advertentie dadelijk effectiever is... Wat doe jij? Een dilemma waar veel ondernemers en marketeers mee worstelen. In andere vakgebieden weten we dit blind in een logische volgorde te plaatsen. Je begint niet aan een project zonder een projectplanning. En je begint niet aan de verkoop van een product zonder helder te hebben wat het je klant oplevert. Op marketinggebied ligt dit anders. Vaak zetten ondernemers en marketeers uitingen live, voordat ze hebben nagedacht over positionering en onderscheidend vermogen. Het lijkt misschien ingewikkeld of overbodig, maar door een paar vragen voor jezelf te beantwoorden voordat je start, zul je die marketing-euro’s effectiever en efficiënter investeren.

    Lees verder »
    • Babs Muljadi (De Marketing Ninja)
    • 19 juni 2019
    • E-business Contentmarketing Marketingfacts E-commerce
      • 15948
      • 0
  • Ban op Huawei kan het einde betekenen van Google’s dominantie

    Ban op Huawei kan het einde betekenen van Google’s dominantie

    Deze week werd Huawei opnieuw geconfronteerd met de gevolgen van de Amerikaanse ban: over drie maanden krijgt het bedrijf geen updates meer van Google van het besturingssysteem Android. Ook mag het geen gebruik meer maken van populaire Google-apps als Gmail, Google Maps, YouTube en Google Play Store. In eerste instantie lijkt dit de genadeklap voor de Westerse avonturen van Huawei, dat aan het uitgroeien was tot de marktleider in smartphones. Of komt de klap uiteindelijk als een boemerang terug bij de Amerikanen?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 22 mei 2019
    • E-business E-commerce Innovatie
      • 29386
      • 6
  • Hoe SXSW de mega-proeftuin werd voor e-steps

    Hoe SXSW de mega-proeftuin werd voor e-steps

    Als je nu in één keer zowel je technologie, je businessmodel, als ook de maatschappelijke acceptatie kunt testen én potentieel een internationaal publiek van first movers en tech-evangelisten kunt bereiken, dan moet je dat natuurlijk meteen doen. Vandaar dat dit jaar rond de grote tech-conferentie SXSW in Austin (meer dan vierhonderdduizend bezoekers), van de ene dag op de andere, maar liefst achtduizend elektrische scooters in één keer werden losgelaten in de binnenstad. De e-step als strooigoed. 

    Lees verder »
    • Ward van Beek (ItsaRep - Managing Reputations)
    • 12 april 2019
    • E-business Mobile Contentmarketing Brand design Innovatie
      • 10110
      • 3
  • Waarom concurrentie-analyse geen vies woord is

    Waarom concurrentie-analyse geen vies woord is

    Bij marketing kijk je naar je eigen kwaliteiten en naar wat je klanten willen, maar het is ook belangrijk om te weten wat je concurrenten doen. Ik merk de laatste maanden dat sommige bedrijven het "niet relevant vinden" wat de concurrent doet. Of dat ze geen concurrentie-analyse willen maken, want ze willen de concurrent niet nadoen. Maar is dat terecht? Is het echt niet relevant wat jij van de concurrent vindt? Of wat de klant van jouw concurrent vindt?

    Lees verder »
    • Dianne Joosten (Moonen Packaging)
    • 31 december 2018
    • Data analytics
      • 11642
      • 0
  • De beste SEO-tools om je concurrenten te onderzoeken

    De beste SEO-tools om je concurrenten te onderzoeken

    Voor website-optimalisatie is een onderzoek naar concurrenten een enorme bron van ideeën, technieken en effectieve oplossingen. Er zijn twee hoofdvragen: wat kunnen we van onze concurrenten kunnen leren, en hoe kunnen we deze gegevens verzamelen? In deze blog gaan we in op drie SEO-tools die je kunt gebruiken voor een concurrentenanalyse. Een veelomvattend onderwerp, dus laten we eerst eens kijken waarom het nodig is en welke elementen het bevat.

    Lees verder »
    • Patrick Heijmans (WebwinkelCommunity)
    • 21 december 2018
    • Search Data analytics
      • 35052
      • 2
  • Nieuwe megaboete voor Google lijkt op willekeur

    Nieuwe megaboete voor Google lijkt op willekeur

    De Europese Commissie legde Google deze maand opnieuw een miljardenboete op. Ditmaal omdat Google het mobiele besturingssysteem Android misbruikt zou hebben om de machtspositie bij algemene internetzoekdiensten ('de zoekmachine') te versterken. Deze boete laat zien dat de EC nog steeds worstelt met de platformeconomie en nog geen manier heeft gevonden om er grip op te krijgen. De boete voor Google heeft iets willekeurigs. Een meer toekomstbestendige regulering van de platformeconomie lijkt nog ver weg.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 30 juli 2018
    • E-business Search
      • 12838
      • 0
  • 3 manieren om je SEO-concurrentie in kaart te brengen (en een beetje af te kijken)

    3 manieren om je SEO-concurrentie in kaart te brengen (en een beetje af te kijken)

    Er is niets leukers dan het (stiekem) kijken naar wat je concurrenten aan het doen zijn. Een uurtje staren naar de gegevens van je concurrenten levert vaak meer op dan uren zelf peinzen over manieren om je business te verbeteren. Zo ook voor SEO. Vandaag behandel ik drie handige manieren om je concurrentie in kaart te brengen, op te delen in Technisch, Keywords en Autoriteit.

    Lees verder »
    • Pim Broekstra (Sam Online Marketing)
    • 22 mei 2017
    • Search
      • 64642
      • 4

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you