Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Digital advertising in Nederland stijgt met 5%

De bestedingen aan digital advertising in Nederland zijn in 2023 gegroeid naar 3,7 miljard euro. Dat is een stijging van vijf procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Opvallend is dat lokale uitgevers meer groeien dan wereldwijde partijen.

Weinig conversies met Google Ads? Ontdek de kracht van een portfoliostrategie

Haal je relatief weinig conversies met jouw Google Ads campagne? Probeer het eens met een portfoliostrategie.

Logica: ‘Je kunt alleen dapper zijn als je bang bent’

Met alleen logica kom je niet uit bij een dansende kat die internet en tv aan de man brengt of bij een drummende gorilla die chocolade verkoopt. En al helemaal niet bij pratende koffers die bagagemedewerkers werven. Toch kun je zeggen dat het logisch is dat dit werkt.

Gevolgen vaste stortingslimieten voor Nederlandse casino’s en hun spelers

In mei van dit jaar wordt naar verwachting de vaste stortingslimiet in online casino’s een feit: maximaal 700 euro per maand. Je kunt als speler dan niet meer zelf een hogere maximale stortingslimiet instellen. De nieuwe regels moeten excessief gokgedrag en verslaving tegengaan, maar lukt dat op deze manier wel?

Nederland stijgt 11 plaatsen in Warc Media 100

Nederland stijgt 11 plaatsen in de Warc Media 100 editie van 2024. De beste campagnes maken gebruik van partnerships.

Socialmediakanalen nemen privacymaatregelen, en hoe!

Social-update: Instagram leesbevestigingsoptie, 30-minuten-TikTok-video’s, merkbescherming Meta, YouTube A/B-test en LinkedIn vergelijkbare doelgroep.

Onlinebestedingen stijgen enorm, tv-reclamemarkt daalt, dit zijn de cijfers 2023

In 2023 kwamen de bestedingen in de tv-reclamemarkt uit op € 922 miljoen, een daling van 5,6% ten opzichte van 2022. Onlinecijfers rijzen de pan uit.

Eerste stap naar consistente vergelijking prestaties retail media gezet

IAB Europe zet met de publicatie van concept-standaard eerste stap naar consistente meting van prestaties retail media.

Mark Ritson op Marketingweek: ‘Wees een KitKat’

Een strakke positionering, een gerespecteerd merkerfgoed en de zaken niet al te ingewikkeld maken dus op het gebied van de ‘Double D’s’: distinctiveness en differentiation.

Digital Heroes wordt OrangeValley voor verdere optimalisatie digitale media

Digital Heroes was al onderdeel van OrangeValley. Met deze stap speelt het bedrijf in op het snel veranderende digitale landschap.

“Iedereen” heeft een hekel aan gokreclames, maar dat betekent niet dat we beter af zijn zonder

Een verbod op gokreclames klinkt goed toch? Maar in de praktijk zou dat desastreus zijn.

Waarom een online marketing bureau onmisbaar is voor SEO succes

Bij SEO en online marketing kan het bijhouden van de laatste trends en technieken overweldigend zijn.