Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Campagnemanagement

gerelateerde topics

  • campagnes
  • marketing automation
  • adwords
  • campagne management
  • campagnebriefing

campagnemanagement experts

  • Peter van der Schaar
    Aantal blogs: 7
  • Kevin Loos
    Aantal blogs: 1
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Medior Communicatiemedewerker

    Medior Communicatiemedewerker

  • Marketing and Communication Advisor

    Marketing and Communication Advisor

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Waarom piloten en strategen zo belangrijk zijn (terwijl ze bijna niets doen)

    Waarom piloten en strategen zo belangrijk zijn (terwijl ze bijna niets doen)

    In digital advertising bepaalt de klant, al dan niet samen met een businessstrateeg, het doel. Bijvoorbeeld: omzetgroei. Ook checkt de (business)strateeg of de doelen in lijn liggen met de missie van het bedrijf en of de doelen van de campagne in lijn zijn met de jaardoelen. In uren heeft zo'n strateeg bij lange na niet hetzelfde aandeel in de campagne als de account executive en de specialisten. De strateeg is minder zichtbaar, de deuren van de cockpit zijn vaak gesloten, maar in absolute zin is het aandeel van een strateeg moeilijk te onderschatten. 

    Lees verder »
    • Pieter Voogt (PauwR)
    • 22 januari 2021
    • Advertising Data analytics affiliate marketing Strategie
      • 1100
      • 0
  • Dit kun je allemaal met YouTube’s Brand Lift Study 2.0

    Dit kun je allemaal met YouTube’s Brand Lift Study 2.0

    Het online platform YouTube is onmogelijk om nog over het hoofd te zien. Als tweede grootste zoekmachine moet je dit kanaal zeker meenemen in je online marketing. En met de release van de nieuwe Brand Lift Studies 2.0 krijg je nog meer inzicht in de toegevoegde waarde van video. Bij Yonego testen we er al een tijdje mee, en we delen graag onze bevindingen!

    Lees verder »
    • Edward Stapel (Yonego)
    • 5 augustus 2020
    • Advertising Media Data analytics Innovatie Strategie
      • 6830
      • 1
  • Hema’s Ferry Buitenhuis: “Gedraag je als merk, niet als retailer”

    Hema’s Ferry Buitenhuis: “Gedraag je als merk, niet als retailer”

    Hema's campagnemanager Ferry Buitenhuis zit aan de knoppen van het merk. En daar zit hij het liefst, want: "Als het product totaal niet matcht met de campagne(belofte), hebben we een probleem." Buitenhuis over marketing, beloftes, branding en maatschappelijke betrokkenheid.

    Lees verder »
    • Kevin Loos (2Basics Marketing & Sports)
    • 30 januari 2019
    • Contentmarketing Marketingfacts
      • 14274
      • 1
  • Verhoog je klantenbinding via Google Adwords en app-installatiecampagnes

    Verhoog je klantenbinding via Google Adwords en app-installatiecampagnes

    Online ontwikkelingen gaan snel, dat weet iedere online marketeer. Ook binnen Google Adwords zijn veranderingen en nieuwe features aan de orde van de dag.

    De inzet van doelgroepen in Google search is zo’n verandering die een significante impact kan hebben op je campagnes. Naast dat je voormalige bezoekers (van specifieke pagina’s) van je website binnen Google search kan retargeten, kun je bijvoorbeeld ook je huidige klantenbestand benaderen met een specifieke boodschap of aanbod.

    Lees verder »
    • Vivian Allers (BlooSEM)
    • 8 december 2017
    • Advertising Search
      • 10936
      • 0
  • Zo organiseer je succesvolle persoonlijke campagnes

    Zo organiseer je succesvolle persoonlijke campagnes

    Onlangs schreef ik op Marketingfacts een blogpost over het dilemma van personalisatie. Het onderwerp: personaliseren zorgt misschien wel voor conversie, maar als je het te ver doorvoert, zorgt het ook voor irritatie en afhakende klanten. De kunst is om breed en diep af te wisselen: eerst communiceer je interesses en intenties en daar zoom je vervolgens op in. Dat gaat uiteraard niet vanzelf. Om succesvol persoonlijke campagnes te maken heb je een werkwijze nodig waarbinnen marketeers gestructureerd werken aan content, zoeken naar de juiste data en leren van het resultaat.

    Lees verder »
    • Peter van der Schaar (Basedriver)
    • 1 november 2017
    • Direct marketing Data analytics
      • 35096
      • 0
  • Wat autobedrijven kunnen leren van uitgevers en telecommers

    Wat autobedrijven kunnen leren van uitgevers en telecommers

    De afgelopen jaren hebben we in Nederland de opkomst gezien van private lease. In plaats van een auto te kopen, maak je gebruik van een lening - in combinatie met onderhoud en verzekering. Het voordeel van private lease? Rijden in een nieuwe auto en geen zorgen over de aanschaf, de prijs en het onderhoud. Abonnementen stellen andere eisen aan het marketingteam. Gelukkig kunnen automobielbedrijven leren van de 'traditionele' abonnementsverkopers zoals telecombedrijven en uitgevers.

    Lees verder »
    • Peter van der Schaar (Basedriver)
    • 3 oktober 2017
    • E-commerce
      • 11404
      • 0
  • Jeremiah Albinus (FonQ): “Met gelimiteerd mediabudget moet je calculated risks durven nemen”

    Jeremiah Albinus (FonQ): “Met gelimiteerd mediabudget moet je calculated risks durven nemen”

    'Vind jouw mooi.' Taalfout of slimme woordspeling? Webwinkel FonQ wist er in ieder geval veel aandacht mee te trekken. De crossmediale campagne heeft meer opvallende elementen. Reden voor MarketingTribune om chief marketing officer Jeremiah Albinus eens uitgebreid aan de tand te voelen. "Met spelfouten creëren wij stopping-power."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 2 oktober 2017
    • Advertising Contentmarketing E-commerce
      • 22534
      • 0
  • Wat er niet mag missen in jouw campagnebriefing

    Wat er niet mag missen in jouw campagnebriefing

    Nu de vakanties over zijn begint iedereen aan de eindsprint, de laatste maanden van het jaar waarin de meeste omzet binnengehaald moet worden. Wij in ieder geval wel, ieder jaar zien we weer dat marketeers in de laatste drie maanden veel meer campagnes draaien dan gemiddeld.

    Iedere ervaren marketeer weet ook: de basis van een succesvolle campagne is de briefing. Het maakt niet uit hoe goed je partners of bureaus zijn: als je ze vooraf niet goed instrueert, wordt het niks. Wij helpen een aantal grote bedrijven met het opstellen en verspreiden van hun campagnebriefings. Daarin zien we inmiddels veel overeenkomsten; in iedere goede briefing zitten namelijk een aantal vergelijkbare elementen. Moet jij ook vaak campagnebriefings maken? In dit artikel heb ik de belangrijkste elementen opgesomd die in een goede briefing niet mogen missen.

    Lees verder »
    • Peter van der Schaar (Basedriver)
    • 17 augustus 2017
    • Advertising
      • 26664
      • 1
  • Campagnemanagement: zo krijg je je interne organisatie mee

    Campagnemanagement: zo krijg je je interne organisatie mee

    Er was een tijd dat ik niet zo’n fan was van campagnes. Ongeveer tien jaar geleden was ik verantwoordelijk voor e-commerce bij Hi, een merk met veel grote en creatieve campagnes. Als online salesman vond ik die veel te weinig gericht op verkoop. Wij deden onze eigen communicatie, zowel online als offline, met als doel verkopen! Als marketeers bij ons kwamen om te vragen naar onze campagneplanning dan vertelde ik ze dat wij één campagne hadden met een duidelijke planning: de 365 dagen per jaar maximale verkoopcampagne.

    Zonder het te weten, droeg ik bij aan een probleem dat nu bijna alle marketeers van grote organisaties raakt.

    Lees verder »
    • Peter van der Schaar (Basedriver)
    • 15 maart 2017
    • E-business
      • 26843
      • 1
  • Gratis search advertising tools: de 14 must-haves voor campagnemanagement

    Gratis search advertising tools: de 14 must-haves voor campagnemanagement

    Wil je sneller campagnes opbouwen, sneller zoekwoord varianten uitwerken en sneller inzichten in je advertentieteksten krijgen? Dit overzicht geeft jou een kijkje in de keuken van een search advertising-specialist met daarin veertien gratis tools die je kan gaan gebruiken om efficiënter te werk te gaan.

    Lees verder »
    • Tom Cornelisse (Traffic Builders)
    • 6 februari 2017
    • Search Data analytics
      • 19248
      • 0
  • Het einde van de campagne? Niet als je het persoonlijk maakt.

    Het einde van de campagne? Niet als je het persoonlijk maakt.

    Marketingcampagnes zijn achterhaald. Of zelfs dood. De laatste tijd wordt er veel geschreven over het eind van de campagnematige aanpak van marketeers. Is dat terecht? Het blijkt dat een campagnematige aanpak marketeers helpt om hun werk te structureren, planningen te maken en resultaten te meten. Super handig dus. Het grote probleem: de eindklant heeft daar niets aan. Die interesseert het niet of een marketeer zijn target moet halen of dat het budget op is. De kunst is om verschillende campagnes te vertalen naar een zinnige planning van contactmomenten met de klant. Dit is een oplosbaar probleem en hoe dat werkt vertel ik in dit artikel.

    Lees verder »
    • Peter van der Schaar (Basedriver)
    • 14 juni 2016
    • E-business Direct marketing
      • 21256
      • 2
  • Waarom campagnes achterhaald zijn in b2b-marketing

    Waarom campagnes achterhaald zijn in b2b-marketing

    Het is een van de meest vertrouwde marketingbegrippen. En ook een van de meest gedateerde. De campagne. In veel b2b-organisaties is het nog steeds de modus operandi. Je kiest een doelgroep en een campagnethema. Je bedenkt van tevoren de stapjes die je doelgroep moet doorlopen. Eerst een whitepaper, dan een vervolgmail, dan een webinar. Vervolgens rol je de campagne uit, vaak over een periode van weken. Je hoopt dat mensen snel je funnel doorlopen, zodat je je salescollega’s met leads kunt verblijden. Achteraf maak je een dashboard van de resultaten. En dan: op naar de volgende campagne!

    Het is het marketingequivalent van speeddaten: je hoopt snel te scoren, en met een beetje mazzel lukt dat ook. Maar meestal duurt het wel wat langer voordat de liefde van beide kanten komt, zeker in complexe b2b-aankooptrajecten die maanden en soms jaren duren. En dan helpt het niet als je na die veelbelovende kennismaking meteen weer je aandacht verlegt.

    Lees verder »
    • Tristan Lavender (Philips)
    • 24 mei 2016
    • E-business
      • 66063
      • 22
  • Marketing automation: zo haal je de maximale ROI uit grote AdWords-campagnes
    • Marketing Automation

    Marketing automation: zo haal je de maximale ROI uit grote AdWords-campagnes

    Een van de belangrijkste uitdagingen van SEA-specialisten is het behalen van een optimale ROI uit AdWords-campagnes binnen de beschikbare tijd. Echter, tijdgebrek is vaak de oorzaak van het niet kunnen voltooien van alle taken die bijdragen aan een betere ROI. En hoe groter de campagnes, hoe groter deze uitdaging. Hoe kun je met beperkte inspanning toch het optimale uit AdWords-campagnes halen, ook met duizenden ‘long tail’-keywords en -advertenties? Het antwoord: automatiseer je campagnes!

     

    Lees verder »
    • Martijn Staal (-)
    • 19 januari 2016
    • Advertising Search
      • 25511
      • 0
  • De impact van cognitive computing op campagnemanagement

    De impact van cognitive computing op campagnemanagement

    Afgelopen vrijdag mocht ik, als vertegenwoordiger van een van 10 geselecteerde bedrijven, pitchen bij de Watson Pitch Competition in het kader van de Amsterdam Capital Week. De vraag: kom met een oplossing waarin de kracht van IBM's zelflerende computer Watson - je weet wel, die computer die Jeopardy! won - gebruikt wordt om een concreet probleem op te lossen. Onze pitch: laat Watson leren van campagnedata en geef de marketeer suggesties welke mix van campagnes en contactmomenten de grootste kans geeft om een gewenst doel te bereiken. Klinkt onmogelijk? Niet als gebruikgemaakt wordt van de mogelijkheden van cognitive computing.

    Lees verder »
    • Peter van der Schaar (Basedriver)
    • 30 september 2015
    • E-business Data analytics
      • 21827
      • 0
  • De vijf soorten campagnes die iedere marketeer nodig heeft

    De vijf soorten campagnes die iedere marketeer nodig heeft

    Een goede salesfunnel in de verschillende verkoopkanalen is essentieel om succesvol te zijn in marketing en sales. Het is echter net zo belangrijk dat de juiste campagnes zorgen voor voldoende relevante bezoekers. Het blijkt dat er vijf verschillende soorten campagnes nodig zijn om structureel te werken aan groei van het aantal en de waarde van klanten. En dat er maar weinig bedrijven zijn die ze alle vijf structureel toepassen.

    Lees verder »
    • Peter van der Schaar (Basedriver)
    • 27 augustus 2015
    • Advertising E-business Direct marketing
      • 103579
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you