-
Waarom jij jouw klant vooral niet centraal moet stellen
Customer centricity, oftewel het centraal stellen van jouw klant. Tijdens het B2B Marketing Forum in DeFabrique in Utrecht had vrijwel iedere spreker het wel ergens op een slide staan als bepalende factor voor het succes van organisaties. Tegelijkertijd lukt het nog maar weinig Nederlandse b2b-bedrijven om hun klanten ook echt centraal te stellen. Althans, dat blijkt uit onderzoek door spotONvision en TNS-NIPO. Met een gemiddelde Net Promoter Score van -30 (!) is er nog volop ruimte om de relaties tussen b2b-bedrijven en hun klanten te verbeteren. De grootste uitdagingen om dit op een verantwoordelijke manier te doen? Cultuur, kennis en financiering. Tijd dus om niet jouw klanten, maar vooral jouw collega's centraal te stellen.
-
HelloFresh: klantgerichtheid 3.0 met een nieuw gezond recept
In 2015 kookt minimaal 1 procent van de Nederlandse huishoudens met HelloFresh. Dat is het ambitieuze doel van de startup, die pas twee jaar geleden opgericht is. Al lijkt 2 of 3 procent ook haalbaar. Wat ze precies doen? Hun duizenden klanten wekelijks thuis onbezorgd laten genieten van gezond eten. Van vers bereide maaltijden, waarvan alle ingrediënten wekelijks geportioneerd bij je thuis worden bezorgd. Op een moment dat het jou uitkomt: desnoods op zondagavond. En uiteraard zo duurzaam mogelijk, met lokale producten en maaltijden die geïnspireerd worden door het seizoen. En het verpakkingsmateriaal kan desgewenst met de koerier mee terug.