-
Marketing Room 101: buzzwords, theorettes en zeikbegrippen
Een paar weken terug schreef ik al kort over een Festival of Marketing-programmaonderdeel dat we zeker gaan optuigen voor de NIMA Marketing Day van 2020: Marketing Room 101. Hoe heerlijk is het om in één keer met het hele vak af te spreken dat we sommige marketingbegrippen gewoon begraven? Nooit meer over hebben. Zand erover. Onbruikbaar, irritant, onwettig, 100 procent onzin, onbegrijpelijk. Denk even mee over marketing-fenomenen waar we voor eeuwig vanaf willen.
-
Micro-moments wordt hét marketingbuzzword van 2016
Mensen gebruiken hun smartphone 177 minuten per dag. Zo wordt de customer journey opgedeeld in honderden micro-momenten. Snel, handig en faciliterend. Dat zijn de eisen. Apple Siri, Microsoft's Cortana, IBM's Watson, Amazon's Echo, maar ook Facebook M zijn de eerste exponenten van deze trend. Diensten die aan de hand van jouw context realtime kunnen reageren om je in zo'n micro-moment te voorzien van de juiste informatie of opties. Het komende jaar zal de strijd om de micro-momenten losbarsten.