-
Hoe krijgen we de circulaire economie rond?
Wetenschap en technologie kunnen ons ver brengen als we van een lineaire economie richting een circulaire economie willen. Maar er is nog een ingrediënt nodig, weet Daan de Raaf.
-
De toekomst van de marketeer is circulair
Hoe kun je als marketeer bijdragen aan een toekomstbestendige planeet? Wat bepaalt het succes van circulaire merken en welke vaardigheden heeft de marketeer van de toekomst nodig?
-
Marketeers en duurzaamheid: versterkers of tegenwerkers
Duurzaamheid is een hot item, én terecht. We consumeren te veel: meer dan 1,6 keer de capaciteit van de aarde. En daar voel ik me als mens, maar zeker als marketeer, schuldig over. Ik verleid potentiële klanten tot een aankoop. Ik stimuleer de overconsumptie en wat me opvalt – misschien onterecht – is dat er in marketingboeken, opleidingen en op marketingblogs nog te weinig aandacht voor duurzaamheid is. En vooral voor de toegevoegde waarde die een marketeer kan hebben.